..: Financování modernizace rakouské železniční sítě nejisté :..
ÖBBVídeň - Dozorčí rada ÖBB bude dnes rozhodovat o plánech modernizace a výstavby železniční sítě do roku 2012. Podle vedení ÖBB by bylo potřeba 1,56 až 1,8 miliardy € na financování projektů jako např. modernizace západní dráhy Vídeň - Salcburk, nové hlavní nádraží ve Vídni, koralmský tunel a mnohé další. Přitom více než polovina plánovaných projektů má financování zajištěno pouze z části nebo vůbec ne. Dráhy se proto budou muset přizpůsobit představám ministerstva financí a některé projekty přehodnotit. Současné plány pro následující léta počítají, že ze spolkového rozpočtu bude uvolněno asi 1,3 až 1,4 miliardy euro. Tyto výdaje by se měly dlouhodobě snižovat. Mezi zajištěné projekty patří přestavba např. vídeňských nádraží Nord, Mitte a Hauptbahnhof. Kompletně oddělené financování mají tunely pod Semmeringem a Brennerský tunel.

Více peněz nebo méně kolejí

Generální ředitel ÖBB Martin Huber požaduje z veřejného rozpočtu každoročně o 300 milionů euro více. Ministr dopravy Hubert Gorbach připustil možné jednání vlády o částečném navýšení prostředků. Již teď je však jasné, že některé plány budou muset být odloženy. Zpozdí se modernizace trati Vídeň - Inzersdorf - Wiener Neustadt. Nedostatkem peněz bude také poznamenané spojení s Bratislavou. Posunuta bude výstavba spojky na vídeňské letiště přes Götzendorf a modernizace trati přes Kittsee. Také tratě ze Štýrského Hradce do Maďarska a Slovinska budou muset počkat. Na západní dráze bude rozšíření úseku Linz - Wels posunuto až na období po roce 2012, stejně tak objížďka St. Pölten pro nákladní vlaky nebude realizována před rokem 2014. Ani trať Linz - Summerau navazující na český čtvrtý koridor nemá ještě jisté finance.

Koralmský tunel

Asi nejvíce diskutovaná je koralmská trať ze Štýrského Hradce (Graz) do Celovce (Klagenfurt). Jedná se o kompletně novou trať za 4 miliardy euro, jejíž stěžejní stavbou je několika kilometrový koralmský tunel. Interní studie ÖBB hodnotí její užitečnost velmi skepticky. Tento projekt je již od začátku velmi sporný. Podílejí se na něm také spolkové země Štýrsko a Korutany. Ani minister Gorbach ani ředitel drah Huber však nepochybují o jeho důležitosti pro občany a hospodářství a upozorňují přitom na nutnost plnění již podepsaných smluv a závazků.

zdroj: ORF


comar | 6.12.2006 (16:00)
Související zprávyopen/close

registrovaný uživatel Laborec425  mail  
08.12.2006 (9:52)  
Ta nová trať by asi hodně pomohla. Potom by mohly vlaky Wien - Itálie jezdit přes Graz. Na tomhle odkazu je trať nakreslená: http://bueker.net/trainspotting/map.php?file=maps/austrian-network/austrian-network.gif
registrovaný uživatel comar 
06.12.2006 (16:47)  
funTomas: pokud chcete jet druhou tridou, tak zalezi na tom, kam jedete:
Wien-Breclav-Prerov-Ostrava-Polsko jsou v R202 razeny vozy 2. tridy.

Wien-Breclav-Praha jsou dve moznosti:
bud jet R202 primym vozem, zde jsou ale jen luzka a lehatka (jedou navic pres Prerov-Olomouc),
nebo prestoupit v Breclavi na R376, ktery ma mista k sezeni a jede pres Brno-Pardubice
registrovaný uživatel funTomas  mail  
06.12.2006 (16:19)  
tak se omlouvam, v razeni vlaku uz je..
registrovaný uživatel funTomas  mail  
06.12.2006 (16:18)  
mël bych jednu otazku ktera pouze uzce souvisi tematem. 15.12. jedu s pritelkyni do Vídně. Na cestu zpet sme vybrali R202 ve 22:33 ze sudbahnhof. Na idosu je psano ze je slozen pouze z leh/lůž vozy, coz mi prijde zbytecne. Tady v razeni vlaku ten rychlik vubec z Vidne psan neni. Da se jet na normalni jizdenku v luz/leh voze nejakym zpusobem?? Mozna blby dotaz, omlouvam se, ale diky za kazde info

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko