Praha - Vlaky Českých drah jsou stále rychlejší, od nového jízdního řádu by měly některé spoje překročit průměrnou rychlost 110 km/h. Jedná se o spoje SC Pendolino v úseku Praha - Ostrava-Svinov (353 km), který projedou za 3 hodiny a 9 minut (tedy 189 minut), průměrná rychlost by měla činit 111 km/h. V některých kratších úsecích, např. mezi Brnem a Břeclaví (59 km) by měly vlaky dosahovat průměrné rychlosti 118 km/h. Průměrnou rychlostí 105 km/hod. pojede také spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou Pendolino. Ten zvládne vzdálenost mezi Prahou a Bratislavou za 3 hodiny 47 minut. Brno s Prahou spoje vedené jednotkami pendolino spojí 3x denně v obou směrech za 2 hodiny 23 minut – průměrnou rychlostí 107 km/hod.
I spoje kategorie InterCity by se měly přehoupnout přes magickou "stovku". IC Manažer, který bude veden běžnou soupravou složenou z vozů pro vlaky IC a lokomotivy, zvládne trasu Ostrava Svinov – Praha Holešovice za 3 hodiny 23 minut, což znamená průměrnou rychlost 104 km/hod.
Rychlost přitahuje další cestující do vlaků ČD
V 50. letech trvala cesta z Prahy do Děčína přibližně 2 hodiny a průměrná rychlost byla asi 64 km/h. Doba jízdy se pak dlouhá léta výrazně nezměnila. V roce 1970 jel expres Pannonia tuto trasu stále 2 hodiny a motorový expres Hungaria byl jen o 10 minut rychlejší. Ještě v roce 1990 potřebovala většina expresů na překonání vzdálenosti mezi Prahou a Děčínem téměř 2 hodiny. Expres Hungaria jel 1 hodinu a 50 minut a InterExpres Primátor 1 hodinu a 44 minut. Průměrná rychlost expresů na této trati tak zůstávala pod hranicí 70 km/h. V současném jízdním řádu potřebují vlak EuroCity pro překonání vzdálenosti mezi těmito městy 1 hodinu a 20 minut, dosahují tak průměrné rychlosti kolem 95 km/h.
Podobná situace panovala také mezi dvěma největšími městy v České republice – mezi Prahou a Brnem. V minulosti sice jezdilo mezi oběma městy několik výjimečných expresů, které dosahovaly v některých letech cestovní dobu kolem 3 hodin a měly průměrnou rychlost kolem 85 km/h, většina vlaků však jezdila mnohem déle. V 50. letech jezdily na této trase motorové expresy bez zastávky s dobou jízdy kolem tří hodin a 20 minut, klasické rychlíky však potřebovaly na tuto trasu kolem 4,5 hodiny. Od 60. let až do roku 1990 se pak doba jízdy mezi oběma městy pohybovala kolem 3 a půl až 3 a čtvrt hodiny s průměrnou rychlostí 75 až 80 km/h. V letošním roce potřebují vlaky IC a EC vedené jednotkami pendolino pro cestu mezi Prahou a Brnem 2 hodiny 23 minut a jejich průměrná rychlost je kolem 107 km/h.
zdroj: České dráhy

Jméno Ing. Petr Kuneš, CSc. se vyskytuje v dokumentech ČSSI. Na stránkách LIAS Vintířov, tato firma je uváděna spolu s jeho jménem, jsem jeho jméno nenašel. BTW: je uveden v seznamu čelnů Rotary International. Ovšem způsob jakým se "náš" internetový pan Kuneš prezentuje nesedí na člověka, který by měl na co ukázat a říct: Tak na tomhle jsem dělal to a to.
http://www.gbook.cz/kniha.asp?id=4872
Ještě ke snížení cestovní rychlosti (to je ta kterou vnímá cestující - ujetá dráha / čas který stráví ve vlaku) přispívá mimo akceleraci a decelaraci taky pobyt ve stanici.
Nebo snad vlaky jedou vsude 160 a diky dvema zastavkam je z toho prumer 110? No, mozne to je, odbornici mi to jiste vysvetli...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











