..: Rekonstrukce pražského hlavního nádraží začne 14.12.2006 :..

Praha hl. n.Praha - Společnost Grandi Stazioni Česká republika získala všechna povolení nezbytná pro zahájení rekonstrukce žst. Praha hlavní nádraží a dovršila veškeré technické činnosti předcházející zahájení stavebních prací. Oficiální zahájení stavebních prací v Praze je plánováno na 14.12.2006. Práce budou trvat 5 let (v Karlových Varech a Mariánských Lázních 2 roky). "Rekonstrukce pražského hlavního nádraží je pro nás velkou výzvou, neboť se v ní setkává krása secesní architektury s moderní fungováním nádraží jako místa, které budou vyhledávat jak cestující a návštěvníci hlavního města, tak obyvatelé centra Prahy, kvůli příjemnému prostředí a široké nabídce kvalitních služeb. Chceme nádraží nejen opravit, ale především otevřít pro všechny obyvatele a začlenit do života metropole", říká Enrico Aliotti, generální ředitel Grandi Stazioni.

"Pražské hlavní nádraží je se sto tisíci odbavených cestujících denně největším nádražím Českých drah a současně plní důležitou roli vstupní brány do hlavního města České republiky. Je pro nás klíčové, aby první pozitivní výsledky kompletní revitalizace pražského hlavního nádraží zaznamenali právě cestující Českých drah", říká Petr David, náměstek generálního ředitele ČD pro dopravní cestu.

Cena investice = 1 miliarda korun

obrazek Již po první etapě výstavby by České dráhy měly odbavovat své cestující v novém Centru pro odbavení cestujících s moderní koncepcí, která úspěšně funguje na evropských nádražích. V prostorách železniční stanice budou zřízeny nové služby pro cestující, například banky, cestovní agentury nebo poskytování informací. Grandi Stazioni ve spolupráci s radnicí MČ Praha 1 připravují obnovu přilehlých Vrchlických sadů, které jsou vstupní branou k nádražní budově. Cílem této obnovy je zlepšit přístup k ní a posílit bezpečnost a vlídnost prostoru. Výše investice v Praze je zhruba 1 mld. Kč, z toho 50% bude financováno Živnostenskou bankou. Práce budou prováděny společností Metrostav.

zdroj: Tisková zpráva ČD


CSPSV | 28.11.2006 (18:35)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


29.11.2006 (18:40)  
Já jsem také pro ten systém pokladen, který je vidět na tom videu. Člověk si nemůže stěžovat že si stoupnul do špatné fronty, protože ta je tam jedna společná... Ohledně ČD centra, já jsem tam spíš zažil tři otevřené přepážky, a žádné zákazníky. Proč taky, když ti tam ani nezjistí ceny mezinárodních jízdenek a posílají tě s tím k mezinárodní pokladně! U té je fronta na půl hodiny a skutečně nemám to srdce kvůli nějaké informaci zdržovat zoufalé cizince, kteří potřebují lístky na vlak, který za chvíli odjíždí.
registrovaný uživatel ANKU 
29.11.2006 (17:31)  
Georgo:
No, já se naopak těším na zrušení těch strašnejch pokladen, pokud to ve výsledku bude jako DB Reisezentra, tak by to bylo super, ale samozřejmně máš pravdu, že strašně záleží na množství přepážek.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
29.11.2006 (15:43)  
Aha, pardon, ta 1 mld. se myslí včetně KV a Marián. lázní. No, jestli se do těch 700 mil určených pro hlavák započítává i ta úprava parku, tak ta částka tak stačí na novou fasádu fantovy budovy. Jen pro zajímavost - rekonstrukce národního muzea má vyjít na 4,5 mld korun.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
29.11.2006 (15:37)  
Tak vida, teď už mluví o jedné miliardě. Ještě nedávno to bylo jen 700 mil (slovo jen je opravdu na místě). Tak doufám, že do těch 5 let se to vyšplhá aspoň na 1,5 mld, protože pořádná rekosntrukce nové i staré budovy si minimálně takovou částku vyžádá.
29.11.2006 (11:08)  
Rekonštrukcia hl.n. je určite dobrý krok - prečistenie parku pred budovou ešte lepšie. Už len presvetliť, odstrániť bezdomovcov, potlačiť smrad, skvalitnisť služby (niektoré sekáče a stánky sú fakt husté) a priebežne čistiť a bude to super.
Len ma trochu desí ten nový systém odbavenia cestujúcich: ak pultov nebude skutočne veľa, tak to bude v háji. Len aby to nebolo ako na Puerta de Atocha v Madride, kde si človek vezme číslo a čaká, kým ho zavolajú k pultu. Aj po 20.00 som tam čakal cez 90 minút, pričom 22.40 poslední traja úradníci nekompromisne zatvorili a kto prišiel neskoro, mal smolu.
Aj v súčasnosti vidno, že ČD centrá nie sú dimenzované na agendu, ktorá je im zverená. Stačí, ak z troch priehradok funguje len jedna a pred vami si niekto začne vybavovať In-kartu, zisťuje neskutočne dlhé spojenia alebo podáva reklamáciu a nemôže niečo pochopiť. To by potom človek vraždil...
29.11.2006 (10:41)  
Chtějí nádraží začlenit do života metropole - metro Praha má, ale to pole nějak v okolí tohoto nádraží nevidím
29.11.2006 (9:19)  
Těch 5 let v Praze a 2 roky v Mariánkách a KV (v reálu navíc tak 1-2 roky určitě) mi na soukromého investora příjde sakra hodně. Pro každý investiční projekt je dost klíčové brzké ukončení přestanu čerpat finance - naopak začnou příjmy za nájem (výrazný vliv na cash flow a návratnost). Proto jsou všechna obchodní centra stavěna v šibeničních termínech + velké pokuty za zdržení. Takhle to spíš vypadá na státní zakázku. Hezký případ ze současnosti Justiční areál v Praze. Státní zakázka, takže hnusnou betonovou prosklenou kostku stavěli několik let s patřičným otrávením okolo bydlících lidí.
registrovaný uživatel Space 
28.11.2006 (19:48)  
Tady se na to můžeš podívat na videu:
mms://stream.idnes.cz/video/0506/ekonomika/A050623_VEN_NADRAZI.WMV
(Je to to samé, na co jsem odkazoval před dvěma dny, omlouvám se a už se to potřetí nestane.)
registrovaný uživatel ICE  mail  
28.11.2006 (18:56)  
Nebylo by možné podívat se na ty fotky ve větším rozlišení? Dík

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko