..: Posypový materiál nově vozí vlaky z Německa :..

DB 180 Sebuzín Lovosice - Distribuční středisko technické soli určené na posyp vozovek v zimním období bylo ve čtvrtek zprovozněno v areálu veřejného přístaviště v Lovosicích, jehož majitelem jsou Česko-saské přístavy (ČSP). Během šesti měsíců zde vyrostla moderní skladovací hala s kapacitou 20 tisíc tun soli.

Dovozcem soli a zároveň strategickým partnerem ČSP je společnost Kali + Saiz z německého Kasselu, která k přepravě posypového materiálu využije železniční dopravy. Skladová hala o rozměrech 40 x 65 metrů se nachází v záplavové zóně na levém břehu Labe. Proto její obvod tvoří 1,8 metru vysoká betonová stěna schopná odolat hladině řeky ze srpna 2002. Halu tvoří lepená dřevěná konstrukce s hlavním nosným systémem šesti sloupů. Objekt je speciálně ošetřen, aby byl schopen odolat účinkům soli. Součástí skladového areálu je nově vybudovaná podkolejová výsypka umožňující vykládku velkoobjemových vagónů. Sůl je do haly přepravována pásovým dopravníkem.

Distribuční sklad zásobí téměř celou ČR

"Vybudováním tohoto skladu pro zásobování nejen severních Čech, ale převážné části celé republiky, jsme učinili důležitý krok k ekologizaci přepravy této suroviny na český trh z dosavadní silniční dopravy na železnici," řekl jednatel společnosti ČSP Jiří Aster ekologickou stránku projektu. "Při celkovém objemu přepravy, který je odhadován na 60 tisíc tun ročně, se značně odlehčí již tak dost přetížené silniční síti na obou stranách hranice," doplnil. Přesun k železniční dopravě ocenil i náměstek hejtmana Ústeckého kraje Radek Vonka (ODS). "Vlaky nyní nahradí stovky nákladních aut, které doposud sůl vozily po přeplněných silnicích," poznamenal. Aster dále připomněl, že realizace záměru znamená zároveň sanaci a nové využití části areálu přístaviště, ve které bylo dříve překládáno energetické uhlí a která více než deset let pouze chátrala. "Zásluhou nové aktivity najdou v přístavišti zaměstnání nejméně čtyři lidé," podotkl jednatel.

zdroj: Právo


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 27.11.2006 (16:35)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


28.11.2006 (16:55)  
No, posypová sůl se vlaky dlouhodobě vozí např. do Struhařova u Benešova ma trati 222, kde je také distribuční středisko. Ročně to dělá mnoho tisíc tun soli. Tak holt bude v Lovosicích další takové středisko.
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
27.11.2006 (21:18)  
Super čím více nákladu z gumokolů na vlaky tím lépe........ A silniční dopravci by si měly uvědomit, že nemají jedinou šanci konkurovat pružné železniční dopravě.....
27.11.2006 (20:05)  
No je fakt, že když se sůl naveze před zimou, tedy pravděpodobně po povodni, tak ani nevznikne ekologická havárie, ale... Jinak existují i jiná místa v relativní nížině, kde nehrozí rozliv aspoň při menších záplavách. Nicméně předpokládám, že umístění bylo předem vyhodnocováno, a je dobře, že bylo zvoleno místo s napojením na dráhu.
27.11.2006 (18:56)  
František: Ohledně umístnění skladu u Labe to beru tak, že je jsou tam v zimě relativně příznivé podmínky, takže když nastane kalamita, nezhroutí se kvůli tomu celá logistika s posypovým materiálem (ve srovnání s případem, kdyby byl ten centrální sklad na exponovanějším místě).
27.11.2006 (18:51)  
Tedy počet kilometrů myslím jen na našem území, celkově se pochopitelně sníží.
27.11.2006 (18:49)  
Je to fajn. Zároveň by to ale chtělo podchytit i ten rozvoz soli dál. Nebo se budou posypové vozy z celé republiky sjíždět do Lovosic? Pokud by se totiž další distribuce odehrávala po silnici, pak by počet kilometrů ujetých nákladními automobily zůstal zhruba stejný jako v případě přímého dovozu z Německa do místa spotřeby, a železnice by obstarala pouze nově vzniklou přepravní potřebu - a kde je potom ekologie. Je jen škoda, že u nás asi neumíme vyrobit posypový materiál, a že sklad byl umístěn do Labe. Jinak když už se tak uleví silnicím, to by se taky mohly méně solit, že? :-)
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
27.11.2006 (17:01)  
Takových zpráv pět denně a mám skoro pořád dobrou náladu.
registrovaný uživatel Zel.am  mail  
27.11.2006 (16:52)  
Jsem nadšen, ekologická přeprava neekologické soli.....no, ale když to tak vemu, solit se bude asi pořád, tak ať už se to aspoň vozí vlakem
registrovaný uživatel @ld@  mail  
27.11.2006 (16:51)  
super...čím víc nákladu pojede po kolejích tím míň se budu bát, když jedu na kole. Myslím si že by vůbec neuškodilo kdyby se více nákladu vozilo po kolejích.Silnicím by to ulevilo a navíc jeden vlak odveze stejné množství materiálu jako několik desítek nákladních aut.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko