Taková změna v cestování regionálními osobními vlaky je vždy dána objednávkou ze strany jednotlivých krajských úřadů a jejich prioritami, které považují za klíčové z hlediska dopravní obslužnosti. České dráhy o tomto nerozhodují – musejí se dle zákona řídit požadavky a objednávkou krajů. Krajské úřady jsou přitom příjemci požadavků a podnětů ze strany občanů a obcí, jak má spojení regionálními osobními vlaky vypadat a svou objednávku sestavují na základě těchto podnětů a vlastních priorit. Objednávka ze strany krajů pak respektuje to, zda je v daném regionu prioritní spádová doprava do jednotlivých center a krajských měst nebo naopak, zda klíčovou roli v regionální dopravě hraje tzv. mezikrajská přeprava (například na trati Hradec Králové – Pardubice). Podobně funguje systém regionální dopravy i v zahraničí – například mezi spolkovými zeměmi v Rakousku.
České dráhy pak postupují tak, že s cílem zajištění funkčnosti celého dopravního systému minimalizují délku přestupních časů v nově vzniklých přestupních bodech a zasazují se o celkovou provázanost spojů objednaných jednotlivými krajskými úřady. Přestupní časy a návazné přípoje jsou tak v rozmezí do 5 minut. Rozhodující je ale objednávka kraje. Současně je třeba konstatovat skutečnost, že tam, kde přestupní body na hranicích krajů nově vznikají, se ve většině případů skutečně jedná o tratě s menšinovým podílem přepravy cestujících regionálními vlaky mezi jednotlivými kraji a naopak zde cestující využívají pro mezikrajské cestování dálkové rychlíkové spoje.
zdroj: Tisková zpráva ČD
Nakonec i jednání s Lbc krajem nedopadlo zle - přímé vlaky N. Paka - Liberec, Jaroměř - Jablonec, to je, myslím, dost pozitivní.
Prostě máte situaci, kdy se frekvence místní dopravy s rostoucí vzdáleností od centra regionu nelogicky snižuje, ačkoliv tam máte dvě celkem velká města, která jsou vzdálena třeba jen 25km! Pak mezi nimi jezdí jen 1 až 2 páry superdálkové dopravy a to je vše! A to jen proto, že každé město pratří pod jiný region (kraj)! Jsou to magoři a zaslouží si pár facek.
No a ruku na srdce: Kolik lidí jezdí osobákem celou trasu z MuNu do Brna?
xyz: ono to politicky neslo, to bychom se vratili ke komunistickym krajum a to nebylo pripustne, kdyz se po revoluci cela okresne-krajsko-statni hierarchie se slavou rozbila. (To byla podle me jedna z mala veci, ktere pred revoluci celkem slusne fungovali.)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.