..: Krátce: NKÚ považuje hrazení ztrát ČD za neprůhledné :..
Praha - Nejvyšší kontrolní úřad uvedl, že hrazení ztrát osobní dopravy Českých drah se státního rozpočtu je neprůhledné. Ztráty se prý dají těžko ověřit a ministerstvo dopravy nekontroluje dostatečně nakládání s dotaceni na veřejnou dopravu.

zdroj: krátká zpráva, Novinky


CSPSV | 8.11.2006 (12:40)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
08.11.2006 (22:47)  
Pro čunče:
Jen aby to nedopadlo s loko 380 jako s tunelem po kanálem La Manche. To byl také perspektivní projekt! FRK
registrovaný uživatel zaosai  mail  
08.11.2006 (21:46)  
Na 189 už chybí jen namontovat náše zabezpečení LS-90 a je to.
Není možné porovnávat vyůčtování od autobus.dopravců a od železnice.A nevytížené vlaky osobní dopravy ? Večer jede prázdný a ráno narvaný.A teď to vyřeš .
registrovaný uživatel čunče  mail  
08.11.2006 (21:46)  
Karle Frkači:
Škoda Transportation je soukromá firma, tak ji laskavě nechte, ať si staví a prodává co chce. Do toho Vám vůbec nic není, pokud nejste jejím akcionářem. Takový Stadler nemá vůbec žádnou tradici a byla to jen opravna vozů. A jak pěkně prorazil na trhu a úspěšně konkuruje Zýmencu. Tak nechte ŠT na pokoji.
Ty pindy, co psal kdosi Zájmech, to jsou bláboly hodné opravdového ubožáka, který vůbec neví, co to je výroba lokomotiv.
Řada 1216 se od dvou předchozích radikálně liší. Po mechanické stránce odzkoušená je, po stránce trakční výzbroje moc ne.
Když vyhlásím soutěž, a přihlásí se mi do ní dva dodavatelé, z nichž jeden podmínky splní a druhý ne, koho si vyberu? Toho, kdo je splní. A přesně to udělaly ČD.
08.11.2006 (21:16)  
Pro čunče:
Já si myslím, že až bude schválená naše 380 a vyrobena 20kusová miniserie, že se na tratích SŽDC již budou prohánět třísystémové Taurusy. Je celkem jedno, komu budou patřit. Podívejme se do minulosti jak například jezdily, lépe řečeno nejezdily první 163 a 363, 842 a 843. K provozu jsou třeba schopné lokomotivy a u Taurusů je ta výhoda, že se vyrábí již delší dobu a mají vychytané blechy. Zprávy z denního tisku (solidního) psaly o ceně 130 milonů Kć. Taurus snad stojí po přepočtu 110 milionů. Nevěřím tomu, že když přijde zákazník a bude chtít koupit serii lokomotiv, že mu dodavatel nevyhoví v jeho požadavcích. I SŽDC najednou změnilo názor na EMC, aby mohl italský křáp jezdit po Česku. Dnes žijeme v EU, tak už není zase tak nutné nutit dopravce k tomu, aby si koupili to, co je jim podsouváno. Škodovka, jak někdo před časem psal v Zájmech strojvůdvů, by se měla orientovat na rekonstrukci, lépe řečeo modernizaci mašin 363 a odvozených, protože jsou technicky zastaralé. Práce by měli určitě dost. Nějakých 20 mašin je nevytrhne a je vůbec otázkou, zda se uchytí v mezinárodním provozu. Taurusy jsou již odzkoušené a na 189 se u nás zaučuje 50 strojvedoucích ČD a další od jiných dopravců. FRK
08.11.2006 (20:52)  
Kraje na to upozornily, NKÚ upozornil, ale kraje ještě nenavrhly lepší = průhlednou metodiku (patrně neví jak …), NKÚ rovněž nenavrhne lepší = průhlednou metodiku (nemá to v popisu činnosti) …

Auditorská společnost (provádějící audit hospodaření) Deloitte s.r.o. (mezinárodně renomovaná …, jedná se o českou pobočku jedné ze čtyř celosvětových účetních a poradenských firem) je zjevně neschopná … a výrok auditora uvedený ve výroční zprávě ČD za rok 2005 patrně nepravdivý … pokud nedokázala odhalit neprůhlednost …
registrovaný uživatel CSPSV 
08.11.2006 (20:28)  
Žádáme čtenáře, aby nepoužívali ve svých komentářích vulgarismy. V opačném případě bude příspěvek smazán.
registrovaný uživatel čunče  mail  
08.11.2006 (19:09)  
Frkači, jaképak lokomotivy bys asi tak chtěl koupit? 1216? Ty jsou stejně drahé a nejsou schválené stejně jako 109E. Navíc Zýmenc nechtěl vyhovět některým požadavkům zákazníka. Ing. Pohl ze Zýmencu na Czech Raildays tvrdil, že Zýmenc nebude svoje supernejlepší nadlokomotivy přizpůsobovat zákazníkovi, ale že si počká na platnost TSI, jenže jaxi mu nedošlo, že TSI v ČR už platěj. Takže ať jde celej Zýmenc se svou ochotou do prdele. Tím neříkám, že 109E jsou nebo budou dobré lokomotivy, ale jen to, že nic jiného českým dopravcům stejně nezbylo. Railtrans taky bude muset jezdit se 189kama, pokud je vůbec DÚ schválí.
08.11.2006 (16:41)  
Farkač Karel: Jde o to, že stát nemůže a ani neumí ohlídat vše.
Já to pořád nechápu, vysvětlete mi to někdo. Proč stát nemůže? Může, ale sere na to!!! Bo to nejde z ničí kasy. Z cizího krev neteče,ne. Kdyby úřednici a ministři měli hmotnou zodpovědnost za svá rozhodnutí a né zhovadilé imunity, to by hned šlo.
08.11.2006 (16:14)  
Konečně se objevil ten nádor, který vyžírá živiny. Hlavně aby nebyl zhoubný. Ještě bych přivítal, kdyby NKú objevil zbytečné investice a neperspektivní projekty, jak již realizované, tak ještě ve stádiu zrodu. Všechny náklady zaplatí všichni občané vydělečně činní, protože ČD a.s. stále vlastní stát a stát je živ z prostředků daňových poplatníků. Zde se ještě musím zmínit o novovýrobě lokomotiv řady 380. Stroj bude patrně dražší, než kdyby byly lokomotivy stejných vlastností zakoupeny, než aby se vyvíjelo to, co se jinde již vyrábí. Jde o to, že v ceně každého stroje 380 bude zahrnuta jedna dvacetina vývojového procesu, výrobních přípravků a všech dalších záležitostí které nejsou zanedbatelné. Jen se obávám, že nad mnoha věcmi bude mávnuto rukou a řečeno: Vždyť to moc nevadí, je to přece státní záležitost. Jde o to, že stát nemůže a ani neumí ohlídat vše. Kroky podniká až tehdy, když dojde k záležitostem do očí bijících a většinou ještě opakovaně. FRK
08.11.2006 (16:05)  
http://ihned.cz/c4-10071660-19707380-001000_d-nku-financovani-ztraty-cd-je-nepruhledne
cituji část:
Ministerstvo podle NKÚ stanovilo ve smlouvách osm ukazatelů kvality poskytovaných služeb, ale jejich plnění nesledovalo. Sdělilo, že kontrola bezpečnosti na dráze je zajišťována Drážní inspekcí a kontrola ostatních ukazatelů nebyla prováděna z důvodu nedostatečné kapacity zaměstnanců ministerstva.
Vzhledem k tomu, že v roce 2007 má dojít k vyčlenění nákladní dopravy ČD do dceřiné společnosti, považuji za velmi naléhavé tento problém řešit," apeluje Dohnal.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko