Ústí nad Labem - Společnost VIAMONT působí na železnici již od roku 1992. V roce 1994 zahájila společnost provozování nákladní železniční dopravy a o 3 roky později i osobní drážní dopravu. Loňský rok ukončila s čistým ziskem 53,4 mil. Kč a je největším privátním dopravcem na české železnici. Celkový obrat společnosti činil 1,531 mld. Kč. Zároveň chce společnost hrát mnohem větší roli v osobní a nákladní železniční dopravě v Česku. Svojí budoucnost vidí především na trhu s rychlejší a důslednější liberalizací a restrukturalizací. Dosavadní přístup regulačních orgánů a samotného státního dopravce k otevírání trhu není dostatečný. Trh by se měl otevřít v oblasti nákladní i osobní dopravy pro nové investory a partnery, kteří přinesou větší komfort a flexibilitu cestování pro cestující. Pro úplnost dodejme, že více než 10 let řídil tuto stavební a dopravní firmu současný ministr dopravy Ing. Aleš Řebíček. Jako jeden z hlavních záměrů označuje Řebíček větší konkurenci na železnici, která přinese lepší kvalitu služeb a tlak na cenu.
V české osobní železniční dopravě není v současnosti seriózní tržní prostředí, které by zajišťovalo rovné podmínky pro všechny. Příkladem mohou být dvě výběrová řízení na zajišťovatele osobní dopravy na rychlíkových tratích Liberec - Pardubice a Plzeň - Most. „V obou případech máme vážné pochybnosti o tom, zda skutečně postup probíhal objektivně vůči všem soutěžitelům. Chceme se o obou projektech pobavit s právníky a případně přijmout další opatření,“ uvedl předseda představenstva společnosti VIAMONT Luděk Peleška. Vedle pochybností kolem postupu při výběru vítězného zajišťovatele dopravy je v obou tendrech zarážející také liknavost Ministerstva dopravy ČR ke snaze zajistit cestujícím větší komfort a lepší služby. Společnost VIAMONT nabízela ve výběrových řízeních vůz Desiro1. Jde o jednu z nejmodernějších vlakových souprav pro tento druh dopravy. Kvalita tohoto vozu se nedá porovnávat s tím, co ve výběrových řízeních nabídl státem vlastněný dopravce.
„Bohužel i v roce 2005 stagnovaly tržby v osobní dopravě. Lepší výsledek zde očekáváme v letech 2006 a 2007, kdy bude VIAMONT provozovat osobní dopravu na nových tratích, mimo jiné v úseku mezi Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi,“ upřesňuje očekávané výsledky v následujícím období člen představenstva a ředitel úseku Regionální dráhy společnosti VIAMONT František Kozel. „Posilování aktivit v regionální dopravě vítáme. Nicméně je to stále málo na to, aby se dalo říci, že se český trh postupně liberalizuje. Úřady stále málo hledí na to, aby cestující dostal kvalitnější a komfortnější služby,“ doplňuje Kozel.
Chrudim - Podobný názor má společnost Connex Česká železniční, která dle tiskové zprávy z 3. července letošního roku dlouhodobě usiluje o vstup na trh železniční osobní dopravy, zatím však bezúspěšně. Ani tato společnost nezvítězila ve 2 výběrových řízeních vypsaných MD ČR na provozování dálkové dopravy mezi Libercem a Pardubicemi a Plzní a Mostem.
tak me napada jestli by jeste CD nemely par tisic lidi nabrat kdyz maji takovy pozitivni socialni efekt!!!
jenom bych podotkl ze nejzbytecnejsimi zamestnanci u CD nejsou Ti co maji 10.000 brutto, nybrz urednici v radu tisicu ks, sedici zejmena v Praze, u kterych bych nepredpokladal, ze by si praci nenasli. I kdyz by se asi uz neflakali za 30 ale museli by makat za 20,coz rozumim ze pro ne nemusi byt snadne ze:)
pokud CD ztrati nektere regionalni trate, "pesaci" prejdou ke konkurenci.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.