..: Nejrychlejší lokomotiva světa je v České republice :..
1215 050 při testech Ampz Cerhenice - Přes padesát let starý světový rychlostní rekord pokořila 2.9. letošního roku německá lokomotiva typu ES64U4 (1216 O50 ÖBB), která se řítila po kolejích po dobu čtyř minut rychlostí 357 km/h. Dosavadní rekord držela francouzská lokomotiva, která v roce 1955 dosáhla rychlosti 331 km/h. Lokomotivu vyrobila německá společnost Siemens pro rakouské železnice, které ji budou používat pro rychlá spojení. Na tratích bude jezdit rychlostí 230 kilometrů za hodinu. Do výroby půjde příští rok. Nejrychlejší lokomotiva světa je v současné době v České republice na zkušebním železničním okruhu u Velimi a testuje české vagony od společnosti Siemens na rychlost 200 km/h. Z jedné televizní reportáže vyplynulo, že by mohla být lokomotiva do půl roku schválena i pro provoz na české železniční síti.

WLABmzNové vozy od společnosti Siemens byly představeny dne 22.11.2006. Jedná se o 11 ks Ampz (73 54 10-91 010 až 020), 15 ks Bmz (73 54 21-91 027 až O41) a 12 ks WLABmz. Na každém lůžkovém voze bude zobrazena jiná silueta památek UNESCO v Česku, kterých je přesně 12.

zdroj: Tisková zpráva ÖBB



Aktualizace 7.12., 22:20

Pozor Na přiložené fotografii je zachycena lokomotiva 1216.050 při testování vozů Ampz. V pozadí stojí již otestované vozy WLABmz. Celkem se na okruhu sešlo 21 nových vozů: 9 vozů Ampz, 7 vozů Bmz a zmíněných 5 vozů WLABmz. Lokomotiva by se měla na okruhu zdržet do 13.12.2006. Dle neověřených informací by se její pobyt měl prodloužit o jeden den, aby mohla být přítomna oficiálního otevření okruhu po rozsáhlé rekonstrukci železničního svršku.

-lk-


Petr.03 | 7.12.2006 (23:47)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
07.12.2006 (23:27)  
Schvaleni do 1/2 roku neverte, to byla reportaz TV NOVA :)
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
07.12.2006 (23:20)  
George_Couser: souhlasím, 300 kmh v TGV je zážitek, ale 396 km/h v Transrapidu to už je opravdu úlet.

Asi nejhorší šok jsem měl když jsem se vrátil z Francie, kde jsme se prohali v TVG a pak přisla 810 .. :)

Svědek: na ŽZO ale návěstidla jsou, na velkém okruhu např u vjezdu do "stanice" před budovou.

No osobně si nemyslím, že by Taurus rušil o něco víc než Pendolino před instalací kompenzátoru...
07.12.2006 (23:19)  
Pavel: Ale na vyjímku se tam stejně může víc?! Např. 350.001, 124.601, 680.002 tam jely určitě víc. I ten Taurus v reportáži měl víc než 200 =)
07.12.2006 (23:14)  
Svědek: Na velkém zkušebním okruhu je skutečně povolená rychlost 200 km/h. Viz http://www.cdvuz.cz/?zkusebni-centrum-velim
07.12.2006 (23:10)  
Fotit vlak jedoucí 200 km/h je jeste v pohode, ale jak jsem zkousel 270-300 km/h, tak to je uz jine kafe :-D

Jinak k te fotce - Predstavte si, ze cekate na nastupisti na svuj oblibeny beckovy rychlik a prijede vam tam toto :-D
registrovaný uživatel Nesa  mail  
07.12.2006 (23:08)  
Pod jakou napájecí soustavou se tam asi prohání...?
07.12.2006 (23:05)  
Nj, ale má tam být Ampz143 a stolek pod PC / sešit s učebnicí se vždy hodí ...
07.12.2006 (23:01)  
Josef Petrák: A proč jako? Na tom dánským ECčku jsou jako dosud řazeny vozy Ampz/Bmz 1.série.
07.12.2006 (22:58)  
Co to zase řekli na nově za blábol, že na ŽZO max.povolená rychlost 200 km/h? A když už říkali o těch rekordech, zapomněli uvést, že Taurus je zárověň nejsilnější generátor rušení na světě =) Ještě že na okruhu nejsou návěstidla, to by svítila všude místo červené zelená =))))
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
07.12.2006 (22:54)  
J.P.: Dle agentury JPP se mely vcera stihnout otestovat vsechny vozy zminene v newsce, pripadne nejpozdeji dnes.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko