..: Brnem jezdí více vlaků :..
Ilustrační foto - nikam nechoďte!Brno - Rachot vlaků projíždějících Brnem je zase o něco častější. Zatímco ještě před pár lety to vypadalo, že lidé přestanou vlaky jezdit, teď Českým drahám cestující přibývají a od nového jízdního řádu přibyly i spoje. Více vlaků žačalo od 10. prosince jezdit i přes Brno. Největší novinkou je pro Brňany zavedení 3 párů spojů v kategorii SuperCity Pendolino. S využitím slev a nákupu přes internet se může zájemce svézt vlakem SuperCity do Prahy za 226 korun. Z Brna do Vídně začíná cena na necelých 300 korunách. Větší nabídka vlaků přesto některé lidi k jízdě na železnici nezláká. "Cestování vlakem mi nevyhovuje. Zdá se mi, že za nízkou kvalitu člověk hodně zaplatí. Navíc mám averzi k našemu brněnskému hlavnímu nádraží, které je hrozně špinavé," poznamenala Brňanka Andrea Hladká.

Posudek na nádraží v Brně bude do jara

Jak se bude lidem z Brna cestovat, hodně záleží i na tom, kde budou mít nádraží. Nový brněnský radní za Stranu zelených a dřívější horlivý aktivista bojující proti odsunu hlavního vlakového nádraží Martin Ander už začal přemýšlet nad novým posudkem o jeho budoucí poloze. Otázka přesunu nádraží zhruba o 1 km jižněji nebo jeho zachování v blízkosti centra bylo jedním z hlavních témat komunálních voleb. "Mám zpracováno několik možností, kde hledat instituci pro nezávislé posouzení projektu. Konkrétní jednání ale ještě nebyla," řekl Ander. Nejdříve chce totiž své nápady projednat s politickými partnery na brněnské radnici. "Na tom, jak a kdo bude projekt posuzovat, se musíme shodnout všichni, včetně občanských demokratů a komunistů. Jinak se nepohneme z mrtvého bodu," poznamenal. K posouzení by si rád vybral instituci, která má dobré jméno i z evropského hlediska. Brno by pak podle něj mohlo ukázat, že umí udělat projekt, který si zaslouží peníze z Evropské unie. "Ať už pro variantu modernizace železničních tratí v Brně s nádražím v centru nebo s nádražím v odsunuté poloze," poznamenal Ander. Jak dlouho může jednání a zpracování studie trvat není jasné. Ander by ale chtěl mít jasno už na jaře!

zdroj: Brněnský deník


Adys Poslat mail autorovi | 11.12.2006 (21:54)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Jihomoravský


12.12.2006 (19:42)  
Jsem proti,né,že to brnákum nepřeju,ale jsou důležitější věci než posouvat nádraží 1 km pravo,nalevo.
Registrierter Benutzer ladik 
12.12.2006 (16:24)  
no ty jsou ale ty brňáci velmi pitomí když vedle je atobusák. když ujede bus do práglu tak mohou jet vláčkem a naopak. a pak až přijedou z práglu vláčkem popojdou kousek a už sedí v autobusu do "Horní-Dolní"
12.12.2006 (15:32)  
Pavel Večeřa: Tak je to s většinou projektů v našem Kocourkově. Třeba 031 zvoukolejňují už 150 let! Mám obavu, že se realizace ani jednoho z těchto dvou projektů nedožiju - a to jsem krátce po VŠ
12.12.2006 (15:11)  
PV - už praděda mohl na miliony založit, když se diskutovala přestavba uzlu. Přesun nádraží z toho udělali referendisté před pár lety .-))
12.12.2006 (13:32)  
Sakra, jak tak furt čtu ty články o přesunu hlavního nádraží, tak to dříve dokončím školu a vydělám svůj první milion.
12.12.2006 (10:58)  
Semik: tu sa práve predpokladá, že cestujúci ocenia presunutie 680 do kategórie SuperCity, lebo sa tým ich mesto - aspoň vo vnímaní ČD - dostane do kategórie európskych metropol, ktoré majú tú česť slúžiť pendolinu ako zastávka.
A samozrejme si všetci radi priplatia za SC.
Takto je v očiach ČD vnímaný pokrok.
12.12.2006 (9:32)  
V podstatě stejný článek (jen na začátku byl budoucí čas místo přítomného) tu byl cca před 3 týdny, ne?
Registrierter Benutzer Semík  mail  
12.12.2006 (6:52)  
Nebo zatím SC jede ještě EC jako násled a není uvedené v jízdním řádu.
Registrierter Benutzer Semík  mail  
12.12.2006 (6:51)  
Asi jsem blbej, ale ty SC jezdili přece v minulém JŘ pod hlavičkou EC? To znamená, že když budu mít staré auto, které prodám a koupím si nové tak budu mít 2? Nebo za tím

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko