..: Evropu a Afriku spojí železniční tunel do 20 let :..

Tunel Gibraltar - Sen z 19. století se stane skutečností. Jako první přišel s myšlenkou propojení 2 kontinentů podmořským tunelem Francouz Laurent de Valledeuil v roce 1869. V polovině minulého století se začali stavební inženýři přiklánět k variantě mostu, který by byl mnohem dražší a bránil by lodní dopravě. Cílem projektu je spojit vlakem Evropu s Marokem a dalšími africkými zeměmi. Počítá se s budováním železnice ze Sevilly; vlak mezi Madridem a Tangierem v Maroku by cestu zvládl za čtyři hodiny.

Cena za tunel: 5 miliard euro?

Tunel pod Gibraltarským průlivem přijde na 5 mld.€. Pro porovnání - tunel pod kanálem La Manche stál 15 mld.€. Nově budovaný tunel by byl o 10 km kratší než ten mezi Francií a Anglií, ale ceně, za kterou by měl být postaven tunel mezi Španělskem a Marokem, nevěří téměř nikdo. Stavět by se mělo začít již příští rok.

Ilustrační foto Vlaky by měly v prvních letech existence tunelu přepravit až 8 milionů tun zboží a 9 milionů cestujících ročně, po deseti letech dokonce ještě o 2 miliony více. Otázkou však zůstává, zda-li bude mít tolik lidí zájem z Evropy do Afriky nebo v opačném směru cestovat. Plavba lodí po moři je o hodinu delší a v letních měsících se může na nalodění čekat až několik dní.

40 km dlouhý, do 20 let postavený, v hloubce 400 metrů

Taková je charakteristika dvoukomorového tunelu, kterým budou procházet dvě koleje a uprostřed vznikne servisní tunel. Tunel nepovede pod mořem tou nejkratší cestou, protože v některých úsecích by musel vést v hloubce až 900 metrů.

zdroj: Aktuálně.cz


CSPSV | 25.10.2006 (19:32)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Svět Španělsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
26.10.2006 (15:34)  
comar: Teď si mě uklidnil :))
registrovaný uživatel comar 
26.10.2006 (14:38)  
CD4ever: neboj. Silnicni tunel tam nepostavi, protoze to neni mozne. Vetrani vyfukovych plynu a privod cerstveho vzduchu v tak dlouhem tunelu proste nejde poradne vyresit.
5mld. euro je nerealna suma. Nakonec by to skoncilo nekde na 10mld euro.
registrovaný uživatel Váňa 
26.10.2006 (13:24)  
Někde jsem zaslechl že Viktor Kožený založil konsorcium Czech Tunnel a tunel mezi Španělskem a Marokem bude realizovat on...
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
26.10.2006 (13:03)  
to comar: Di někam z nějakýma zkur.... vznášedlama. Tunel je výborný nápad, hlavně aby v něm nebyla také silnice...
registrovaný uživatel comar 
26.10.2006 (12:21)  
mozna by bylo levnejsi pro osobni dopravu prodlouzit VRT Madrid-Sevilla az po Gibraltar dal pouzit vznasedla (napr. Calais-Dover zvladnou asi za 30min oproti 1,5h ktere potrebujou normalni lode).
Pro nakladni dopravu by se taky dal vymyslet nejaky rozumny zpusob prekladky celych vlaku na lode.
25.10.2006 (20:39)  
Novinky.cz: "20:25 - Společnost Eurotunnel, která provozuje železniční tunel pod kanálem La Manche, má šanci, že se vyhne bankrotu. Je možné, že se dohodne s věřiteli na splácení dluhů."

Nabídli jim novej tunel. :)
registrovaný uživatel M 
25.10.2006 (19:59)  
Eurotunnel krachuje, tak udelame Euro-afro-tunnel...

Ten pocet lidi, co by tim jezdil je komickej. Nejsem Spanel, ale taknak pochybuju, ze Andalusane prahnou po tom, aby mohli expresne cestovat do Maroka:-))
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko