..: Modernizace pražského uzlu proběhne do roku 2015 :..

Nové spojeníPraha - Přes posílení železniční dopravy na území Prahy jsou v současné době cílem cestujících především zastávky a stanice za hranicí města. Přitom počet lidí využívajících v rámci Prahy vlak denně přesahuje 70 tisíc. Vše se má však změnit, kompletní rekonstrukcí projdou všechny hlavní a část vedlejších tratí na území hlavního města a přibude 8 nových zastávek (podle nejnovějších informací v koncepci nebudou zahrnuty Běchovice střed).

Po přestavbě bude mít Praha celkem čtrnáct linek příměstské železnice a čtyři spěšné meziregionální. Klíčem ke změně je dokončení v současnosti budovaného Nového spojení. Po jeho dokončení by měly být v 1. fázi zřízeny dvě nové linky příměstské dopravy, které povedou napříč Prahou. První spojí Milovice, Lysou nad Labem a Čelákovice přes centrum Prahy s Říčany a Strančicemi, druhá pak Nymburk, Poříčany, Český Brod a Úvaly opět přes pražské hlavní nádraží s Černošicemi, Dobřichovicemi a Řevnicemi. Intervaly na těchto tratích budou ve špičkách pracovního dne 15 minut. Stejného intervalu se dočkají i cestující z Kralup a Kladna. Dalšími důležitými dopravními stavbami na území města jsou modernizace železniční trati do Kladna spolu s výstavbou odbočky na letiště a zavedení osobní dopravy na v současnosti výlučně nákladní trať přes Malešice. Předpokládá se, že práce na pražském železničním uzlu by měly být ukončeny v roce 2015.

Koncepce průchozích linek pří-/městské dopravy (1. fáze)
Řevnice - Praha hl. n. - Poříčany - Nymburk hl. n.
Strančice - Praha hl. n. - Milovice

Přehled plánovaných linek meziregionální dopravy (dlouhodobý výhled)
Jihlava - Kolín - Praha - Beroun - Plzeň
Pardubice - Kolín - Praha - Kralupy nad Vltavou- Ústí nad Labem - (Děčín)
Hradec Králové - Nymburk hl.n. - Praha - Benešov u Prahy - Tábor - (České Budějovice)
Mladá Boleslav - Neratovice - Praha - Kladno - Rakovník

zdroj: Lidové noviny, Železnice v ulicích Prahy


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 28.11.2006 (10:48)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Space 
29.11.2006 (22:11)  
Máte pravdu, 18:26 bývá často přeplněný.
Ale vraťme se k původnímu - po nahlédnutí do řádu pro příští rok nebude ML nikdy překážet rychlíkům na Kralupy. Pořád prostě nechápu, jaké důvody Vás vedly k tomu, že byste ML "z fleku zrušil"...
29.11.2006 (14:49)  
Space: R poloprázdné? No tak to jste asi pro změnu Vy nejel nikdy ve 14:26, 16:26 nebo 18:26 z Masaryčky. Tam pokud nepřijdete tak 15-20 minut před odjezdem, tak už si prakticky nesednete. Jednou jsem se tam už dokonce ani nevešel a jel jsem Os v 18:40. To se snad s nástupem nových R na Ústí-Cheb částečně zlepší. Ale o to víc, o kolik tam pojede od prosince víc R, tam však ta ML bude "překážet".
registrovaný uživatel Space 
29.11.2006 (13:03)  
Jenže ta promoakce byla zaměřená na trasu Libeň-Roztoky a o Holešovicích ani zmínka. Navíc je to už nějaký ten rok zpátky. (A ta reklama byla dost přeplácaná...)
Zajímal by mě konkrétní rychlík se 600 lidmi, který byl opožděn kvůli ML. Po většinu dne jezdí i ty rychlíky poloprázdné...
29.11.2006 (7:07)  
Space: Taková promoakce přece proběhla ze začátku - billboardy "Do Roztok za 20 minut" a s velkou slávou tam byly nasazeny prázdné 471, aby pak jezdily prázdné třívozovky 451 a nakonec dnešní poloplné 810 :) A jestli má rychlík s 600 lidmi čekat kvůli osobáku s 10 lidmi, tak je to dost divná politika.
28.11.2006 (22:58)  
Tedy myšleno u "fotbalového" stadionu Slavie. A schválně, co bude dřív: stadion nebo zastávka? ;-)))
28.11.2006 (22:55)  
Venca Burgán: jj, zastávka Slávie alias Eden bude zhruba u stadionu Slavie, takže kousek od toho nákupního centra.
registrovaný uživatel Space 
28.11.2006 (21:35)  
To je ale jen prezentace závěrů vzešlých z té diskuze. Pokud je mi známo (a všechny ostatní mě dostupné materiály, plánky a seznamy budoucích linek to potvrzují), tak spojka z Negrelliho viaduktu je jen jeden z návrhů jak napojit případnou "letištní rychlodráhu" na koridory, osobáky z Kolína budou i poté jezdit na Masarykovo nádraží (na plánku v prezentaci je trať zrušená) a taktéž o zastávce na Tachovském náměstí slyším úplně poprvé...
registrovaný uživatel Space 
28.11.2006 (21:26)  
A je to dostatečný důvod pro zrušení ML? Myslím si, že ML by se měla rozšířit a po "promoakci" bude jezdit denně plná, což se o řadě rychlíků říct prostě nedá.
Jsou-li rychlíky zpožďovány, je to jednak zcela v souladu s novou politikou ČD, jednak to signalizuje čas na změnu GVD...
registrovaný uživatel vb007 
28.11.2006 (21:23)  
To Space: viz strana 16 v tý prezentaci.
28.11.2006 (21:10)  
Space: Ano, jel. Je pravda, že "vlak" byl ve špičce poměrně slušně zaplněn, jenže pokud uvážíme, že je tvořen 1x810, pak to moc úžasné není.
Opravdu se už teď dost často stává, že Os, ale i Sp a R jsou kvůli té 810 zpožďovány.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko