Více peněz nebo méně kolejí
Generální ředitel ÖBB Martin Huber požaduje z veřejného rozpočtu každoročně o 300 milionů euro více. Ministr dopravy Hubert Gorbach připustil možné jednání vlády o částečném navýšení prostředků. Již teď je však jasné, že některé plány budou muset být odloženy. Zpozdí se modernizace trati Vídeň - Inzersdorf - Wiener Neustadt. Nedostatkem peněz bude také poznamenané spojení s Bratislavou. Posunuta bude výstavba spojky na vídeňské letiště přes Götzendorf a modernizace trati přes Kittsee. Také tratě ze Štýrského Hradce do Maďarska a Slovinska budou muset počkat. Na západní dráze bude rozšíření úseku Linz - Wels posunuto až na období po roce 2012, stejně tak objížďka St. Pölten pro nákladní vlaky nebude realizována před rokem 2014. Ani trať Linz - Summerau navazující na český čtvrtý koridor nemá ještě jisté finance.
Koralmský tunel
Asi nejvíce diskutovaná je koralmská trať ze Štýrského Hradce (Graz) do Celovce (Klagenfurt). Jedná se o kompletně novou trať za 4 miliardy euro, jejíž stěžejní stavbou je několika kilometrový koralmský tunel. Interní studie ÖBB hodnotí její užitečnost velmi skepticky. Tento projekt je již od začátku velmi sporný. Podílejí se na něm také spolkové země Štýrsko a Korutany. Ani minister Gorbach ani ředitel drah Huber však nepochybují o jeho důležitosti pro občany a hospodářství a upozorňují přitom na nutnost plnění již podepsaných smluv a závazků.
zdroj: ORF
Wien-Breclav-Prerov-Ostrava-Polsko jsou v R202 razeny vozy 2. tridy.
Wien-Breclav-Praha jsou dve moznosti:
bud jet R202 primym vozem, zde jsou ale jen luzka a lehatka (jedou navic pres Prerov-Olomouc),
nebo prestoupit v Breclavi na R376, ktery ma mista k sezeni a jede pres Brno-Pardubice
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.