..: Dvě nové jednotky Regionova na Vysočině :..
RegioNovaJihlava - Cestování vlakem po Vysočině je od včerejška o něco příjemnější. České dráhy slavnostně nasadily do provozu dvě moderní vlakové soupravy Regionova. Poprvé vyrazily z hlavního nádraží v Jihlavě 23. listopadu krátce před polednem. Nejčastěji do nich budou nasedat cestující mezi Jihlavou, Telčí a Slavonicemi. Kvalitní svezení čeká i na obyvatele Velkého Meziříčí, Kralic nad Oslavou a dalších míst. Vysočina je pátým krajem v republice, kde se tyto nízkopodlažní vlaky objevily. "ČD chtějí těmito vozy napravit léty pošramocenou image a přitáhnou nové zákazníky do vlaků," vysvětlil Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele ČD. Vozy pokřtili šampaňským hejtman kraje Miloš Vystrčil (ODS) a primátor Jaroslav Vymazal. "Jsem rád, že České dráhy nastoupily trend zvyšující se kvality," pochválil aktivitu partnera hejtman kraje Miloš Vystrčil (ODS). Připomněl, že kraj vyplácí podporu na dopravní obslužnost zhruba stejně vysokou drahám i provozovatelům autobusů, na jednoho cestujícího po železnici však částka v přepočtu znamená doplatek ve výši 50 korun, zatímco pasažér autobusu potřebuje dotaci jen jednu korunu. "Tak extrémní rozdíl je ale zčásti způsoben rozdílným započítáváním nákladů," připomněl hejtman, že u autobusů se nezapočítávají na rozdíl od vlaků náklady na opravu silnic.

Větší kvalitu cestování po železnici přivítal i jihlavský primátor Jaroslav Vymazal (ODS). "Jsem rád, že se současný management chce poprat s dluhem z minulosti. Ve světle toho, co se děje na silnicích, je krok Českých drah vedle velké výzvy i značnou šancí, jak se prosadit na trhu," poznamenal Vymazal. Soupravy Regionova vznikly přestavbou starých motorových lokálek, z nichž zbyly jen některé rámy. Do konce roku bude jezdit po republice 17 podobných vlaků. "A do dvou až tří let až sto kusů," uvedl Tomáš Ignačák ze šumperské firmy Pars nova, která Regionovy pro ČD vyrábí. "Věřím, že postupně budou takto vypadat všechny vlaky. Tedy že budou čisté, krásné a bezpečné," poznamenal Vystrčil. Přímo na Vysočině by jich mělo jezdit v dohledné době až sedm. Komfortnější jízdy se dočkají i cestující v Havlíčkově Brodě, Novém Městě a Žďáru nad Sázavou. Vysočina by výhledově potřebovala sedm elektrických a 12 motorových vlaků. Další obnovu by dráhy chtěly financovat z evropských fondů. Vozy, které včera poprvé vyjely směrem na Kostelec, jsou označeny logem kraje Vysočina a jeho internetovou adresou. Cena každé soupravy je 20 milionů korun. Dieselové motory do nich dodává společnost Tedom, která sídlí na Třebíčsku.

Na Vysočině v příštím roce najedou vlaky méně

Zástupci ČD také včera představili nový jízdní řád, který začne platit 10. prosince. Bude v něm například nový spoj, který ráno před šestou vyrazí z Havlíčkova Brodu do Brna, kde skončí krátce před půl osmou. "Jinak se jízdní řád v podstatě nemění," podotkl ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah Miroslav Havel. Se změnou v jízdním řádu najedou vlaky v příštím roce o více než dvacet osm tisíc kilometrů méně. "Jedná se zhruba o půl procenta, což je k rozsahu kilometrů, které vlaky najedou ročně, zanedbatelné číslo. Cestující to téměř nepoznají," řekl Havel. Potíže čekají cestující v příštím roce na trati mezi Havlíčkovým Brodem a Prahou kvůli rozsáhlé přestavbě nádraží v Kolíně. "Osobní vlaky tak budou končit v Kutné Hoře, kde budou muset cestující přestupovat na Středočeskou regionální dopravu," upozornil Miroslav Havel. Zrušeny budou některé málo využívané spoje, které České dráhy vytipovaly na základě sčítání cestujících. Vzhledem ke zrušení posilových pátečních a nedělních rychlíků R 1519 a R 1518 zůstane trať Okříšky - Znojmo po mnoha letech zcela bez dálkové dopravy. Od prosince tak již nebudou nadále jezdit například poslední nedělní vlaky na trati 243 mezi Moravskými Budějovicemi a Jemnicí na Třebíčsku.

zdroj: Vysočina, MF Dnes, Právo


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 24.11.2006 (9:07)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Služby Vozidla

Ďalšie z regiónu ČR Vysočina


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Crozz  mail  
24.11.2006 (15:58)  
sakra co drahám vadí na Znojmu,vždyť by bylo pěkný mít rychlíky nebo spěšáky Havlíčkův Brod-Znojmo :-(
dopisovateľ alebo člen ŽP Adam  mail  
24.11.2006 (9:36)  
Krasu panu hejtmanovi necham, nebot to je subjektivni a jemu se to treba libi. Nicmene muzu se zeptat, co je na Regionalni Noze tak bezpecneho oproti sukafonu? Nebo je to papundeklove celo nabito nejakou zazracnou technologii?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko