..: Tunel na přeložce u Chomutova proražen :..

TunelChomutov - Severočeské doly Chomutov nezruší kvůli uhlí železniční trať Chomutov - Březno. Ještě než před těžbou odmontují koleje, zprovozní přeložku, a to příští rok na jaře. Tento týden se podle technického ředitele dolů Miroslava Eise podařilo dokončit ražbu tunelu. "Proběhl kontrolní den, práce pokračují podle harmonogramu. První vlaky by měly projet 1. dubna 2007," řekl Právu. Zprávu by měli s radostí přivítat zejména železniční odboráři. Za zachování trati bojovali peticí. Podpisy sbírali z obavy, že se těžební firma pokusí z problémové akce vycouvat. Stavbu totiž provázejí potíže, které už několikrát odsunuly termín dokončení.

Po trati se mělo jezdit už v roce 2004. Projektant však trasu nasměroval do poddolovaného území, tvořeného plastickými jíly. Už v srpnu 2001 se v informaci pro ministra dopravy objevilo zjištění, že trasa budoucího tunelu prochází nestabilním terénem s dutinami po důlní činnosti. Následovalo několik havárií, většinou se zřítilo čelo ražby. Nejméně jednou se to projevilo i na povrchu, kdy se o pět metrů propadla ornice i s vysetou řepkou. V závalu dokonce zůstal uvězněný razící stroj. Sedmikilometrovou přeložku jako důlní škodu financují Severočeské doly. Původně měla stát 1,2 miliardy, částka se však zvýšila na dvojnásobek. Novou železniční spojku na okraji dobývacího prostoru začala budovat společnost Metrostav 3. března 2000. Přeložka je projektována jako jednokolejná trať s 1.750 metrů dlouhým tunelem a provozní rychlostí až 110 km/hod.

Doplnění autora: Vzhledem k velkému zájmu o tuto stavbu v diskuzi, bych rád odkázal na podrobné informace v článku o přeložce na serveru K-Report.

zdroj: Právo


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 25.11.2006 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Stavby a projekty

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kubajs 
25.11.2006 (22:16)  
Já vím zas o jiné dámě (krávě) z Března která tuhle tunelovou variantu prosadila proti všem, teď by snad měla sedět na úřadě karlovarskýho kraje. Prej z estetických a ekologických důvdů nemůže trať být v zářezu, ale musí být v tunelu. Tyto argumenty nechápu, když hned vedle je nejvetší povrchový důl kvůli kterému přeložka vzniká. Kdyby jí hned v roce 1998 kdy se o tom rozhodovalo omilem srazilo auto mohli SD ušetřit miliardu.
25.11.2006 (21:32)  
to Libouš -> Cos tím myslel?
25.11.2006 (21:11)  
S projektanty vedla slovní "válku" jistá dáma s odpovídající odborností, která navrhovala jiné řešení … a navržený tunel v daných geologických podmínkách označila za plýtvání penězi.
25.11.2006 (19:52)  
A ještě co najdeme na www.supermapy.cz v největším rozlišení: uvedená délka tunelu 1758m, nadloží podle vrstevnic cca 40 metrů a také na přeložce najdeme novou železníční zastávku Droužkovice (o té ale JŘ 2006/7 nic neví)
25.11.2006 (19:47)  
Ten tunel je nakreslený v některých starších mapách (např. produkce SHOCart či PLANstudio) z roku 2001, kdy se předpokládalo brzké otevření. Třeba někdo na internetu ještě takovou mapu někde vyhrabe - no koukám stačí prosté www.supermapy.cz (SHOCart 2006).
25.11.2006 (19:35)  
Doplněno, vidím, že jsem byl předstižen;-).
25.11.2006 (19:29)  
Libous: tech 5 metru je prave misty cela mocnost nadlozi :-) geologicke podminky nejhorsi co muze byt - hnus jilovej...
uz to tady bylo loni http://www.zelpage.cz/comment.php?id=1809&w=n
registrovaný uživatel TS 
25.11.2006 (19:27)  
25.11.2006 (19:23)  
Louis Armstrong: Trochu se tu nabízí analogie s Pendolinem - v jisté chvíli přišlo špatné klíčové rozhodnutí, které však už nešlo vzít zpět. Takže ve výsledku, chvála bohu, že je ta přeložka (skoro) hotová...
25.11.2006 (19:22)  
Pizzaman: to je pro tebe typicke

Louis Armstrong: v zivote jsem tak daleko na zapade nebyl, takze geologicke pomery tezko odhadnu. Pokud ovsem mam verit informaci o 5 m propadu, tak to nadlozi asi bude dost mocne, ne?

Mohl bych poprosit autora nebo kohokoliv o nacrtek prelozky na mape?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko