..: Nejmodernější evropské vlaky čeká v ČR řada překážek :..
Taurus - ilustrační fotoPraha - Zabezpečovací systém v naší zemi nejmodernější evropské vlaky potýkají s celou řadou překážek. Od doby, kdy kvůli tomuto problému bylo ohroženo nasazení Pendolino do ostrého provozu, se však dosud nic nezměnilo. Překážkám nyní čelí také konkurence, společnost RailTrans dokonce musela odložit zahájení spojů RT Express. Problémy má ale i mezistátní doprava. S novým jízdním řádem, který začne platit 10. prosince, měly do ČR jezdit přímé spoje z Rakouska. Kvůli zabezpečovacímu systému ale budou muset lokomotivy na hranicích "přepřahat". Problém je v tom, že všechny cizí elektrické lokomotivy ruší zabezpečovací zařízení na českých tratích.

"Rušení se projeví například tak, že zabezpečovací systém hlásí, že trať je volná, a přitom po ní jede vlak," popisuje jednatel společnosti Siemens kolejová vozidla Jan Maj. V Evropské unii už existuje tlak na to, aby se parametry zabezpečovacích zařízení v Evropě sjednotily. České Ministerstvo dopravy však zatím dává přednost investicím do rozvoje často nevyhovující infrastruktury. Do úpravy tratí kvůli pendolinu se například investovalo už dvě stě miliónů korun. Pro srovnání - jeden kilometr trati nového koridoru vychází na 100 miliónů korun. Významnou roli ovšem hraje skutečnost, že zabezpečovací systém nemá na starosti nezávsilý správce, ale přímo České dráhy. Ty pochopitelně stěží budou podporovat investice do technických změn umožňujících podnikání soukromých subjektů nebo dovoz některých drážních vozidel zahraničních výrobců.

zdroj: Hospodářské noviny


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 1.12.2006 (18:01)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
02.12.2006 (19:45)  
To přepřahání je děs. Což o to, když se jede na čas, tak je to ještě dobrý, až na přechodné snížení kapacity dopravní cesty, ale jak je to náhodou zpožděný, česká mašina na to nemůže čekat, a pak to stojí hodiny a čeká na další. Takhle by to odjelo s tou jednou, co už se na to v Německu našla. Mluvím tedy o nákladní dopravě. Pak se zruší návaznosti na další vlaky a je to v tahu. A jede víc silničních tahačů... Vše souvisí se vším...
02.12.2006 (18:48)  
tenzor: Nějak tak. Tam kde může pinďa, muže i 189, i taurus. Ale vysvětli to DÚ!
registrovaný uživatel tenzor 
02.12.2006 (17:59)  
crash151: co jsem slysel, tak Siemens 140 mA, Pendoliono 200 mA => normalni hranici 100 mA nesplnuje ani jeden stroj. Ale Pendolino diky nove formulaci o vyjimce jezdit muze.
02.12.2006 (16:02)  
crash151: Vsadil bych boty, že pendolino s GTO měničem pracujícím na 600Hz generuje větší rušení, než taurus s IGBT na 2kHz, na jednotku výkonu.
02.12.2006 (0:59)  
xyz: což o to, také se obdivuji umu českým konstruktérů, když lezu do 40 let starého panťáku, ale zároveň se bojím, že se propadnu podlahou :-(
registrovaný uživatel xyz  mail  
02.12.2006 (0:01)  
Venca Burgán:

Vozidla nadčasová jsou, vždy když do vlaku vlezu, tak se obdivuji umu českých konstruktérů (ať už to vymysleli sami nebo někde obšlehli ;)

50 let a až na tu špínu jako nové. A myslím, že za dalších 50 se v nich naše vnoučata ještě budou prohánět po vlastech českých.
01.12.2006 (23:13)  
OeBB sa o schválenie Taurusa u DU snažia už dlhšie, ale zatiaľ bez úspechu. Nemci asi tiež nie sú nadšení, že 189 jazdí len po Děčín. Herkules má zase prevádzkové obmedzenia (el. kúrenie?). Celkom by ma zaujímalo, či už niekomu naokolo nerupnú nervy a neodmietne schváliť 380 na ich trate...
01.12.2006 (22:56)  
To Venca: no pokud vím tak jak lokomotivy od Siemensu tak pendolino musí splňovat stejnou normu, pendolino ji splňuje, Siemens ne. Nevim jak to tenkrát bylo, o kolik se ta norma uvolnila, ale jestliže byla moc přísná a nové limitní hodnoty vyhovují bezpečnosti, tak pendolino bylo potom jenom katalyzátor těch změn. Otázka je jestli třeba ta hodnota už neni na limitu, třeba by i byla vůle to volnit, ale možná to už nejde. Ale asi je to jenom dost naivní idea
01.12.2006 (22:27)  
Pro kundolíno jde vše a ostatní maj smůlu i kdyby přijely na zlatym praseti.Taky mě napadá,že nová 380 asi nebude žádná novinka-asi inovovanej peršing,když nemá mít problémy a ostatní nový maj.Co dodat máme nad časovou zabku i vozidla,když současná nová cizí to nezvládaj.
registrovaný uživatel funTomas  mail  
01.12.2006 (21:11)  
po udalostech z poslednich dvou dni se mi chce zvracet!
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko