..: Za měsíc, v neděli 10.12.2006, začne platit nový jízdní řád :..
Logo ČD Praha - V neděli 10.12.2006 začne v Česku i ve většině evropských státech platit nový jízdní řád. Ten přináší řadu změn ve vnitrostátní i mezistátní dopravě. Nedostatky i chyby můžete oznámit u spojů kategorie IC/EC/SC na Odboru osobní dopravy a přepravy GŘ ČD; u spojů Ex/R na Odboru veřejné dopravy Ministerstva dopravy ČR. Jízdní řád 2006/2007 bude platit od 10.12.2006 do 8.12.2007. Jízdní řád 2006/2007 najdete v Seznamu tratí, nové řazení vlaků najdete zde a diskutovat o jízdním řádu je možné v diskusním fóru, resp. v komentářích pod článkem. Jen pro zajímavost dodáváme, že všechny níže uvedené fotografie jsou převzaty z oficiální fotogalerie ŽelPage.

Více spojů vyšší kategorie do Ostravy

681004, Ostrava, Duhy Od 10.12. pojede na trase mezi Prahou a Ostravou, která je označována z hlediska železniční dopravy za nejatraktivnější a jedinou, kde lze dosahovat kladných hospodářských výsledků, 6 párů vlaků SC Pendolino /ČD/ a 8 párů vlaků RT Express /Railtrans/. Tyto spoje budou jezdit z Prahy Holešovic a zastaví v Pardubicích, Olomouci hl. n., Ostravě-Svinově a ukončí ve většině případů svou jízdu v Ostravě hl. n. Cesta z Prahy do Ostravy pendolinem bude trvat 3:19 hod. a základní cena jízdného ve 2. tř. pro dospělou osobu bude 500 Kč, RT Expressem bude cesta trvat 3:37 hod. a základní cena jízdného bude činit 240 Kč. Na relaci Ostrava - Praha bude opět zaveden vlak Manažer, který bude veden klasickou soupravou 6x týdně. Vlak pojede jako IC 518/519 a budou v něm poskytovány služby běžné pro tuto kategorii. Ke změnám dojde ve vedení klasických vlaků InterCity na Ostravsko. IC 580/581 Ostravan pojede již z/do Karviné hl. n. Dalším vlakem, který prošel změnou, je IC 582/583 Jan Perner, který pojede v obrácené časové poloze, než jak tomu je nyní. Třetí pár spojů InterCity 540/541 Hutník pojede bez podstatných změn. Mezi Ostravou a Bratislavou bude nově jezdit vlak IC 130/131 Moravia.

Na Slovensko přes Vsetín

Výrazně změněno bude vedení denních spojů EC/IC z Česka na Slovensko. Tři páry vlaků pojedou po trase Praha - Olomouc - Hranice na Moravě - Vsetín - Horní Lideč - Púchov - Žilina a jeden bude pokračovat až do Košic. Naopak zrušeny budou vlaky R 240/241 Vsacan a R 242/243 Fatra. Spojení Ostravy se Slovenskem bude zajišťováno přes Čadcu přímými vozy na relaci Praha - Zvolen (107/141 - 140/106). Přes hraniční přechod Čadca budou nově trasovány rychlíky 432/433 Bohumín - Ostrava - Havířov - Český Těšín - Žilina a R 442/443 Ostrava - Bohumín - Český Těšín - Žilina a R 440/441 Brno - Přerov - Bohumín - Český Těšín - Žilina. Ke změnám dochází i u nočních vlaků. Mezi Českem a východním Slovenskem budou celoročně jezdit 3 páry nočních rychlíků - jeden pojede přes Horní Lideč a dva přes Čadcu. Jeden noční spoj bude jezdit i z/do Bratislavy přes Prahu do Drážďan, jenž poveze i přímé vozy z/do Budapešti, Vídně a Košic.

Na západ méně spojů, na jih delší jízdní doby, na sever v taktu

151020, Třebovice, JirkaŠ Z Prahy přes Plzeň do Chebu bude jezdit méně spojů. Důvodem jsou stavební práce na koridoru. Žádná náhrada nebyla stanovena za noční rychlík R 352/353, který bude nově trasán jako Ex/EuroNight přes Drážďany, Lipsko, Frankfurt (M) a frankfurtské letiště do Wiesbadenu a budou na něm řazeny přímé vozy ve směru Norimberk a Mnichov (do Stuttgartu přímé vozy nepojedou). Zrušeny byly i přímé dálkové rychlíky ze západních Čech na Moravu a všechny vlaky z Chebu budou mít přípoj na vlaky IC/EC. I v novém jízdním řádu bude nutné ve špičce trasovat některé rychlíky z/do Kolína přes Prahu Vršovice. Vybrané rychlíky z Chebu a Plzně přes Prahu budou pokračovat do Hradce Králové. Na trase Praha - České Budějovice dojde k prodloužení jízdních dob dálkových vlaků až o 15 minut. Na trati mezi Prahou a Ústím nad Labem bude kromě dvouhodinového taktu EC jezdit 8 párů rychlíků, které budou pokračovat ve směru Teplice, Chomutov, Cheb. Tyto vlaky nebudou kvůli stavebním pracem zajíždět do žst. Ústí nad Labem hl. n. Dalších 10 párů rychlíků pojede v relaci Praha - Ústí n. L. - Děčín.

Redukce spojů kategorie Ex

Na trase Praha - Hradec Králové - Trutnov bude zrušen Ex 560/561 Krakonoš, v relaci Praha - České Budějovice bude zrušen Ex 532/533 Budvar, mezi Brnem a Bohumínem přestane jezdit Ex 531/532 Moravan. Zachován zůstane Ex 520/521 do Zlína či Ex 100/101 Jože Plečnik. Jadran Express bude trasován jako R 1202/1203 Jadran v relaci Praha - Brno - Bratislava - Split v letním období, v dalších částech roku pojede v úseku Praha - Bratislava R 276/277. Namísto IC 570/571 Brněnský drak bude nově zaveden Ex 570/571 stejného jména řazený z klasických vozů, který trasu mezi Prahou a Brnem urazí za 2:38 hod. - oproti pendolinu, které bude o 15 minut rychlejší.

Nový spoj do Krakova, více rychlíků do Vídně

371045, Mlčechvosty, Railman Spojení Česka s Polskem bude rozšířeno o pár vlaků EC 108/109 Praha - Krakov. Tento vlak nově poveze i přímé vozy z Vídně, namísto zrušeného EC 204/205. Z Vídně do Petrovic u Karivné pojedou vozy na EC 102/103. V případě Německa nedochází k velkým úpravám, pouze EC 178/179 ukončí, resp. zahájí svou jízdu v Berlíně, nikoliv v Hamburku. Do Rakouska pojede přes Břeclav o 1 pár vlaků EC více a v pětihodinových intervalech zde pojedou rychlíky Brno - Břeclav - Vídeň. O 2 hodiny dříve pojede R 361 mezi Plzní, Českými Budějovicemi a Vídní.

Od prosince bez Klidné síly, Bradla či Jana Palacha

Přímé spojení hlavního města s Luhačovicemi zajistí R 706/707 Hradišťan a R 708/709 Galán. Celkem 13 párů rychlíků zajistí spojení Brna s Bohumínem. Zrušeny budou všechny přímé rychlíky na relaci Praha - Přerov - Břeclav a nově pojede v úseku Olomouc - Přerov - Břeclav 7 párů rychlíků. Spojení Olomouce s Jeseníkem budou zajišťovat 4 páry rychlíků, z nichž tři pojedou z/do Brna. Zrušen bude R 756/757 Klidná síla Plzeň - Praha - Hradec Králové - Jeseník, R 928/929 Bradlo Brno - Uničov - Šumperk, posilový R 1518/1519 Praha - Znojmo nebo R 612/613 Jan Palach Děčín - Kolín - Brno. Na trati Pardubice – Liberec a zpět bude zvýšen počet rychlíků o 50%, tedy celkem na devět párů. Všechny rychlíky budou vedeny v motorové trakci motorovými vozy řady 843. Přípoje v Pardubicích ve směru na střední i jižní Moravu jsou zajištěny. Mezi Chebem a Ústím nad Labem došlo k časovému posunu odjezdu asi o jednu hodinu dříve. Tradiční spoje jako R 240/241 Vsacan, R 690/691 Valdštejn byly ve svých trasách zrušeny. Přímé vlaky Cheb – Liberec byly rozděleny v Ústí nad Labem, kde je třeba ve směru Děčín a Liberec přestoupit v obou směrech. V posunutých trasách jsou nově vedeny rychlíky z Chebu do Vsetína, Luhačovic, Veselí nad Moravou a Havlíčkova Brodu a zpět. Trať Zdice – Protivín nedoznala podstatných změn. Přímé vedení rychlíků z a do Prahy bylo vzhledem k souběhu s rychlíky Praha – Plzeň a zpět zúženo na tradiční spoj Otava, který však z Prahy pojede o víkendech, denně jen v letní sezóně.

zdroj: Železničář


CSPSV | 8.11.2006 (20:47)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


09.11.2006 (14:54)  
Nemáte špatnou JD SC mezi Pha-OV?
09.11.2006 (13:11)  
A jo, je to celkom fajn. Teším sa na zrýchlenie trasy Olomouc-Žilina, i keď to zároveň znamená, že budem mať k dispozícii menej spojov. Škoda Slovenskej strely, ktorá mohla byť ponechaná a popri nej by sa len (znovu)predĺžil Vyšehrad až do Bratislavy. Moravan bude tiež chýbať, ale o sa dá robiť.
Trochu ma ešte zaráža Manažer, ktorý by pri svojom rannom odchode nemal vôbec splniť pravidlá pre triedu InterCity. A nie že by som niekomu neprial Bmz, ale je divné, keď sa zároveň na ECčkach budú voziť Bmee.
Jo, ale inak fajn...
08.11.2006 (23:07)  
Pyro: Tohle se objevilo na Káčku:
http://www.k-report.net/discus/nahledy/016460.jpg
registrovaný uživatel Pyro 
08.11.2006 (22:18)  
Nevite kde bych nasel nove ceniky pro JP?
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
08.11.2006 (21:48)  
no...co se dá dělat...

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko