Praha - Společnost Grandi Stazioni má za úkol rekonstruovat žst. Praha hlavní nádraží a dvě "lázeňská" nádraží v Mariánských Lázních a Karlových Varech. Nyní je vše ve fázi pravomocných stavebních povolení pro všechny jmenované objekty. Podle dohody s italským partnerem bude vlastní stavební činnost zahájena nejdříve v Praze, a to slavnostním způsobem v polovině prosince. Zejména následující rok ukáže, zda se příprava projektu podařila.
Rekonstrukce nádraží v Praze byla několikrát odložena
S opravami se mělo začít v roce 2002 a dokončeny měly být nejpozději do 2 let od začátku rekonstrukce. Poslední zprávy hovoří o tom, že by měla být rekonstrukce nádraží zahájena ještě v letošním roce a dokončena by měla být do roku 2010. Opravovat se bude jak nová, tak i secesní památkově chráněná Fantova budova. Po celou dobu rekonstrukce bude nádraží v provozu, ale cestující se dočkají řady omezení. V různých etapách budou uzavřeny části nádraží jako některé východy či odbavovací haly. Celá rekonstrukce přijde na 700 mil. Kč a výsledkem by mělo být moderní dopravně-obchodní centrum Praha hlavní nádraží. Autorem projektu rekonstrukce je Patrik Kotas.
Po rekonstrukci zmizí klasické pokladny a cestující budou odbavováni podobně jako na západoevropských nádražích či na letišti. U přepážky by měl zákazník dostat veškeré informace od nákupu jízdenek přes zajištění taxi až po zjištění volných míst v pražských hotelech. Z odbavovací haly zmizí i stánky a vzniknou obchodní pasaže, restaurační zařízení a rekonstrukcí projde i 1. nástupiště, kde by měla vzniknout pěší promenáda s obchody a restauracemi.
zdroj: Železničář 46/2006
Space: Ano, mnohé v okolí bylo pěkně opraveno, a mnohé se také proměnilo ve zvláštní sklobetonové prostředí, které ve dne ožívá a v noci je plné přízraků. Osobně by mi byla sympatičtější adaptace původních továrních budov, ale budiž. Škoda jen té monofunkčnosti. Ano, zástavba má návaznost na metro a tramvaje (a potenciálně i na vlak na Knížecí), a přesto tam většina lidí přinesla nový automobilový provoz, protože budovy byly zároveň opatřeny garážemi pro dojíždějící (ne pro zde bydlící). Z Radlické se stala stoka, ani za zvláštní pruh pro tramvaj ve směru do centra jim to nestálo, naopak zrušili zastávky a odlidštili prostor před Ženskými domovy. Neříkám, že všechno je na té změně negativní, ale ne vše je tak růžové, jak se to prezentuje.
do podoby vhodné témeř pro jakékoliv období 20.století ?
Rekonstrukce nástupišť není součástí Nového spojení. Je uvažováno, že by stavba "Rekonstrukce záp.části Praha hl.n." proběhla současně s výlukou severního zhlaví, které proběhne v rámci nového spojení v roce 2008.
mms://stream.idnes.cz/video/0506/ekonomika/A050623_VEN_NADRAZI.WMV
Asi jste to už většina z vás viděla, bylo to na jaře na idnes... Alespoň se nebudeme hádat o podobu pokladen :-)
Jinak stromy jsou např. již v zmiňovaném Novém Smíchově, ale pokud vím, tak jsou všechny umělé.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.