Praha - Poslední zářijový den se uskutečnil "Den otevřených tunelů" na stavbě Nové spojení, konkrétně ve dvou nových tunelech pod horou Vítkov. Tříkilometrový okruh byl zpřístupněn veřejnosti poprvé a asi naposled. Podle deníku MF Dnes si přišlo tunely prohlédnout zhruba sedm tisíc lidí. Na okružní trase byli inženýři ze stavebních společností, kteří zodpovídali dotazy zájemcům.
Novými tunely začnou vlaky jezdit od 1.12.2008
Společnost Metrostav zahájila ražbu jižního tunelu (blíže k Žižkovu) 27.května 2005 a za necelý rok tunel prorazila dne 23.května 2006. Severní tunel (blíže ke Karlínu) razila společnost Subterra, která zahájila ražbu 5.8.2005 a tunel prorazila 29.června 2006. Mezi oběma tunely budou 4 propojovací chodby. V jižním tunelu (celková délka 1.365 m) budou položeny dvě koleje pro směr Praha hl. n. – Vysočany (+ Holešovice) a zpět, v severním dvoukolejném tunelu (celková délka 1.316 m) budou koleje pro směr Praha hl. n. – Libeň a zpět. Tunely mají mezi sebou proměnnou vzdálenost, maximálně jsou vzdáleny 55 m. Maximální výška nadloží tunelů je 45 m, pod Národním památníkem na Vítkově je nejmenší výška nadloží 32 m.
Investorem stavby je SŽDC, projektantem SUDOP Praha a zhotovitelem projektu je Sdružení "Pražské spojení", ve kterém působí SKANSKA ŽS, SSŽ, Metrostav a Subterra. Celá stavba je financována pouze prostřednictvím SFDI.
zdroj: Nové spojení
Os na Opavu. No ČD chcou aby se cestující dostali ze Moravskoslezkého kraje do Prahy v co nejkratším čase.
Stím novým dopravcem nevim.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.