..: Z EU půjde na silnice, železnici, logistická centra i metro více než 160 miliard korun :..
Ilustrační foto Brusel - Česko využije podle 1. náměstka ministra dopravy Ondřeje Jaška pomoc EU určenou pro oblast dopravy na programovací období 2007 - 2013 ve výši 161 mld. korun, což je téměř 1/4 všech prostředků určených pro ČR v rámci cíle konvergence. Finance půjdou na silniční okruh kolem Prahy, na rychlostní komunikaci R35, logistická centra i železniční koridory, včetně železničních uzlů, a pražské metro.

Na rozdíl od předchozího programovacího období nám Evropská unie v příštích sedmi letech proplatí až 85 % nákladů. Zbytek si musí česká strana zajistit ze svého. Vzhledem k nedostatku veřejných financí však může být problémem především zajištění prostředků na předfinancování jednotlivých projektů. Evropská unie nám totiž dotaci proplatí až zpětně. Jelikož můžeme každý rok z evropských fondů očekávat až dvacet miliard korun, je tuto částku nutné najít také ve státním rozpočtu.

zdroj: MD ČR


CSPSV | 3.10.2006 (17:22)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


05.10.2006 (18:23)  
Mato: Jestli urednici odmitli spolufinancovat projekt z penez EU, velmi pravdepodobne jsou dve moznosti:
a) zadam se spatnym projektem o spatne penize (e.g. infrastruktura z fondu rozvoje zamestnanosti), resp. projekt nema na spolufinancovani narok,
b) nejsem schopny splnit vsechny nalezite formality zadosti

A nebo...?
registrovaný uživatel Redispero  mail  
05.10.2006 (8:28)  
mato: A konci v Praze, protoze prazsti urednici nemaji radi Moravaky? Pokud je projekt aspon trochu smysluplny a nema vazne formalni nedostatky, tak o nem rozhoduji predevsim bruselsti, a nikoli prazsti urednici
registrovaný uživatel Mato 
05.10.2006 (6:23)  
Jugy: vím, že je Košičan označován jako EC, ael podle mně nesplňuje podmínky aby byl takto označován. Ještě před (tuším) 4 léty to byl "obyčejný" IC. Za ty roky se nic, krom kategorie nezměnilo, proto je pro mně Košičan stále IC (ikdyž je to můj nejoblíbenější spoj).
Ad metro - bys jsi někdy v 5:30 ráno na Chodově, Opatově? Ne? Tak to doporučuju. Policajti tam chodí ve čtyřech a mají strach tam vlíst a zasáhnout. Nehledě vozů jezdících (tuším) na trase A (ty staré hnusné) ty by taky potřebovali značnou revitalizaci.
registrovaný uživatel Mato 
05.10.2006 (6:18)  
Redispero: ješte jednou se omlouvám, že jsem zde remcal a pohanil Prahu, ale sám jsem členem místní samosprávy a vím, kde všechny žádosti o peníze z eu končí a proč. Kupodivu je to v Praze, kde se většinou zamítají (ovšem musím podoktknout, že na rekonstrukci nádraží a přednádraží v Karviné, jse skutečně peníze z EU obdrželi, sice ne moc, ale obdrželi - vyjímka potvrzuje pravidlo)
registrovaný uživatel Redispero  mail  
04.10.2006 (21:09)  
mato: EU da penize na nove projekty, a nikoli jiz bezici (jimz je cela delka D 47 krome prihranicniho useku). Ale neboj se, v ramci redistribuce se pak na D 47 muze dostat jeste vic penez, protoze se v rozpoctu nebude muset delit s projekty, ktere budou zaplaceny EU. Navic behem posledeniho kvartalu 2006 budou skonceny prace na trech dalnicich (D5, D8, D11) a D47 se stane prioritou, uz diky mozne blamazi s Huyndai, a stavebni lobby sitake moc dobre pohlidaji prisun panez. Jinak si pri svem nadavani na prazaky zapomnel na R 35, coz bude severni spojnice Cech a Moravy. A propos, Praha ma uplne nejmensi sance cerpat z EU, takze jakepak ze se cpe vse jen do Prahy. Ono je to taky o sikovnosti a (ne)lenosti mistnich samosprav, kolik penez urvou s evropskeho rozpoctu. Ovsem poustet se do toho nikomu moc nechce, chapu, remcat zde na webu na prazaky je snazsi...
registrovaný uživatel Jugy  mail  
04.10.2006 (15:32)  
to Mato: V Praze je strašně zanedbané metro? Proboha a kde?

Košičan je IC? Od kdy?

K D47 dporučuji stránky www.viamoravica.cz
04.10.2006 (11:26)  
To je vina na více frontách, že je spojení jen s přestupem. Taky jsem dříve jezdil Brno - Dvůr Králové přímým rychlíkem a teď to nejde. Kompenzace ve zlepšení komfortu za rozumnou cenu je vždy pouze v části trasy nikoli v celé trase, jak by se dalo předpokládat.
registrovaný uživatel Mato 
04.10.2006 (10:19)  
Nechci rejpat, ale co dostavba D47? Už je to krásně rozestavěný, ale stopnutý, protože nejsou prachy. Vím, že v Praze je strašně zanedbané metro a obchvat Prahy by potřeboval rekonstrukci, ale jediný rozumný způsob dopravy z Ostravska kamkoli (Brno, Praha, Olomou) je bohužel možný zatím pouze vlakem. Opět se pražáci předvedli, jak to s SM krajem myslí upřímně. Hoši děkujem. K čemu je modernizace nádraží, když např v Karviné investovalo město nehorázné peníze do rekonstrukce přednádraží a nemalou měrou přispělo na modernizaci nádražní budovy, když se pak ČD rozhodnou, že vlaky vyšší kvality nebudou v Karviné stavět a toto město příjde o přímé spojení z Prahou. Na prd je celé financování, když se všechno cpe jen do Prahy. Omlouvám se za emotivní příspěvek, ale zjištění že se domů už nedostanu mým oblíbenou IC Košičan, mně dokáže pořádně nasrat.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko