..: Využití jízdenky SONE+ v praxi aneb výlet do Německa :..
obrazekSONE+ v praxi - Málokdo ví, že od 14. prosince 2003 mohou skupinky cestujících využívat nové slevy zvané SONE+. Zkratka SONE znamená, že jízdenku lze použít v sobotu nebo neděli. Je původně určena pro rodiny, ale příbuzenský vztah se nezkoumá, tudíž jí můžete využít k železničním toulkám i Vy. Její výhodou je to, že můžete po našem území jezdit jak chcete a ještě ušetříte. Nebudete také vystaveni hloupým otázkám průvodčích a vlakvedoucích proč jedete takovou oklikou, když se rozhodnete udělat si výletní okruh :). Na jízdenku mohou jet dva dospělí a tři děti najednou. Co je ovšem důležitější. Tato jízdenka platí i na vybraných pohraničních tratích v Německu. To vše se můžete dočíst na internetových stránkách www.cd.cz. Pokud Vám ovšem něco nebude přímo jasné nedoporučuji se ptát zaměstnanců ČD, protože i s tím málem informací budete vědět určitě víc než školení zaměstnanci. My jsme tedy s kamarády vyrazili v sobotu 27.12. do Německého Regensburku. Spojení pro drážní cestovatele opravdu dokonalé. Vyrazili jsme R264 z Prahy hl.n. v 7.50. Následoval přepřah na lokomotivu 754.058, v krásném modrém nátěru, ve stanici Plzeň hl.n. a na Německou lokomotivu v přechodové stanici Furth in Wald. Pak už jsme bez problému dorazili do Řezna. Průvodčí DB byla s naší jízdenkou seznámena a tudíž nebyl žádný problém. Stejné chování zaměstnanců v příhraničí jsme zaznamenali i v dalších vlacích. Přímo naproti hlavnímu nádraží v Regensburku můžete navštívit velkou obchodní pasáž s obchody všeho druhu. Můžete nakupovat až do sedmnácté hodiny a pak se vydat stejným R zpět do Prahy. My jsme ovšem cestovatelé železniční a tak jsme se vydali s běžným zastávkovým RB vlakem do města Plattling. Cesta na jih trvá asi 45 minut. Jezdí tu vozy, které se nápadně podobají našim Bdmtee. Jak by také ne, když byly vyrobeny tamtéž. Po dojezdu do Plattlingu jsme si všimli poměrně velkého zrušeného depa, kde postávaly lokomotivy V100 v oranžovém nátěru, které v omezeném množství byly exportovány i k nám a dostaly řadové označení 745. Pro nás ovšem bylo zajímavější zrušené muzeum kolejové dopravy. U vylámaného plotu dokonce postával pomník lokomotivy 64.344, která po válce u nás dostala označení ČSD 365. Za špinavými okny vidíme i návěstidla a různé typy německého zabezpečovacího zařízení. Po 1/4 hodiny odjíždíme osobním motorovým vlakem soukromé společnosti OB směr Bayerischen Eisenstein, což je tatáž stanice, jako naše Železná Ruda. Vlak jede načas. Zároveň si s lokomotivou 754.048 projedeme i nejdelší tunel u stanice Špičák. Zde jsme potkali i lokomotivu 534, která jela do Železné Rudy na akci, která se konala další den. V tomto vlaku jsme také potkali kolegu z diskuse K-report, který je z Klatov a tak jsme si mohli popovídat o "Brejlovcích" na našich kolejích. Celý výlet byl opravdu zajímavý. Důležité je, že i majitelé režijních slev mohou použít i přes jízdu rychlíkovým spojem jízdenku pouze na osobní vlaky za 130, -Kč, protože se v Německu typ vlaku a cena jízdenky nezkoumá. Další plus je i to, že tyto dvě trati (Plzeň-Česká Kubice i Plzeň-Klatovy-Železná Ruda) se jen s obtížemi dají projet obě za jeden den. Přes Německo je to téměř bez problému.
Ještě na závěr doplníme, že jízdenka se vydává ve dvou verzích. Verze, na kterou můžete celý jeden den jezdit pouze osobními vlaky stojí 130 Kč. Verze, kterou můžete použít na jednodenní ježdění také spěšnými vlaky, rychlíky a expresy. Obě varianty platí pouze ve druhé vozové třídě a není možné na SONE+ jezdit vlaky IC, EC. Maximální počet cestujících je 5 z toho maximálně dva mohou být starší 15ti let. Jízdenku vydávají všechny železniční stanice a je možné ji vydat i ve vlaku. Do Německa (vyhrazené oblasti Německa) je možné cestovat pouze na elektronicky vydané SONE+. Nerozlišuje se však druh. V Německu je možné jízdenku SONE+ využít pouze na vlaky kategorií S, RB, RE, IRE, VBG a FEG.

Art-loko | 31.12.2003 (0:07)
Související zprávyopen/close
Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko