Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Vídeň - Dnes byla zahájena výroba prvního vlaku railjet, který bude dodán společností Siemens Österreich rakouské železniční společnosti ÖBB. Do roku 2008 bude vyrobeno celkem 23 nových vlaků pro dálkovou dopravu. Railjety se stanou symbolem nové image ÖBB - kratší jízdní doby, moderní vzhled vně i uvnitř vozů a kvalitně poskytované služby zákazníkům. ÖBB věří, že dojde k nárůstu počtu přepravených osob ročně o 1,23 mil. cestujících. První railjety se na rakouských kolejích objeví v roce 2008 a o rok později začnou zajišťovat mezistátní spojení na relacích Budapešť - Vídeň - Mnichov a Vídeň - Curych. ÖBB zaplatí za dodané vlaky 250 mil.€.
zdroj: Tisková zpráva ÖBB
CSPSV | 6.11.2006 (17:35)
Související zprávy
1 2 | Zpráv na stránku: |
07.11.2006 (18:19)
Railjety budou asi hodně pěkné vlaky. Bylo by dobré, kdyby se taky nějaké objevily u nás, určitě bych je tady viděl raději než další Kundolína. Jen trochu nechápu, když jsou určené k Taurusům a vyrábí je Siemens, proč nemají řídicí vozy stejný design.
07.11.2006 (16:13)
Jiří Hovorka: omyl! Do Brna, Břeclavi jezdí jako Ic Brněnský drak a až do Bratislavy (v rámci propagačních jízd) občas jako Ec Vyšehrad (jinak tedy končí také v Břeclavi)
07.11.2006 (15:44)
ČD4ever: Pendolino je tak dokonalé, že ho v okolních státech nechtějí! Jak jinak vysvětlíte, že jezdí po "rovné" trati do Ostravy a ne na Brno, Vídeň/Bratislavu či Drážďany.
07.11.2006 (15:16)
Gagarin, Qik-Qak: Jste pěkně nevděčný.... Rychlovlaky Pendolino jsou schopné zajistit naprosto rychlou, bezpečnou a pohodlnou přepravu.......
07.11.2006 (14:55)
q-q : přesssně. Proč to všude jde a jen u nás se bahníme s Pendolínama, většinou nejezdícíma a značně zastaralýma? Ale je to všude stejné, veřejné zakázky, mýto, D47, ...
07.11.2006 (12:42)
Ano, je to pouze řídící vůz + x (asi 7 ?)vložených, ale pořád by to byla lepší varianta, než naše pendolina. Samozřejmě s podmínkou, že by to holt jezdilo o něco později, poněvadž by se ještě muselo počkat na odpovídající lokomitivy (tedy 380), kterých by se asi muselo objednat o něco víc, než 20. Jeden railjet stojí méně než polovinu, navíc má větší kapacitu a o vnitřním prostoru komfortu a pohodlí ani nemluvě.Na druhou stranu není naklápěcí (nebo aspoň o tom nevím). Ale to je co by, kdyby. Před těmi více než 10 lety, kdy se pendolina objedávala (tehdy ještě rychlovlaky "české" konstrukce v čele s ČKD), tak Railjety neexitovaly. Takže nemá smysl naříkat na rozlitým mlékem. Každopádně pro případný další nákup rychlovlaků bych se přikláněl pro railjety, ale spíš radši bych viděl, kyby rdráhy místo toho začaly konečně řešit téměř katastrofální stav vozů 2. třídy.
06.11.2006 (20:30)
Duke123:Dík za toto důležité info...
Qaws:No právě mě to taky napadlo...
Qaws:No právě mě to taky napadlo...
06.11.2006 (20:29)
u nás se napřed zaplatí za vývoj 250 mil. pak se to bude 5 let vyvíjet a nakonec to budeme mít taky... za 10 let :) a 600 mil./ jednotka :)
k nám to nemůže zajíždět, nesmí se přci dopustit aby zde cizí dráhy ukazovali jak se taky dá cestovat :)
k nám to nemůže zajíždět, nesmí se přci dopustit aby zde cizí dráhy ukazovali jak se taky dá cestovat :)
06.11.2006 (20:27)
Pozor, toto je bez lokomotivy, pouze řídící vůz a vložené. Má to vmax=230km/h a je to k Taurusům.
06.11.2006 (20:23)
George_Couser: a kolik stál jeden Pinďa? Jestli by nebylo rovnou lepší objednat taky pár tehle vláčků...:-D
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko