Z Prahy do Bratislavy od 424 Kč
Jednosměrná jízdenka v 2. vozové třídě s globální cenou SC (zahrnuta i místenka) přijde na 496 Kč, CityStar ČD/ŽSSK 424 Kč (338 jízdné + 86 místenka) a zákaznické jízdné 443 Kč (357 jízdné + 86 místenka). Jednosměrná jízdenka v 1. vozové třídě s globální cenou SC přijde na 599 Kč. Děti do 15 let mají 50% slevu z tarifu SC. Cena jízdenky SC na trase z Brna do Bratislavy bude 297 Kč ve 2. a 360 Kč v 1. třídě.
Z Prahy do Vídně od 593 Kč
České dráhy nabídnou cestujícím speciální jízdenku, kterou bude možné zakoupit pouze na území České republiky pro spoje vedené jednotkou řady 680. Jednosměrná jízdenka ve 2. třídě v úseku Praha - Vídeň bude stát 593 Kč a v úseku Brno - Vídeň 297 Kč. Kapacita míst bude v každém spoji omezena na několik desítek kusů. Kromě toho budou samozřejmě na spojích platit standardní mezinárodní jízdenky dle běžného tarifu s mezinárodní rezervací za 200 Kč k běžným jízdenkám a za 86 Kč pro držitele slev Rail plus (In-karta) nebo při nákupu zvýhodněné zpáteční jízdenky CityStar. Normální cena jízdenky je 836 Kč + místenka (86/200 Kč).
Z Prahy do Brna od 224 Kč
"Po rakouském území jezdí vlak za stejnou cenu jako rakouské spoje. Vypravení mezinárodních vlaků si žádá také mnohem vyšší náklady," říká mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. "Do Rakouska a na Slovensko budou kromě stávajících cestujících vlaků EC jezdit také lidé, kteří dosud používali auto," předpokládá ředitelka odboru osobní přepravy ČD Luďka Hnulíková. Na jižní linii budou na území Česka platit ve spojích SC stejné ceny jako na severní - z Prahy do Pardubic za 300, do Brna za 400 korun a do Břeclavi za pětistovku. Nejlevnější jízdenka mezi Brnem a Prahou přijde na 226 Kč (140 za eLišku + 86 za místenku), avšak počet míst bude omezen a podmínkou je vlastnictví In-Karty a nákup jízdenky provedený přes internet.
zdroj: Tisková zpráva ČD
funTomas: Můžeš si koupit normální jízdenku na JP a příplatek k tomu :-)
btw jak to budou mít s místenkami režisti, když na kartě nemají logo Railplus? :-)))
(ne, necekam, vim, ze neprijde:)
Takze to mame vlak v 17:35 za nejakych 170 (KMB), potom vlak 18:26 (za 400) a pak az v jedenact "euronight" Pannonia. Mno, kdyz nad tim tak premyslim, tak ty autobusy zase tak moc nepohodlny nejsou a ta dalnice v nedeli zas tak ucpana nebyva.
Jestli to nak vysvetlim doma, tak se snad nekolik prosincovych veceru pujdu podivat, jak to na roli vypada a kolik chudaku nesehnalo listek na autobus:-))
Jinak pokud jde o to, ze nekdo zvoli misto auta vlak, tak nevim jak Prazaci, ale za sebe jako Brnaka rikam, ze pokud jsem doted do Bratislavy premyslel o EC vlaku (zalezelo na case, ale spoje z Blavy jsou jeste horsi nez z Prahy, takze jsem zpravidla jel stejne autem...), tak v pripade SC opravdu nebudu (i kdyz je fakt, ze ve Strele na SK uzemi byvaji spis asi Slovaci).
No a co taknak u mne pretrvava - zmatek. Milion ruznych cen, milion ruznych slev. jedna sleva plati rano, druha sleva plati v utery. Ted je Brno-Viden ca. 11€ jako zpatecni, nove (vyhodne) to bude (nastesti jen nekde) 11€ jednosmerne. Proste porad to nechapu..:-))
A to je ještě diskutabilní, zda je potřeba místenka na cestu z Břeclavi do Vídně, protože shodně podle IDOSu i OeBB.at jede Pendolino v tomto úseku jako obyčejné EC bez povinné rezervace.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.