"Vážení cestující, omluvte, prosím, zpoždění vlaku," oznamuje pravidelně hlas v jihočeských stanicích z reproduktorů.
Dopravní poradce jihočeského hejtmana Ivan Študlar vysvětlil, že za zdržením "jihočeských" vlakových spojů stojí práce na koridoru mezi Říčany a Stránčicemi,kde je teď v provozu jen jedna kolej. Stavba IV. železničního koridoru se s prvními jarními měsíci roku 2007 dostane i do jižních Čech, konkrétně do úseku Doubí u Tábora - Tábor. Budovat se začne druhá kolej takzvaně na zelené louce hned vedle současné osy tratě. Státní fond dopravní infrastruktury tu počítá s masivní investicí 1,5 miliardy korun. Úřady už na tento úsek přes Planou nad Lužnicí vydaly stavební povolení, České dráhy předaly staveniště vybrané firmě. "V prosinci dohodneme harmonogram prací, budou známy i rozsáhlejší výluky vlaků," uvedl nejvyšší zástupce ČD v Jihočeském kraji Jiří Kafka, který podotkl, že jízdní řády na příští rok zohlední vliv stavebních prací.
Průměrná doba jízdy mezi Prahou a Českými Budějovicemi se protáhne na dvě hodiny 45 minut. Současný průměr činí dvě hodiny 30 minut. Nové železniční spojení se stošedesátikilometrovou rychlostí vlakových souprav mezi hlavním městem a jihočeskou metropolí má být hotovo do roku 2016. "Takové je vládní usnesení z prosince roku 2001," uvedl Študlar, který podotkl, že stále ještě zbývá určit vedení tratě kolem Hrdějovic u Českých Budějovic. Zatímco ministerstvo dopravy se přiklání k východní trase blíže k budově Makra, obec a kraj upřednostňují variantu, kdy koleje obkrouží Hrdějovice západním směrem v místě tamního lomu s využitím výhybny Nemanice na plzeňské trati.
zdroj: Českobudějovický deník
1 2 | Zpráv na stránku: |
Ta pomalá jízda panťáku je způsobena právě vatou v úseku Praha - Strančice, jízdní doba je dělaná na cca 50 km/h, takže fíra má dvě možnosti, buď jet pomalu anebo to hnát a v každé zastávce stát několik minut. Lepší je varianta pomalé jízdy i vzhledem ke katastrofálnímu stavu svršku, připomínající tankodrom. Ve směru do Prahy jezdí osobáky rychleji neboť většinou dohání zpoždění. V novém JŘ bude jízdní doba v úseku Praha-Strančice zkrácena cca o 4 minuty, takže se bude jezdit o něco rychleji.
Mimochodem, v neděli byla na 221 opět stržena trolej (výluka na šest hodin).
V opačném směru předjíždění nelze provozovat, protože ze Strančic do Benešova není žádná vata, takže jak rychlík tak předjetý (či jinak opožděný) osobák nekrátí nic.
Takže i když se namaluje růžovými barvičkami výlukový kursbuch na trati 221, rychlík mající projet před osobním vlakem přijede do Benešova po jeho odjezdu a pak se pochopitelně plácá ve sledu. Do toho se ještě povede nějaké to stržení troleje nebo neschopnost stařičké žabí tlamy na širé trati a je o zábavu postaráno.
Na trati 170 mezi Chebem a Plzni jsou (tedy přesněji řečeno byly) dlouhodobé výluky, často často nepřetržité s různými variantami NAD s delšími jízdními dobami.
Celé je to o penězích, protože tohleto by se mělo plánovat nejméně na dva měsíce dopředu, s ohledem na termíny rezervačního systému, možností zapracování do IDOSu atd. atd.
Potom však nastane situace, kterou si dovolím nazvat "neskutečnou pohodou", protože objem dopravy zůstane určitě do dobudování celého koridoru nezměněn, takže bude možné hotových úseků využít třeba pro předjíždění nákladů osobáky a rychlíky.
Přidávání 2.koleje u Tábora se, co se týká nepřetržitých výluk, dotkne provozu jen krátkodobě.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.