..: V Karviné se nakonec i přes škrty v novém JŘ udržely rychlíky ze středních Čech :..
Ilustrační fotoKarviná - Téměř čtvrt roku trvala jednání mezi zástupci statutárního města Karviná a vedením ČD. Důvodem jednání byl záměr zrušit většinu rychlíkových spojů typu IC/EC vedoucích ze středních Čech do Karviné, avizovaný Českými drahami. Důvod? Neekonomičnost provozu rychlíkových spojů ve směru Karviná - Praha a také nezájem Slovenských drah o zajištění vlakového spojení s Prahou ve směru Žilina, přes Karvinou a Bohumín.

Proti plánovanému rušení vlakových spojů se ohradilo vedení města Karviné, které iniciovalo řadu jednání, s cílem zachovat stávající rychlíkové spoje do Karviné. Výsledkem těchto jednání města s vedením ČD bylo kompromisní řešení, ke kterému zúčastněné strany dospěly v polovině října - rychlíkové spoje do Karviné budou zachovány, i když jen v omezené míře. Tohoto pro město Karviná pozitivního výsledku se docílilo zejména ve spolupráci s Pavlem Lukšou, který ze své pozice náměstka hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu podpořil při jednáních s ČD úsilí Karviné o zachování rychlíkových spojů. Do Karviné nyní, kromě běžných rychlíkových spojů, pojedou také dva rychlíkové spoje typu IC z Prahy, s dobou příjezdu v 18:39 hodin (rychlík Olše) a v 22:25 hodin (rychlík Ostravan). Z Karviné budou vyjíždět rychlíkové spoje IC na Prahu v 5:35 hodin (rychlík Ostravan) a v 9:54 hodin (rychlík Olše).

Dojednané spoje IC/EC v obou směrech jsou pouze dočasným řešením propojenosti Karviné se zbytkem republiky. O dalších spojích IC/EC a také přípojích k vytipovaným spojům z Ostravy a Bohumína ve směru na Karvinou, bude vedení města jednat se zástupci ČD už počátkem roku 2007. Ve hře je navíc i rychlíkové spojení IC z Karviné na Slovensko. Také o něm by se měla vést jednání, a to na základě podnětů občanů, kteří tento typ vlakového spojení požadují.

Zdroj: www.karvina.org


Payus Poslat mail autorovi | 26.10.2006 (9:27)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel paolo 
26.10.2006 (16:05)  
Payus: příšerný stav trati 320 mezi Karvinou - Darkovem a Louky nad Olší není vinou nedostatečné údržby, ale díky rabování černého uhlí a následným poklesům povrchu. Takže viníkem nejsou ČD, ale OKD. Jak dlouho budou doly ČSM a Darkov těžit v této lokalitě takovým tempem, jako v posledních letech, tak dlouho se v tomto úseku nedá jezdit rychleji.
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
26.10.2006 (15:33)  
Váňa: Přesně tak všechny kroky ČD jsou správné a bezchybné...
registrovaný uživatel Váňa 
26.10.2006 (13:26)  
Jak by jistě poznamenal ČD4ever v Karviné mají velké štěstí, že aspoň několik poslů dopravy budoucnosti jim zbylo a nemusí se trmácet do čech odpornými smrdutými gumokoly :-D
registrovaný uživatel Mato 
26.10.2006 (12:42)  
náhodou je to výhra, vzhledem k tomu že ty IC/EC chtěli zrušit úplně a R výrazně omezit ze 2 na 1
26.10.2006 (11:35)  
Já nevím, ale tahat z Bohumína Sv do ČT je blbost.
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
26.10.2006 (11:07)  
spíš by se možná měli starat o to,ať už je opravena trať aby se tam EC/IC nešourali km/h.Myslím,že i kvůli toho tam nechtějí ČD ani ŽSSK zajíždět,i když jsou ČD za současný stav zodpovědné...neznám blíže jejich "vztahy"...vím jen,že oprava stávající tratě je akutní...to ostatní se pak na to "nabalí"
registrovaný uživatel oecityman  mail  
26.10.2006 (10:25)  
toje absolutni prohra zastupitelu mesta,clenu moravskoslezskeho kraje s vedenim CD a MDCR...nic vic ktomu nejde rici...
registrovaný uživatel milan 
26.10.2006 (9:55)  
"rychlíkové spoje typu IC" -> IC
26.10.2006 (9:52)  
Rychlík nebo IC? Že tam rovnou neprodloužej "Pendolino"
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko