Společnost UBB je 100% dcerou DB Regio AG, má zhruba 140 zaměstnanců a 23 motorových jednotek. Kromě spojení na ostrově Usedom (Zinnowitz - Peenemünde, Wolgast - Ahlbeck Grenze), jezdí soupravy i na pevnině (Wolgast - Stralsund, Stralsund - Barth). Ročně cestuje vlaky UBB 3 mil. cestujících. Ve všech spojích UBB jsou uznávány jízdní doklady DB, včetně Mecklenburg-Vorpommern-Ticket a Schönes-Wochenende-Ticket.
ICE se k Baltu přiblíží o půl roku později
Rostock - DB chtějí zvýšit současnou rychlost z 90 na 160 km/h a zkrátit tak jízdní dobu mezi Berlínem a Rostockem, největším městem spolkové země Meklenbursko - Přední Pomořany. Již za 3 měsíce měl na této trase jezdit i 1 pár vlaků ICE München - Berlin - Rostock. Vysokorychlostní jednotky se však k Baltu přiblíží až v červnu příštího roku. Důvodem zpoždění jsou komplikace na stavbě, dlouho trvající letošní zima a úplná výluka trati. Od prosince 2005 je zcela uzavřen 42 km dlouhý úsek Lalendorf Ost - Rostock, kde probíhá kompletní modernizace trati. Dvoukolejný provoz mezi Lalendorfem a Kavelstorfem bude uveden do provozu již v květnu 2007 a nikoliv až v září.
Vlaky RE ujedou trasu Berlin Hbf – Rostock Hbf (223 km) za 2.43 hodiny, včetně devíti zastavení s 18 minutami pobytu. Průměrná cestovní rychlost 82 km/h; při odečtení pobytů je to cca 92 km/h - to obecně vylučuje maximální rychlost "jen" 90 km/h. Navíc tam jezdí "nová" patra na Vmax 160 km/h.
Já jsem si shodou okolností právě tuhle trasu v srpnu projel; Güstrow – Rostock jezdí místo vlaků Lalendorf – Rostock NAD, jezdí se po dvou trasách, jízdní doba cca 1,20 hod, takže jsem ty stavební práce viděl. Vlaky RE (Lutherstadt Wittenberg - Rostock)jezdí proto odklonem přes Güstrow.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.