..: Nahlášena bomba na trati 010, vlaky jezdily odklonem :..

Ilustrační Pardubice — Dnes ve večerních hodinách byla nahlášena bomba na trati 010 mezi stanicemi Choceň a Pardubice hl.n. Některé vlaky (EC 137 Slovenská Strela, SC 510 Pendolino) byly vedeny odklonem přes Hradec Králové a Týniště nad Orlicí. V současné době je provoz na trati již obnoven. „Mohu potvrdit, že Policie České republiky prováděla na místě šetření. Tím pádem jsme museli zastavit dopravu,“ uvedl pro deník Aktuálně.cz Aleš Ondrůj, mluvčí Českých drah. Dodal, že se dráhy snažily cestující informovat jak o situaci, tak o následných přípojích. Ve 20:55 byl provoz na trati mezi Pardubicemi a Chocní obnoven. Zpoždění dálkových vlaků se pohybují od 80 do 120 minut.

Jedno pendolino z Ostravy do Prahy jelo odklonem přes Hradec Králové, aby cestující stihli letadla. V opačném směru stálo pendolino na trati a čekalo na uvolnění trati. Kdyby jel spoj odklonem, nabral by ještě větší zpoždění. „I kdyby se ukázalo, že šlo o špatný žert a policie bude znát, kdo za ním stojí, budeme požadovat náhradu škody, i do výše exekuce majetku,“ varoval Ondrůj.

Doplnili: -cspsv-, -JPNK-

Zdroj: Aktuálně.cz, Diskusní fórum ŽelPage


Garfield | 15.11.2006 (21:38)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Královéhradecký ČR Pardubický


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
22.03.2007 (16:34)  
Mám osobní dojem že opravdu pošpinit špinávé ČD asi nejde. Narazil sem na nějaké souhrnné zkomentování důvodů stížností za rok 2003 nějakým vnitřním auditorem kvality nebo co to bylo a ty jeho slova: že ČD má značné rezervy v snížení nespokojených cestujících a hlavním důvodem proč je tak málo stížností je jen že z desítek až stovek poškozených si jdou stěžovat 1-2 nebo žádný člověk protože vědí že se to stejně bude tak jak dosud(házet hrách na zeď). Taktéž souhlasím s názorem že příznivců a plně spokojených zákazníků ČD bude asi tak přibližně tolik kolik je jejich zaměstnanců a jejich rodinných příslušníků. Neznám člověka který je s ČD spokojen a tímpádem používají železnici s menším či větším odporem protože jim obvykle jiná možnost nezbude než to vydržet. Docela fajn byl argument že ze stížností bylo 58procent oprávněných(předpokládám že odškodnění které bylo stěžujícímu zasláno byla maximálně omluva- prachy jsou prachy:-) a že na milion přepravených zákazníků je cca 20stěžujících, že to je dobrý číslo.
registrovaný uživatel M 
18.11.2006 (0:27)  
Vaclav - diky za insider (doslova:) info. Vy (co jste zustali) jst penize zpet dostali, nicmene stale zde zustava ten primarni problem - ten dotycny (a asi mnozi dalsi) zatahl +200, aby byl doma o neco drive. CD to nesplnily a proto mely vratit penize vsem, kteri prijeli o 60+ minut pozdeji.
A duvod byl hned dvoji: jednak zpozdeni, dvak dotycni byli "nuceni" (svym zpusobem, ale bylo to nejlepsi mozne rozhodnuti) cestovat neSC spojem a i v tomto pripade maji CD vracet superpriplatek.
Proto se nemohu zbavit dojmu, ze to byla superprasarna...
16.11.2006 (20:38)  
Škoda není složena jen z případné náhrady cestujícím (za zpoždění vlaků vyšší kvality se od určité meze příplatky pokud vím vrací), ale také například z vyšší spotřeby trakční energie na delší odklonovou trasu.
16.11.2006 (16:35)  
Ad M: V tom vlaku jsem seděl. Vlakový doprovod informoval všechny cestující o tom, aby si ve své výstupní stanici zašli do pokladen, kde jim bude bez problémů vrácena částka 20% z ceny jízdného. Ti cestující, kteří však přestoupili v Pardubicích na Ostravana nárok na vrácení neměli.
registrovaný uživatel M 
16.11.2006 (15:34)  
Mno, myslim, ze pointa celeho pribehu spociva spis v tom, ze CD mely vratit priplatek, protoze garantuji jizdni dobu, ne? Jestli bylo vinikem spadane listi, mraz, bomba nebo vytrhane koleje neni zakaznikuv problem
registrovaný uživatel Richie 
16.11.2006 (15:22)  
To M:
To se nedá ani komentovat... Když je někdo natolik vymazaný že bombu na trati považuje za důvod proč nepojede "už nikdy" vlakem, tak jen pevně věřím, že až bude příšte ten stejný člověk v dvohodinové koloně na dálnici, tak zajisté nezapomene prohlásit nže ty auta a dálnice jsou na ***** a příště pojede třeba na kole po okrskách :-)
registrovaný uživatel M 
16.11.2006 (12:44)  
Z iDnesu (je to sice idnes, ale aji bych tomu veril)


včera jsem tímhle zázrakem jel poprvé a naposledy.

spoj 18:26 z Holešovic nabral u Pardubic nabral sekyru 100 minut, nabidli nam presednuti na obycejnej rychlik Ostravan. Ten to nejak objizdel. Dojel jsem do Olomouce dano po 60ti minutach puvodniho času, dle podminek jsem očekaval vratku 200 (za to, ze jsem musel pouzit jiny spoj nez SC Pendolino), pani se mi vysmala, poslal jsem ji nekam, uz se tesim na nadrazi. ale ne co by cestujici, ale k nadrizenym pro svy dve kila.

vlakemjsem jel od ledna poprvé a říkám, na hooodne dlouhou dobu naposledy.

Mira
registrovaný uživatel M 
16.11.2006 (11:33)  
xyz - jako peknej napad. Teoreticky:-)
16.11.2006 (9:11)  
ČD4ever a další podobní - železnice má budoucnost, ČD se svojí současnou politikou tu budoucnost nemají a většina lidí využívá služeb ČD pouze z nutnosti. ŽelPage je o železnici, nikoli jen o ČD!
16.11.2006 (8:51)  
Chtěl jsem jet SC 511, do Pardubic přijelo s mírným náskokem, po 10 minutách stání nám bylo sděleno, že zpoždění narůstá na 30 minut díky překážce na trati. Mezitím už přijel ke čtvrté koleji R 879 a EC 137 Slovenská strela zastavila koleji druhé. Pak bylo zpoždění u SC 511 navýšeno na 50 minut, 70, 90, nejvýše na 120 a následně sníženo na 100 minut, se kterým jsme odjeli. Asi hodinu po pravidelném odjezdu Slovenské strely z Pardubic (cca 20:35), se podařilo přepřáhnout lokomotivu z jednoho konce vlaku na druhý a vlak pokračoval dále na Hradec Králové, Týniště nad Orlicí, aby se v Chocni napojil na hlavní trať. To už stál na třetí koleji Ostravan. V pendolinu chodila průvodčí s oznámením, že si cestující mohou přestoupit do Ostravana, který bude mít pravděpodobné zpoždění v Ostravě asi půl hodiny, tedy bude tam asi o půlnoci. Poměrně hodně lidí se přesunulo z pendolina do něj. Ostravan nabral cca 30 minut zpoždění, díky přepřahu loko z jedné strany na druhou a vykonání JZB, docela mi není jasné, jak to může trvat tak dlouho. Nicméně odjel za Strelou na Hradec a Týniště. Po výstupu na Svinově ze SC 511 (v cca 23:20), indikovaly informační tabule u Ostravana zpoždění na příjezdu 70 minut, tedy čas příjezdu kolem 0:38.
Říkal jsem si, proč nemůže jet pendolinem odklonem např. přes Hradec, bylo sděleno, že na tuto trať nemá pendolino schválení (to jsou super vlaky, když mohou na tři tratě). I tak by mě zajímalo, jestli to odkloněné pendolino jelo vlastní silou, nebo bylo taženo jiným HV, popř. nezávislou trakcí? Uznávám, že kdybychom jeli odklonem, trvala by cesta ještě déle.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko