Praha - Společnost Grandi Stazioni Česká republika získala všechna povolení nezbytná pro zahájení rekonstrukce žst. Praha hlavní nádraží a dovršila veškeré technické činnosti předcházející zahájení stavebních prací. Oficiální zahájení stavebních prací v Praze je plánováno na 14.12.2006. Práce budou trvat 5 let (v Karlových Varech a Mariánských Lázních 2 roky). "Rekonstrukce pražského hlavního nádraží je pro nás velkou výzvou, neboť se v ní setkává krása secesní architektury s moderní fungováním nádraží jako místa, které budou vyhledávat jak cestující a návštěvníci hlavního města, tak obyvatelé centra Prahy, kvůli příjemnému prostředí a široké nabídce kvalitních služeb. Chceme nádraží nejen opravit, ale především otevřít pro všechny obyvatele a začlenit do života metropole", říká Enrico Aliotti, generální ředitel Grandi Stazioni.
"Pražské hlavní nádraží je se sto tisíci odbavených cestujících denně největším nádražím Českých drah a současně plní důležitou roli vstupní brány do hlavního města České republiky. Je pro nás klíčové, aby první pozitivní výsledky kompletní revitalizace pražského hlavního nádraží zaznamenali právě cestující Českých drah", říká Petr David, náměstek generálního ředitele ČD pro dopravní cestu.
Cena investice = 1 miliarda korun
Již po první etapě výstavby by České dráhy měly odbavovat své cestující v novém Centru pro odbavení cestujících s moderní koncepcí, která úspěšně funguje na evropských nádražích. V prostorách železniční stanice budou zřízeny nové služby pro cestující, například banky, cestovní agentury nebo poskytování informací. Grandi Stazioni ve spolupráci s radnicí MČ Praha 1 připravují obnovu přilehlých Vrchlických sadů, které jsou vstupní branou k nádražní budově. Cílem této obnovy je zlepšit přístup k ní a posílit bezpečnost a vlídnost prostoru. Výše investice v Praze je zhruba 1 mld. Kč, z toho 50% bude financováno Živnostenskou bankou. Práce budou prováděny společností Metrostav.
zdroj: Tisková zpráva ČD
No, já se naopak těším na zrušení těch strašnejch pokladen, pokud to ve výsledku bude jako DB Reisezentra, tak by to bylo super, ale samozřejmně máš pravdu, že strašně záleží na množství přepážek.
Len ma trochu desí ten nový systém odbavenia cestujúcich: ak pultov nebude skutočne veľa, tak to bude v háji. Len aby to nebolo ako na Puerta de Atocha v Madride, kde si človek vezme číslo a čaká, kým ho zavolajú k pultu. Aj po 20.00 som tam čakal cez 90 minút, pričom 22.40 poslední traja úradníci nekompromisne zatvorili a kto prišiel neskoro, mal smolu.
Aj v súčasnosti vidno, že ČD centrá nie sú dimenzované na agendu, ktorá je im zverená. Stačí, ak z troch priehradok funguje len jedna a pred vami si niekto začne vybavovať In-kartu, zisťuje neskutočne dlhé spojenia alebo podáva reklamáciu a nemôže niečo pochopiť. To by potom človek vraždil...
mms://stream.idnes.cz/video/0506/ekonomika/A050623_VEN_NADRAZI.WMV
(Je to to samé, na co jsem odkazoval před dvěma dny, omlouvám se a už se to potřetí nestane.)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.