..: O podobě regionální železniční dopravy rozhodují kraje, nikoliv ČD :..
Ilustrační foto Kraje ČR - S platností nového jízdního řádu může na některých tratích na základě požadavků krajských úřadů (neplatí to o většině tratí) dojít ke změnám provozování regionálních osobních vlaků. A to tak, že například na místech, kde železniční trať přechází z jednoho kraje do druhého, můžou vzniknout nová přestupní místa, kdy cestující jedoucí regionálním osobním vlakem z území jednoho kraje do druhého budou nově přestupovat. Týká se to například trati Brno - Česká Třebová, která prochází územím Jihomoravského kraje a Pardubického kraje a cestující regionálních osobních vlaků jedoucí mezi oběma kraji budou nově přestupovat v Letovicích.

Taková změna v cestování regionálními osobními vlaky je vždy dána objednávkou ze strany jednotlivých krajských úřadů a jejich prioritami, které považují za klíčové z hlediska dopravní obslužnosti. České dráhy o tomto nerozhodují – musejí se dle zákona řídit požadavky a objednávkou krajů. Krajské úřady jsou přitom příjemci požadavků a podnětů ze strany občanů a obcí, jak má spojení regionálními osobními vlaky vypadat a svou objednávku sestavují na základě těchto podnětů a vlastních priorit. Objednávka ze strany krajů pak respektuje to, zda je v daném regionu prioritní spádová doprava do jednotlivých center a krajských měst nebo naopak, zda klíčovou roli v regionální dopravě hraje tzv. mezikrajská přeprava (například na trati Hradec Králové – Pardubice). Podobně funguje systém regionální dopravy i v zahraničí – například mezi spolkovými zeměmi v Rakousku.

OeBB Talent České dráhy pak postupují tak, že s cílem zajištění funkčnosti celého dopravního systému minimalizují délku přestupních časů v nově vzniklých přestupních bodech a zasazují se o celkovou provázanost spojů objednaných jednotlivými krajskými úřady. Přestupní časy a návazné přípoje jsou tak v rozmezí do 5 minut. Rozhodující je ale objednávka kraje. Současně je třeba konstatovat skutečnost, že tam, kde přestupní body na hranicích krajů nově vznikají, se ve většině případů skutečně jedná o tratě s menšinovým podílem přepravy cestujících regionálními vlaky mezi jednotlivými kraji a naopak zde cestující využívají pro mezikrajské cestování dálkové rychlíkové spoje.

zdroj: Tisková zpráva ČD


CSPSV | 8.11.2006 (20:49)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Legislativa Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
09.11.2006 (20:26)  
Jan Šlezingr: Já tedy na rozdělení vlaků v Letovicích nic chvályhodného nevidím, je to hovadismus, podobně jako rozdělení vlaků Cheb-Chomutov v Klášterci nad Ohří. A Os vlakem celou trasu jsem jel z České třebové do Brna nejednou a nějak extrémně strašné mi to nepřišlo. A nejde tady jen o cestující jedoucí Brno-Česká Třebová(kterých asi skutečně moc není), ale o všecny cestující jezdící přes Letovice, kterým takhle vznikne zbytečný přestup. Taky nechápu, co je tak extra kulturního na 560 oproti Bdmtee.
09.11.2006 (20:22)  
To Mira:v jihomoravském kraji jsou samí inteligenti,bud rád,že nejsi v ústeckým-ten kraj je naprosto tragický.Nicméně představit si,že se porafou PCE-HR.K to radši nechci domyslet tuhle myšlenku.Hlavní vinu maj kraj tu vedlejší ČD.Nejlepší řešení?By bylo kdyby JŘ dělal někdo jiný tj.neutrální a kraje by do toho nemohly kecat!Jo a jako v Rakousku nejsme to at se soudruzi probuděj!PS je na čase,spěchá.
09.11.2006 (20:13)  
Tak zrovna přestupování v Letovicích se dá docela schválit. Vy kteří to kritizujete, ptám se vás: Jeli jste někdy celou trasu ČT-Brno osobákem? Asi ne, protože to udělá jen čirý zoufalec, je skoro 2 hodiny cesty a kolem 25 zastávek. Lidí jedoucích v celé trace je fakt minimum a alespoň se pořádně využijí 560ky a bude se jezdit v kulturním vozidle.....
09.11.2006 (13:08)  
Jiří Hovorka: teď si nějak nejsem jist, co máte na mysli, ale obecně máte pravdu. OREDO se snaží o takt, ale některé lokální potřeby to nesplňuje - viz třeba problém s ranními příjezdy z 041 do HK. Jenže takt na 020 je dost pevný a když se tomu nepřizpůsobí i okolí (hlavně 040, 041, O32 a další), tak to končí blbě (třeba už mnohaleté půlhodinové čekání ráno v Chlumci při cestě 040 - Praha). Vždycky je to kompromis, ale myslím si, že OREDO odvedlo velký kus dobré práce.

Nakonec i jednání s Lbc krajem nedopadlo zle - přímé vlaky N. Paka - Liberec, Jaroměř - Jablonec, to je, myslím, dost pozitivní.
09.11.2006 (10:26)  
Podkrkonoší je opravdu dobré, akorát kvůli taktu se jim podařilo zrušit "školáka" do Jaroměře se kterým studenti cestovali do Hradce Králové. Podle nového JŘ studenti z větších obcí dojedou do HK o 50 min, z menších to mají ještě komplikovanější, neboť se jedná o rychlík, dříve než nyní. Co tam budou tak dlouho dělat? Kritiku jsem OREDU sdělil, vše zůstalo při novém.
registrovaný uživatel funTomas  mail  
08.11.2006 (23:01)  
co rikate je fakt. Me treba napada deleni v Dolni Lipce. To je takova vetsi vesnice, siroko daleko vubec nic, ale holt lezi zhruba na hranici kraju...
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
08.11.2006 (22:54)  
Tady jde o princip! Prostě v území existují nějaké přirozené vazby, ale protože existují neschopné kraje (ve Francii regiony), tyto vazby se uměle rozbourávají.

Prostě máte situaci, kdy se frekvence místní dopravy s rostoucí vzdáleností od centra regionu nelogicky snižuje, ačkoliv tam máte dvě celkem velká města, která jsou vzdálena třeba jen 25km! Pak mezi nimi jezdí jen 1 až 2 páry superdálkové dopravy a to je vše! A to jen proto, že každé město pratří pod jiný region (kraj)! Jsou to magoři a zaslouží si pár facek.
08.11.2006 (22:16)  
Ale všechno není tak zlé. Prostudujte si třeba tratě v Podkrkonoší. Jezdím tam denně a ještě nikdy jsem neviděl tak dobrý jízdní řád jako ten 2007 - hlavně díky OREDU.

No a ruku na srdce: Kolik lidí jezdí osobákem celou trasu z MuNu do Brna?
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
08.11.2006 (21:58)  
zaosai: cha, to je fakt. Ale muze to jeste nastat, kraje zjistuji jakou maji moc v doprave a experimentuji - viz ustecky kraj: nejdriv omezeni zeleznice, po te zvyseni cen autobusu, pak boje s DPUK a nakonec zde jezdi "hromady" starych busu bez jizdnich radu a jeste se rusi dalsi trate. Kam to povede?

xyz: ono to politicky neslo, to bychom se vratili ke komunistickym krajum a to nebylo pripustne, kdyz se po revoluci cela okresne-krajsko-statni hierarchie se slavou rozbila. (To byla podle me jedna z mala veci, ktere pred revoluci celkem slusne fungovali.)
registrovaný uživatel zaosai  mail  
08.11.2006 (21:29)  
Ta samé je mezi K.Vary a Chomutovem.Dva kraje se nedohodnou a vnikají nepřirozená místa na přestupy a dělení vlaků.Ještě ,že se nedohodly na přestupech na širé tati a na zastávkách uprostřed polí.U našich zastupitelů je dnes všechno možné.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko