Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - Dnešní tisková konference ČD vyvolala zájem médií zejména o nový jízdní řád. Většina informací byla na ŽelPage již zveřejněna. Co však ještě napsáno nebylo, je obsahem této newsky.
Od prosince začne jezdit o 5,5% vlaků víc.
Společnost Siemens odmítla sdělit cenu zakázky nových vozů a ČTK čeká na vyjádření Českých drah.
Lůžkové vozy převzaly dráhy od Siemense dnes. Při podpisu smlouvy 4.7.2005 dráhy oznámily, že hodnota vozů bude 26,5 mil.€, tedy asi 740 milionů korun.
"V investičním plánu na příští rok nemáme v plánu kupovat nová pendolina. Ale jednáme se Správou železniční dopravní cesty, zda by pendolino nemohlo jezdit na některých úsecích vyšší rychlostí než 160 km/h, a to 180 km/h nebo na trati Brno - Břeclav dokonce až 200 km/h," řekl náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Kolář.
Od JŘ 2007/2008 bude cesta z Prahy do Ostravy pendolinem trvat 2:45 hod. Rekordní počet cestujících ve spojích SC Pendolino za 24 hodin byl 2.100 lidí.
Dnes se konala prezentační jízda nových vozů Ampz, Bmz a WLABmz v úseku Praha hl. n. - Praha Zličín.
České dráhy se každoročně potýkají se ztrátou, jejíž kumulovaná výše je asi 2,1 miliardy korun.
zdroj: ČT24, Novinky, Aktuálně, iDnes, Lidovky, iHned
CSPSV | 22.11.2006 (21:47)
Související zprávy

24.11.2006 (0:00)
240.025:
Ampz 11ks, Bmz 15ks (jen pro zajímavost: výroba probíhala 32 měsíců)
WLABmz 12ks (jen pro zajímavost: výroba trvala 8 měsíců)
Ampz 11ks, Bmz 15ks (jen pro zajímavost: výroba probíhala 32 měsíců)
WLABmz 12ks (jen pro zajímavost: výroba trvala 8 měsíců)
23.11.2006 (23:30)
Zaosai... Ty jsi asi zvyklý na M 131 1 tak to Ti musí 843 hodně ležet v žaludku. Samozřejmě 860 mohlo být lepší a o 20 let dřív. 860 001 byl taky plný elektroniky. Dnes by ty vozy měly nejlepší dny za sebou a probíhaly by na nich rekonstrukce vzor 854 s ponecháním přenosu výkonu. Přínosem by bylo, že vozů 810 by bylo jen asi 200 i se Slovenskem. 943 a 043 mají zásadní chybu-prostřední část mohla být nízkopodlažní, uspořádání vozu k tomu přímo provokuje. Pak by nemusela být na 843 plošina ale tohle je na dlouhé povídání.
23.11.2006 (20:40)
Pánové,občas musím jezdit s 843 jako strojvedoucí a je to hrůza.Takový nepovedený motorák se jen tak nevidí.
23.11.2006 (20:36)
No kdyby se nakoupily 843+043+943 minimálně v takovém počtu, v jakém byly plánovány, nebo rovnou aby zacelily díru i po 860, tak pak by to bylo parádní. 810 by šly do šrotu, ty co by zbyly by se předělaly na regiošuky a konečně by byly dráhy moderní. Ale jelikož to vypadá tak, že do budoucna budou nové pendolina, tak dráhy moderní nikdy nebudou :(
23.11.2006 (19:53)
Je škoda, že když už se v r. 1995 počítalo s pendolíny, tak že nepostalivi alespon úsek Praha - Česká Třebová na 200...
kolik bude těch nových WLABmz, Ampz, Bmz....?
kolik bude těch nových WLABmz, Ampz, Bmz....?
23.11.2006 (19:19)
Moc bych si přál aby koridory se staly skutečnými koridory.Eu považuje tratě rychlostí do 160 jako běžné(já taky) a nebere to jako koridory.S tou 200Km/h je to složitý,ale já říkám když se chce tak by šlo i tohle.Že se tak stane už za rok to neočekávám.Souhlasim s panem Jiřím Kolářem.Je to schopný člověk.Má rozumné názory.
Souhlas s váma koupit od Vagonky motorové vozy DM12.Finové by nekupovali žádný šmejd.Podle foto od výrobce vypadaj krásně a asi budou i odolný.Ale ať to posoudí lidé co vidí do Vagonky.
Souhlas s váma koupit od Vagonky motorové vozy DM12.Finové by nekupovali žádný šmejd.Podle foto od výrobce vypadaj krásně a asi budou i odolný.Ale ať to posoudí lidé co vidí do Vagonky.
23.11.2006 (15:21)
Intercity: Vagonka stále existuje, kdo si myslíš že vyrábí 471?
23.11.2006 (13:08)
InterCity: Zeby stejna firma, co vylepsene 843 prodala do Finska?
23.11.2006 (10:56)
Výroba osobních vozů se přestěhovala ze Studénky do Vítkovic,kde se vyrábí 471.Co se týká 843,tak modernější verze tohoto vozu byly vyrobeny i s řídícími,nebo přívěsnými vozy pro Finsko,kde jsou ve zkušebním provozu.
23.11.2006 (10:47)
to lada: No podle mého je v této oblasti potřeba myslet dopředu. Když vemu, že i kdyby se objednali nějaké rychlavky už nyní, třeba ty ETR 600 nebo něco jako ICE, tak než by vyjeli za hranice tak uběhně nejmíň nějaké 3-4 roky. Při životnosti vlaků, řekněme 20 let a pokud to vyjde, tak bysme tu měli mít kolem roku 2015 už nějakou tu rychlodráhu, nejpíš na západ, tak mi to zase nepříjde jako nějaké plácnutí do vody nebo nedomyšlený tah.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko











