..: V nejchudší spolkové zemi Německa dojde ke zlepšením na železnici :..
UBBUsedom - Na konci července předalo vedení polského města Swinoujscie/Swinemünde pozemky společnosti UBB (Usedomer Bäderbahn), na kterých bude postavena železniční trať propojující současnou konečnou stanici Ahlbeck Grenze se železniční stanicí na území Polska. Celý projekt i finance jsou podporovány vedením euroregionu Pomerania (Interreg III A - EU). Pro německý region Usedom a polský Wollin se jedná o pilotní projekt v oblasti železniční dopravy ve vzájemné spolupráci. Otevření tratě se očekává v roce 2007. Z nádraží Ahlbeck k německo-polské hranici zajíždí soupravy od června 1997.
Společnost UBB je 100% dcerou DB Regio AG, má zhruba 140 zaměstnanců a 23 motorových jednotek. Kromě spojení na ostrově Usedom (Zinnowitz - Peenemünde, Wolgast - Ahlbeck Grenze), jezdí soupravy i na pevnině (Wolgast - Stralsund, Stralsund - Barth). Ročně cestuje vlaky UBB 3 mil. cestujících. Ve všech spojích UBB jsou uznávány jízdní doklady DB, včetně Mecklenburg-Vorpommern-Ticket a Schönes-Wochenende-Ticket.

ICE se k Baltu přiblíží o půl roku později

ICE3Rostock - DB chtějí zvýšit současnou rychlost z 90 na 160 km/h a zkrátit tak jízdní dobu mezi Berlínem a Rostockem, největším městem spolkové země Meklenbursko - Přední Pomořany. Již za 3 měsíce měl na této trase jezdit i 1 pár vlaků ICE München - Berlin - Rostock. Vysokorychlostní jednotky se však k Baltu přiblíží až v červnu příštího roku. Důvodem zpoždění jsou komplikace na stavbě, dlouho trvající letošní zima a úplná výluka trati. Od prosince 2005 je zcela uzavřen 42 km dlouhý úsek Lalendorf Ost - Rostock, kde probíhá kompletní modernizace trati. Dvoukolejný provoz mezi Lalendorfem a Kavelstorfem bude uveden do provozu již v květnu 2007 a nikoliv až v září.

zdroj: UBB a DB


CSPSV | 22.9.2006 (15:49)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Německo


24.09.2006 (7:22)  
Jestli bude Usedom dostupný vlakem z polské strany je to typ na perfektní dovolenou. systém Hotel v Polsku a stravování z cenových důvodů a přitom se vrátit do míst kam se běžně jezdilo vlakem za totality Zinowiz,Trasenheide, Wolgast již bez trajektu a podobně.
23.09.2006 (20:36)  
Materiál DB, na který je odkaz, informuje o zvýšení rychlosti z 90 na 160 km/h, ale netýká se celé trati Berlin – Neustrelitz – Rostock, nýbrž pouze úseku Lalendorf - Kavelstorf.
Vlaky RE ujedou trasu Berlin Hbf – Rostock Hbf (223 km) za 2.43 hodiny, včetně devíti zastavení s 18 minutami pobytu. Průměrná cestovní rychlost 82 km/h; při odečtení pobytů je to cca 92 km/h - to obecně vylučuje maximální rychlost "jen" 90 km/h. Navíc tam jezdí "nová" patra na Vmax 160 km/h.
Já jsem si shodou okolností právě tuhle trasu v srpnu projel; Güstrow – Rostock jezdí místo vlaků Lalendorf – Rostock NAD, jezdí se po dvou trasách, jízdní doba cca 1,20 hod, takže jsem ty stavební práce viděl. Vlaky RE (Lutherstadt Wittenberg - Rostock)jezdí proto odklonem přes Güstrow.
22.09.2006 (20:49)  
No vida, do Rostocku za pár dní odjíždím jeden semestr studovat, koukám že jsem přišel o ICE :-) Teda ne že bych ho využíval...

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko