..: Na ZŽO v Cerhenicích rychleji :..
VÚŽ, 13.12.2006, ŽelPage Cerhenice - Ve středu 13.12.2006 byl slavnostně otevřen nově zrekonstruovaný úsek velkého železničního okruhu v Cerhenicích za přítomnosti generálního ředitele a předsedy představenstva ČD Josefa Bazaly, náměstka ředitele Jiřího Kolaře a předsedy představenstva a generálního ředitele VÚŽ Antonína Blažka. Realizací stavby se zlepšily podmínky pro testování kolejových vozidel v areálu VÚŽ v Cerhenicích. Během ceremoniálu se pozvaní hosté projeli jednotkou pendolino, která dosáhla maximální rychlosti 211 km/h. Rychlost 200 km/h dosáhla při testovací jízdě s novináři i lokomotiva od společnosti Siemens 1216.050, která je držitelkou světového rekordu, kdy 2.9.2006 dosáhla v Německu po dobu 4 minut maximální rychlosti 357 km/h. Dnes dosáhla rychlosti 200 km/h za 18,5 sekund.

Na okruhu maximálně 230 km/h

1216.050, 13.12.2006, ŽelPage

Součástí zkušebního centra jsou 2 železniční okruhy - velký s délkou 13,276 km a malý o délce 3,951 km. Oba okruhy mohou být nezávisle napájeny 3 trakčními systémy. Snahou VÚŽ je dosáhnout a udržovat technické parametry železniční infrastruktury odpovídající evropskému standardu. Proto bylo rozhodnuto rekonstruovat více než 5 km tratě velkého okruhu, tzv. pražského oblouku - jednalo se o kompletní výměnu železničního svršku, tj. pražců, kolejnic a jejich upevnění. Výsledkem je zvýšení maximální možné rychlosti z 200 na 210 km/h pro běžné vlaky a 230 km/h pro vozidla s naklápěcími skříněmi. Tyto paramtery umožní tzv. technicko-bezpečnostní zkoušky kolejových vozidel v souladu s příslušnými technickými normami (při testovacích jízdách musí být dosažena rychlost o 10 km/h vyšší). Na malém okruhu je stanovena maximální rychlost 90 km/h.

Nástup do pendolina před testovací jízdou, 13.12.2006, ŽelPage

Hlavním zhotovitelem prací se stala na základě výběrového řízení společnost Chládek & Tintěra Pardubice a celkové náklady investice dosáhly 60 mil. Kč. Vzhledem ke značným nákladům nebylo možné zajistit rekonstrukci celého okruhu najednou. Dokončení se předpokládá v dalších letech a kromě tratě se uvažuje i s obnovou trakčního vedení, technologie napájecí stanice i dalších zkušebních zařízení a technologií.

Pendolino jelo dnes na okruhu 211 km/h

Západ slunce při rychlosti 211 km/h, 13.12.2006, ŽelPage

Po přestřižení pásky se účastníci akce odebrali do soupravy pendolino 680.004, která absolvovala 6 okruhů (pro porovnání: stejná vzdálenost jako Praha - Chvaletice, cca 80 km), kdy se po každém okruhu zvýšila rychlost jednotky o 10 km/h. Pendolino mělo povolenu max. rychlost 210 km/h, která byla symbolicky překročena o 1 km/h. Strojvedoucím soupravy byl člověk, který dosáhl rychlostního rekordu na české železniční síti mezi Brnem a Břeclaví ve výši 237 km/h právě jednotkou pendolino. V nejrychlejší lokomotivě světa absolvovali zájemci za přítomnosti nejvyšších představitelů společnosti Siemens jeden zkušební okruh. Největším zážitkem bylo velké zrychlení lokomotivy na krátkém úseku trati.

Nový svršek VÚŽ, 13.12.2006, ŽelPage

Oba okruhy svým technickým vybavením vytváří unikátní areál pro realizaci celé řady jak jízdních zkoušek kolejových vozidel, drážních zařízení a dopravních prostředků, tak i dalších experimentů a laboratorních zkoušek. Součástí zkušebního centra je také hala, kterou je možno využít k přípravě na zkoušky, provádění stacionárních zkoušek nebo odstavení zkoušených vozidel v chráněném prostoru mimo čas zkoušek. Zkušební okruhy umožňují provádění nejen všech druhů jízdních zkoušek, ale také speciální zkoušky hlukové, zkoušky evropských zabezpečovacích a sdělovacích zařízení, možnost simulace změn a poruch elektrického napájení včetně simulace možných poruch trakčního vedení, měření elektromagnetické kompatibility či ověření prvků železniční infrastruktury (pražce, upevnění, kolejnice, trakční vedení).

1216.050 při testech Ampz

Za přípravu této reportáže děkují redaktoři ŽelPage Českým drahám, zejména tiskovému oddělení společnosti, které se rozhodlo zařadit ŽelPage do své databáze a zvát zástupce ŽP na akce pořádané ČD. Věříme, že tato novinka potěší i naše čtenáře, kteří budou mít k dispozici aktuální informace včetně doprovodných fotografií. Tímto zároveň odpovídáme na dotazy v komentářích a diskusním fóru, které byly věnovány účasti redaktorů ŽP na oficiálních akcích Českých drah - od dnešního dne je to skutečností.

zdroj: VÚŽ, České dráhy, Siemens


CSPSV | 13.12.2006 (22:08)
Related newsopen/close

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user Redispero  mail  
14.12.2006 (4:08)  
comar: Neni newska jako newska. V poslednich dnech se tu doslova premnozily a dozvidame se tu o kazdem uprdnuti na posledni regionlni draze. Pak pochopitelne kazdy vybira a zacinaji tu hrat roli tzv. opinion leaders, neboli: kdyz je podepsan Capka, filtruji, kdyz cspsv, ctu vsechno, protoze je to zaruka. Ode dneska tedy uz jen toho, ze si je cd koupili. Tak uz to chodi, jak by rekl klasik, ale ze jeste maji kluci to chut otevrene ventilovat do sveta? Do prdele, kdyz novinar zprostredkuje kidy z tiskovky do sveta, tak taky nerika, ze tam dostal deset chlebicku...
Registered user comar 
14.12.2006 (1:29)  
Luxian, pochybuju, ze nekde maji richlejsi okruhy. Na rychlosti kolem 300km/h by okruh musel byt obrovksy a to se proste nevyplati. U takovychto veci se proste musi jit testovat na normalni VRT.
Napr. ve Francii se casto testuje na trati Lille-Calais, protoze je tu hodne maly provoz. Jezdi tam akorat Eurostary a vyjmecne nejake to TGV do Calais, takze s trochou sikovnosti se da normalni provoz srovnat na jednu kolej a druha je volna na testy. Pred par lety jsem tam potkal italske ETR500. Testoval se tam taky nemecky ICE3, aby dostal povoleni na francouzske trate.
14.12.2006 (0:49)  
No ták, máme vlastní rozum a jsme schopní posoudit, co je dobré napsat a co ne. - BTW v poslední době je tu dost copy 'n' paste tiskových zpráv od ČD i jinud a na tom se nic nezkazí ...

Prostě každý dělejte to co nejlepší, co můžete a všichni budou spokojení.
Registered user Luxian  mail  
14.12.2006 (0:44)  
Jinak, co se týče toho pozvání od ČD, to právě může být jeden ze způsobů pacifikace často velmi ostrých a kritických článků na želpage. Ale hlavně, aby se tady také nerozmohla poslední dobou dost v českých médiích častá autocenzura ve smyslu, že redakce raději nějaký článek nezveřejní, protože přeci, když už se jednou ČD rozhodly zvát ŽP na své akce, tak je nebudeme raději moc provokovat, aby si to panáci z GŘ nerozmysleli.
Registered user M 
14.12.2006 (0:41)  
Neprehanej, tuhle v srpnu jsme se taky na necem shodli:-))
Registered user Luxian  mail  
14.12.2006 (0:40)  
Zajímalo by mě, jaké jiné zkušební okruhy a dráhy jinde v Evropě jsou. Každopádně na testování např. franc. TVG těch 210/230 asi moc nestačí. předpokládám, že francouzi budou mít jistě "vysokorychlostnější" okruhy.
Correspondent or Member of ŽelPage Adam  mail  
14.12.2006 (0:39)  
Ac si s panem M castu jdeme virtualne po krku, zde me napadla podobna myslenka jako jeho. Tim spise, kdyz si vzpomenu na par dni stary clanek, kdy nebyly ze strategickych duvodu zverejnovany nektere pikantnosti ze zivota CD.
14.12.2006 (0:02)  
A koukám na první fotografii náš nejvyšší hroch Libor Joska ;-)
13.12.2006 (23:54)  
0-200 za 18.5s? No to bych chtěl zkusit... :-)
Registered user M 
13.12.2006 (23:53)  
Uvidime:-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko