„V současné době se vyjasňuje financování mezi spolkovou zemí Dolní Rakousy, vládou a spolkovými drahami,“ uvedl Brunnmayr.
Na rakouský úsek tratě má navazovat rekonstruovaná železnice mezi obcí Fratres, Slavonicemi a Kostelcem u Jihlavy. Její obnova se ale odkládá, údajně kvůli Rakousku, které na trať musí vydat podstatně více peněz.
Podle dřívějších prohlášení politiků a Správy železniční dopravní cesty, investora projektu na české straně, měl první vlak přejet hranice již letos. Ministerstvo dopravy ve středu informovalo, že se zahájení prací opět posunulo, a to z letošního podzimu na příští rok. Podle ministerstva je zprůjezdnění trati závislé na postupu prací na rakouské straně. Samotný postup prací k dokončení zbývajících úseků příslušné tratě z dolnorakouského Waldkirchenu však byl podle Brunnmayra projednán spolu s příslušnými českými subjekty.
Hraniční úsek železnice je mimo provoz od roku 1945. Obce u trati požadují jeho obnovení od první poloviny devadesátých let; slibují si od toho i další rozvoj turistického ruchu.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Vyzívám k odboji,pojdme se být za každou trať.A na růžích nemá ustláno ani trať na Moldavu v Krušnejch horách,ačkoliv jí hojně využívají lyžaři.Chtělo by to Petici!
1 2 | Zpráv na stránku: |
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.