..: Spoje ČD od prosince zrychlí - zejména SC Pendolino :..
680Praha - Vlaky Českých drah jsou stále rychlejší, od nového jízdního řádu by měly některé spoje překročit průměrnou rychlost 110 km/h. Jedná se o spoje SC Pendolino v úseku Praha - Ostrava-Svinov (353 km), který projedou za 3 hodiny a 9 minut (tedy 189 minut), průměrná rychlost by měla činit 111 km/h. V některých kratších úsecích, např. mezi Brnem a Břeclaví (59 km) by měly vlaky dosahovat průměrné rychlosti 118 km/h. Průměrnou rychlostí 105 km/hod. pojede také spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou Pendolino. Ten zvládne vzdálenost mezi Prahou a Bratislavou za 3 hodiny 47 minut. Brno s Prahou spoje vedené jednotkami pendolino spojí 3x denně v obou směrech za 2 hodiny 23 minut – průměrnou rychlostí 107 km/hod.

362,151I spoje kategorie InterCity by se měly přehoupnout přes magickou "stovku". IC Manažer, který bude veden běžnou soupravou složenou z vozů pro vlaky IC a lokomotivy, zvládne trasu Ostrava Svinov – Praha Holešovice za 3 hodiny 23 minut, což znamená průměrnou rychlost 104 km/hod.

Rychlost přitahuje další cestující do vlaků ČD

V 50. letech trvala cesta z Prahy do Děčína přibližně 2 hodiny a průměrná rychlost byla asi 64 km/h. Doba jízdy se pak dlouhá léta výrazně nezměnila. V roce 1970 jel expres Pannonia tuto trasu stále 2 hodiny a motorový expres Hungaria byl jen o 10 minut rychlejší. Ještě v roce 1990 potřebovala většina expresů na překonání vzdálenosti mezi Prahou a Děčínem téměř 2 hodiny. Expres Hungaria jel 1 hodinu a 50 minut a InterExpres Primátor 1 hodinu a 44 minut. Průměrná rychlost expresů na této trati tak zůstávala pod hranicí 70 km/h. V současném jízdním řádu potřebují vlak EuroCity pro překonání vzdálenosti mezi těmito městy 1 hodinu a 20 minut, dosahují tak průměrné rychlosti kolem 95 km/h.

Podobná situace panovala také mezi dvěma největšími městy v České republice – mezi Prahou a Brnem. V minulosti sice jezdilo mezi oběma městy několik výjimečných expresů, které dosahovaly v některých letech cestovní dobu kolem 3 hodin a měly průměrnou rychlost kolem 85 km/h, většina vlaků však jezdila mnohem déle. V 50. letech jezdily na této trase motorové expresy bez zastávky s dobou jízdy kolem tří hodin a 20 minut, klasické rychlíky však potřebovaly na tuto trasu kolem 4,5 hodiny. Od 60. let až do roku 1990 se pak doba jízdy mezi oběma městy pohybovala kolem 3 a půl až 3 a čtvrt hodiny s průměrnou rychlostí 75 až 80 km/h. V letošním roce potřebují vlaky IC a EC vedené jednotkami pendolino pro cestu mezi Prahou a Brnem 2 hodiny 23 minut a jejich průměrná rychlost je kolem 107 km/h.

zdroj: České dráhy


CSPSV | 30.10.2006 (15:15)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
01.11.2006 (17:34)  
Rychlost vlaků může přitahovat cestující, ale jen do té doby, než to ozkouší na vlastní kůži. Jde o to, že něco je napsáno v JŘ a jiná je jízdní doba. Stačí se podívat na tratě 170,190 a 220. Jízdní doby zajímavé, ale ještě zajímavější jsou zpoždění a následné ujetí přípojů, případně nestihnutí dalšího spoje z jiného Pražského nádraží. Kolegové! nechvalte den v podvečer. Ty prokolamace o zrychlení spojů je jen propaganda, skutek je jiný. Tvůrci JŘ si vzali do úst moc horký brambor a přes něj hlásí jak je to a jak to bude krásné. FRK
31.10.2006 (16:47)  
2 PZ:
Jméno Ing. Petr Kuneš, CSc. se vyskytuje v dokumentech ČSSI. Na stránkách LIAS Vintířov, tato firma je uváděna spolu s jeho jménem, jsem jeho jméno nenašel. BTW: je uveden v seznamu čelnů Rotary International. Ovšem způsob jakým se "náš" internetový pan Kuneš prezentuje nesedí na člověka, který by měl na co ukázat a říct: Tak na tomhle jsem dělal to a to.
registrovaný uživatel PZ 
31.10.2006 (1:19)  
"...Jenže v ČR není terén zrovna ideální pro trasování jakýchkoliv liniových staveb, prostě je moc členitý..." Tak o tom by vám mohl povyprávět soudruh Kuneš...http://mujweb.cz/veda/dalnicni-sit/
http://www.gbook.cz/kniha.asp?id=4872
registrovaný uživatel M 
31.10.2006 (1:17)  
Ac to nektere patrne prekvapi, tak to chapu... Jen opakuji, ze chlubit se rychlosti 110 kmh jako neco superextra mi neprijde normalni... A hlavne a zejmena to byla reakce na George_Cousera, ktery psal neco ve smyslu (zobecneno), ze co z toho, ze A-B se jede 160, kdyz B-C se jede 40...
31.10.2006 (0:39)  
M: problém je v tom, že trať nenipouze přímá, ale existije na ní taky něco čemu se řiká oblouky. Ty se dělají proto, aby se trať mohla trasovat v určitém koridoru, tzn. že by měla spojovat určité obce. A hodně důležitým návrhovým parametrem oblouku je jeho poloměr. Čím větší poloměr, tím větší rychlost, ale to asi víte. Jenže v ČR není terén zrovna ideální pro trasování jakýchkoliv liniových staveb, prostě je moc členitý, z čehož vyplývá, že aby železniční trať nebyla moc drahá z důvodu mostů a tunelů, musí se zmenšovat poloměry oblouků, z čehož logicky plyne znižování traťové, potažmo průměrné a následně i cestovní rychlosti.

Ještě ke snížení cestovní rychlosti (to je ta kterou vnímá cestující - ujetá dráha / čas který stráví ve vlaku) přispívá mimo akceleraci a decelaraci taky pobyt ve stanici.
registrovaný uživatel M 
30.10.2006 (23:34)  
A co ze jsem to napsal tak hrozneho?
Nebo snad vlaky jedou vsude 160 a diky dvema zastavkam je z toho prumer 110? No, mozne to je, odbornici mi to jiste vysvetli...
30.10.2006 (21:46)  
Pyro: Ale já nepsal jen o tom Hradci, ale i to zbytku Prajzské...
registrovaný uživatel Pyro 
30.10.2006 (21:43)  
Ale ja jsem nic takoveho nerekl, jeste jednou si to precti, ale uznej ze Hradec-Opava za 13min je v pohode a co se tyce Opava-Svinov, tam je problem ze osobak stavi v kazde stanici a tim se nejvice zdrzuje rychlik to zvladne za polovicni cas... Spis me sere jina vec, podle noveho JR prijezd z Prahy do Svinova v x:49 a odjezd vlaku do Opavy x:47, coz je logika jak cip, jak by rekli tamni obyvatele:-D
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
30.10.2006 (21:42)  
No fuj, panove! U vyroku typu pana "M" se nekdy stydim, jake reci jsou na odbornem webu k docteni... Kdyz tohle tvrdi nejaky uplny laik, tak to jeste chapu.
30.10.2006 (21:38)  
Pyro: Takže zvyšování rychlosi na lokálkách je nesmysl? Aha, proto nechápu, proč potom tolik lidí jezdí radši autem či autobusem, protože to je rychlejší...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko