..: Příměstské vlaky získají přednost i před vlaky EuroCity :..

Praha - Jak jsme Vás již na ŽelPage před časem informovali, v souvislosti s posílením příměstské dopravy v okolí Prahy budou mít příměstské vlaky přednost před dálkovými spoji. Tato změna vyvolala mezi čtenáři rozsáhlou diskuzi. V dnešním vydání Mladé Fronty Dnes poskytnul rozhovor za Středočeský kraj Karel Vyšehradský, náměstek hejtmana pro dopravu. Nově zazněla informace, že osobní vlaky v příměstské dopravě by měly mít přednost nejen před spěšnými vlaky, rychlíky či expresy, ale také vlaky vyšší kvality kategorie EuroCity.

Ve kterých regionech budou od 10. prosince posíleny spoje?

Rozsah veřejné dopravy na železnici v kraji bude v nadcházejícím roce takřka totožný s tím letošním. Sníží se o jednu desetinu procenta z toho důvodu, že příští rok má o jeden pracovní den méně. Posíleny budou tratě, kde byla poptávka větší než nabídka, tedy na trasách do Prahy. Posílena byla doprava i v okolí Kolína a Milovic. Více spojů je na trati z Prahy-Smíchova do Nučic. Naopak tam, kde nebyly spoje využity, jsme to řešili snížením jejich nabídky a zavedením náhradní autobusové dopravy. Uspořené finance i vlaky byly použity na posílení tam, kde je poptávka.

Leckde se interval mezi spoji do Prahy sníží až na patnáct minut. Neobáváte se toho, že i menší zpoždění pak mohou způsobit komplikace na trati?

Jízdní řád byl tvořen jako optimální řešení. V případě mimořádných událostí se nemůžeme vyhnout zpožděním, ale plnění jízdního řádu i na těchto tratích se pohybuje nad 90 procent. To je velmi slušné. Snažili jsme se to provozně řešit tak, že příměstská doprava bude mít přednost i před dálkovou. Pakliže se tedy do trasy osobního vlaku dostane zpožděný rychlík nebo EuroCity, osobní vlak je preferován. Výjimkou je Pendolino a IC.

I v regionální přepravě funguje první třída. Je využívána, nebo ji máte v plánu zrušit?

Všude, kde jsou nasazeny jednotky 471, tedy moderní dvoupatrové vlaky s první třídou, tuto nabídku zachováme. Je velmi využívána. Na některých tratích je dokonce kapacita 23 míst v předplatných jízdenkách už vyčerpána.

Rychlíky budou nově zastavovat v Lysé nad Labem, ale ne všechny už ve Zdicích a Velkém Oseku. Proč?

To je otázka pro ministerstvo dopravy, které si tuto dopravu hradí v rámci smlouvy. Obchodní strategie ministerstva je - čím více zastavení, tím více se rychlík přibližuje spěšnému nebo regionálnímu vlaku. Tím pádem mu ubývá cestujících v dálkové dopravě, pro které jsou tyto spoje určeny. Ani Lysá v původním návrhu ministerstva nebyla. Ke kompromisu došlo až po jednání hejtmana a ministerstva.

zdroj: MF Dnes


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 27.11.2006 (17:20)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
28.11.2006 (10:45)  
drevak: Ne, motorák z Libně už v Roztokách dávno byl. A ikdyby nebyl, tak 15 minut se na něj rozhodně nečeká, což jsem měl možnost si vyzkoušet, když jsem při zpoždění ML cca 7 minut hodinu poznával krásy a vůně Roztok :)
28.11.2006 (8:57)  
Ad livingproof: A jste si jistý, že se čekalo jen na tu Hungarii? Neplazil se za ní třeba taky motorák z Libně? Po trati 090+091 jezdím hodně a přijde mi, že řízení tu funguje slušně, navíc vata je jak u rychlíků tak u osobáků. Hojně se využívá předjíždění po nesprávné koleji nebo souběžná jízda mezi Bubenčí a Holešovicemi, na průjezd zpožděného EC se obvykle čeká jen pár minut. Čili buď byl dispečer úplný tupec, nebo měl špatné informace (např. že Hungarka už jede, zatímco ta nejela, např. protože se nepovedla zkouška brzdy, to už se mi stalo), popř. mělo čekání i jiný důvod.
28.11.2006 (8:46)  
No na jednu stranu je dobře, že snad odpadnou takové situace jako nedávno v Roztokách, kdy Os Praha-Kralupy zde vyčkával 15 slovy patnáct minut na průjezd zpožděné Hungarie. Na druhou stranu by zase nebylo nejlepší, kdyby kvůli osobáku do Kralup ujížděly v Německu lidem od EC přípoje.
27.11.2006 (23:56)  
Tak pak chápu proč tam jsou ty IC a EC už ne. No ale jakýkoliv dopravce si může objednad trasu pro nějaký R na který mu bude vypracován jř. Pokud by pak došlo k nějakým mimořádnostem, tak stejně budou muset ten R pustit před Os.
27.11.2006 (23:21)  
Vlaky RailTransu budou v novém GVD zařazeny do kategorie InterCity, tudíž by i při zpožděních měly mít přednost před regionálními vlaky.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
27.11.2006 (23:20)  
A právě proto je tam uvedeno IC a Pendolin, protože RTE jede jako IC
27.11.2006 (23:19)  
No obávám se, že toto opatření si budou moci uplatňovat ČD jen u vlaků které provozují. Pokud by toto opatření chtěli aplikovat na jiného doprace než je ČD, tak by asi zaplatili nějakou tučnou pokutu. Pokud si pamatuji tak v této zemi platí něco jako zákon o drahách a tam je přesně specifikováno kdo má jakou přednost a Os vlaky jsem na prvním místě neviděl.
27.11.2006 (23:11)  
A není to spíš mzšleno tak, že ty osobáky pouze nebudou čekat jako přípoj na ty zpožděné rychlíky apod? Jezdí to v taktu, tak si milý cestující počká na další...
registrovaný uživatel Kuzle 
27.11.2006 (23:07)  
Co se tyce zpozdeni, bych to videl asi takhle. Ze Pendolino ma prednost pred vsim je pochopitelne, taky si za to CD nechavaji pekne zaplatit. S tim EC uz je to trochu zvlastni, ale EC ma precejenom sanci pripadne zpozdeni aspon trochu dohnat. A nemyslim si, ze s tim zdrzovanim EC drkotajicim se osobakem to nebude horke. Pokud vim, tak se to tyka Prahy, tam je jezdi EC od Kolina nebo od Kralup. Na techto tratich je urcite nekde sance, kde se da predjet pomalejsi osobak. Co se tyce IC, to je vetsinou vnitrostatni a jezdi kratsi vzdalenosti(no sice ne tolik, aby se pripadne zpozdeni nedalo nahnat zpet) a taky se za nej plati priplatek. Pak tu mame EX a R. Priplatek se na ne neplati, kvalita vagonu a sluzeb taky zadna slava, tak tam uz nas tech par minut nevytrhne. Je to sice neprijemne, ale na co jsme se si za ta leta s CD jeste nezvykli. No a je tu i moznost, ze by se Ex a R mohlo na nekterych trati moznost predjet pomalejsi Os.
27.11.2006 (23:04)  
Atolix: Já v tom tedy neusnu. :-/ No já celkově na spaní ve vlaku nějak nemám talent. :-/
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko