..: Definitivní konec trati 144? :..
Loket - To je otázka, na kterou se snaží nalézt odpověď zástupci měst a obcí v Karlovarském kraji, jimiž tato krásná trať prochází. V provozu je nyní úsek Nové Sedlo u Lokte - Loket, který však bude od nového GVD prodloužen o zhruba 800 metrů do stanice Loket - předměstí (kvůli lepší návaznosti na autobusovou dopravu v rámci systému IDOK). Zprovoznění této části trati, která je "obohacena" o ocelový most a tunel, si vyžádá investici okolo 2,7 milionu korun. Důkazem zchátralosti je i fakt, že traťoví dělníci musí pražce a kolejnice vyměňovat ručně. Dále bude nutné obnovit zabezpečovací zařízení a návěstidla. Na 15 km dlouhý úsek z Lokte do Krásného Jezu je v současné době připraveno několik projektů na její využití. České dráhy zde železniční dopravu provozovat nechtějí, kompletní oprava by stála 200 milionů korun. Hornoslavkovská radnice radikálně prosazuje vybudování cyklostezky, loketští by chtěli trať zachovat pro nepravidelnou dopravu nebo turistické vlaky. Petr Šimral, jehož firma Railtrans stojí za společností Loketské místní dráhy, by byl ochoten trať za 30 milionů postupně opravit. Odmítl odkoupení trati za 17 milionů korun z důvodu neadekvátního poměru ceny a stavu.

Zdroj: MF Dnes


Calvera Poslat mail autorovi | 26.9.2006 (22:31)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2      Zpráv na stránku:   
01.10.2006 (18:09)  
Zeptám se poněkud mimo - víte někdo co se plánuje na trati 121, že jsou v úseku Středokluky - Hostouň vytrhané koleje a u Jenče je postaven nový most přes budoucí silnici R6? Jsem z toho jelen, loni byla trť prosekána a tím to zhaslo.
registrovaný uživatel Calvera  mail  
29.09.2006 (14:33)  
Jan Kuliš: podívejte, nevím jak vy ale já vidím ty vlaky denně prázdné zhruba od r.1990 (výjimku tvoří/-li školní a odpolední spoje). Navíc zde můj otec působil několik let u ČSD/ČD.
28.09.2006 (22:59)  
Ruční výměna kolejnic a pražců není ještě důkazem zchátralosti – na ocelovém mostě přes kielský kanál na trati Hamburg – Westerland mění dělnici kolejnice i pražce rovněž ručně …
registrovaný uživatel Jan Kuliš  mail  
28.09.2006 (22:40)  
0 - 5 cestujících ve spoji? To možná nyní na tom, co zbylo, a mimo špičku. Jinak to do Slavkova jezdívalo plné v jakoukoliv denní dobu, i přes traťovou rychlost 30...

Jinak HSl radnice se nesnaží "usilovně" o cyklostezku, jak je uvedeno v článku, ale o jakékoliv jiné řešení, než je současná lesní školka. A o dráhu se snažila 8 let marně. Já bych trať rád obnovil, nicméně zastánci všech řešení mají stejný problém - trať vlastní SŽDC, nechce jí prodat, a nechce na ní ani obnovit provoz...
registrovaný uživatel Calvera  mail  
27.09.2006 (18:34)  
Hrdý Pražák: Například ve vozbě granitu, kterého se vozí do Chodova 8-9 kamionů denně nebo dřevo nebo uran...ehm...ten už asi nee. :) Možností by bylo.
registrovaný uživatel Calvera  mail  
27.09.2006 (18:28)  
Tedy dle mého názoru a osobních zkušeností je trať dávno pohřbená... V každém spoji 0-5 cestujících. A navíc se rozšiřuje (a zkvalitňuje) silnice do H.S.
27.09.2006 (15:35)  
Já spíše nechápu v čem má krom turistických vlaků trať z Lokte do Jezu potenciál...
27.09.2006 (13:42)  
A nevíte někdo, kdy se páni radní ráčí odpověď nalézt?
27.09.2006 (12:53)  
MirKo: Skutečným vlastníkem většiny železničních tratí je stát, SŽDC zajišťuje jejich provozování a ČD provoz drážní dopravy. Případný prodej tedy zajišťuje stát prostřednictvím SŽDC. Vzhledem k mému příspěvku je dráhou myšlená SŽDC (potažmo stát), o provozání drážní dopravy tam není ani zmínka! Prosím používejte mozek, pokud ovšem nějaký máte!
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
27.09.2006 (11:33)  
Jiří Hovorka, Barbucha: To je blbost, z prodeji trati nebudou mít ČD ani korunu, a ani mít nemůžou, nejsou totiž vlastníkem. Vlastníkem je SŽDC, což je státní organizace, takže by se mělo řešit SŽDC a né ČD.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko