..: Obnova dráhy ze Slavonic do Rakouska opět odložena :..
kvSlavonice - Ještě letos měl znovu projet vlak mezi Slavonicemi a obcí Fratres v Rakousku. Na obnovu neelektrifikované jednokolejné trati však stále nejsou peníze,a proto Ministerstvo dopravy posunulo termín zahájení stavebních prací na příští rok. Hraniční úsek železnice je mimo provoz od roku 1945. Obce u trati požadují jeho obnovení od první poloviny 90. let; slibují si od toho i rozvoj cestovního ruchu.

zdroj: kraj-jihocesky, slavonice-mesto


Payus Poslat mail autorovi | 7.11.2006 (19:30)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Legislativa

More from ČR Jihočeský


09.11.2006 (9:17)  
Ad Johny: Nevím, odkud jste, ale pro ilustraci doporučuji si zrušený úsek projít, je to celkem kousek.
Bývalé těleso trati je změněné na běžkařskou dráhu, bývalé nádraží (teď se mi nechce hledat jméno) cca 2 km od Moldavy je změněno na hotel s motivy železnice. Kolem staré trati se táhne tzv. Hochzeit Alee, kam si nově sezdané páry zasazvali ssvůj stromek.
Pokud by se měl obnovit provoz, tak určitě část toho pozemku u hotelu by se musela zabrat, Hochziet Alee by asi taky padla. Nevím, jaká k tomu bude vůle ze strany majitele, kdo ví.
Jinak v principu je těleso tratě v pořádku, místy je možné narazit i na původní štěrk, čili by asi stačlo jen položit koleje, popř. opravit nějaký ten most.
Registered user Johny A.  mail  
08.11.2006 (22:24)  
Totiž, uznávám, je to trochu jiná oblast, ale tématem bych řek se to dost podobá.
Registered user Johny A.  mail  
08.11.2006 (22:23)  
Kdopak by věděl jaká je naděje na znovuzprovoznění přeshraniční dopravy na moldavské trati?
08.11.2006 (11:01)  
U trati 227 bych viděl hlavní problém v tom, že většina cestujících směřuje do Jihlavy, kam je to autobusem rychlejší a bez přestupu, navíc návaznosti v Kostelci nejsou vždy nejlepší. Namátkou Třešť-Jihlava busem cca 25 minut, vlakem 40 minut (na město o pár minut rychleji), Telč-Jihlava 40-55 minut, vlakem nejrychleji za cca 1:05. Nejsou to ale zase časy nepoužitelné.
Ideální by podle mě bylo udělat hodinový takt vratných souprav (Regionova) zhruba takto:
Jihlava X:50 - Rantířov X:00 (křižování) - Kostelec X:11 X:13 (křižoání s ryhlíkem od Budějovic a zároveň přípoj) - Třešť X:30 (křižování) - Telč X:00 (křižování) - Dačice X:30 (křižování) - Slavonice X:00. Křižováná krásně vychází na hodinový takt i s malou rezervou, vznikla by přímá spojení do Jihlavy (Kostelec-Jihlava by bylo vhodné jezdit zrychlenně) a rozšíříla by se nabídka spojů i přápoje na rychlíky.
Registered user gapa 
08.11.2006 (10:19)  
Proč mám i u tohohle článku pocit, že je doslovně opsaný...http://www.dopravni.net/view.php?cisloclanku=2006110003 .
I když už teda není přímo výtvorem KDS, tak je to doslovné přepsání.
Registered user Qaws 
07.11.2006 (22:10)  
Myslíte, že se toho někdy dočkáme?
A nebyl by špatný nápad napojit na tuto trať (respektive protáhnout) lokálku z Moravských Budějek do Jemnice. Ale to už vážně žiju kdesi ve Sci-fi...:))
07.11.2006 (22:03)  
happy: Bezúvraťově? To už se tady řešilo, že je to to poslední co by se mělo udělat. Stačí obousměrné soupravy, ne? Nejezdí tam už teď slavná Regionova, která má řídcí vůz?
Jinak oprava tratě je skutečně potřeba a to napojení do Rakouska kvůli turistickému ruchu asi taky, škoda že to vázne.
Registered user happy 
07.11.2006 (19:57)  
a tak se to stále bude oddalovat dál a dál a dál.......Trať 227 by potřebovala zmodernizovat a zrychlit.V Kostelci bezúvraťově napojit na Jihlavu.potom by tam jezdilo tolik lidí ,o kterých se krajs.úřadu ani nesnilo.Ovšem nejlépe pak angažovat soukromníka.Na jeden vlak za 2 hodiny je opravdu málo.Navíc se jedná o solidní turistické cíle(Telč,Slavonice ,Dačice,třešťsko)

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko