Železná Ruda - Unikátní stanice, kde státní hranice prochází přímo skrz nádražní budovu, ponese od 10. prosince nový název Železná Ruda - Alžbětín. Od září 1953 až do června 1991 zde byl přeshraniční provoz přerušen a vlaky z české strany byly ukončeny ve stanici Železná Ruda město. Jeden metr od státní hranice byla, podobně jako v Berlíně, vystavěna zeď z tvárnic. K 1. červnu 1991 se za velké euforie podařilo přeshraniční dopravu opět obnovit, avšak až do letošního roku přes hranici neprocházely žádné přímé vlaky. Od 28. května 2006 se podařilo zavést nové spoje vedoucí z bavorského Plattlingu až do vrcholové stanice Špičák. Trasa přes Železnou Rudu také představuje nejkratší spojení Prahy s Mnichovem se vzdáleností přibližně přes 400 kilometrů. Nicméně, vzhledem k nepříznivým sklonovým poměrům a skutečnosti, že na německé straně trať provozuje soukromý dopravce, se stále nedaří tudy směřovat dálkový rychlík.
zdroj: Jízdní řád ČD, Železničář
Železná Ruda (ex město)
Železná Ruda město (ex centrum)
Albětín/B.Eisenstein (ex Železná Ruda)
znovuobnovení přechodu se uskutečnilo dne 2.6.1991;
dopravu na trati provozuje dopravce, nikoli přepravce; je jím společnost Regentalbahn AG, která je mimo jiné vlastníkem společnosti Vogtlandbahn (drřinná společnost).
Trať Bayerische Eisenstein – Plattling je součástíDB Netz, nikoli součástí infrastruktury Regentalbahn AG.
Směřovat rychlík se nedaří především proto, že jízdní doby na českém území jsou katastrofálně dlouhé, což je dáno především sklonovými poměry, používanými trakčními vozidly a hmotností souprav.
Alžbětín je název místní části.
Cítím se být Čechem, ale to s tím přece nemá co dělat.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.