..: Soukromí dopravci plánují větší tlak na monopolní trh v Česku :..

logo ViamontÚstí nad Labem - Společnost VIAMONT působí na železnici již od roku 1992. V roce 1994 zahájila společnost provozování nákladní železniční dopravy a o 3 roky později i osobní drážní dopravu. Loňský rok ukončila s čistým ziskem 53,4 mil. Kč a je největším privátním dopravcem na české železnici. Celkový obrat společnosti činil 1,531 mld. Kč. Zároveň chce společnost hrát mnohem větší roli v osobní a nákladní železniční dopravě v Česku. Svojí budoucnost vidí především na trhu s rychlejší a důslednější liberalizací a restrukturalizací. Dosavadní přístup regulačních orgánů a samotného státního dopravce k otevírání trhu není dostatečný. Trh by se měl otevřít v oblasti nákladní i osobní dopravy pro nové investory a partnery, kteří přinesou větší komfort a flexibilitu cestování pro cestující. Pro úplnost dodejme, že více než 10 let řídil tuto stavební a dopravní firmu současný ministr dopravy Ing. Aleš Řebíček. Jako jeden z hlavních záměrů označuje Řebíček větší konkurenci na železnici, která přinese lepší kvalitu služeb a tlak na cenu.

DesiroV české osobní železniční dopravě není v současnosti seriózní tržní prostředí, které by zajišťovalo rovné podmínky pro všechny. Příkladem mohou být dvě výběrová řízení na zajišťovatele osobní dopravy na rychlíkových tratích Liberec - Pardubice a Plzeň - Most. „V obou případech máme vážné pochybnosti o tom, zda skutečně postup probíhal objektivně vůči všem soutěžitelům. Chceme se o obou projektech pobavit s právníky a případně přijmout další opatření,“ uvedl předseda představenstva společnosti VIAMONT Luděk Peleška. Vedle pochybností kolem postupu při výběru vítězného zajišťovatele dopravy je v obou tendrech zarážející také liknavost Ministerstva dopravy ČR ke snaze zajistit cestujícím větší komfort a lepší služby. Společnost VIAMONT nabízela ve výběrových řízeních vůz Desiro1. Jde o jednu z nejmodernějších vlakových souprav pro tento druh dopravy. Kvalita tohoto vozu se nedá porovnávat s tím, co ve výběrových řízeních nabídl státem vlastněný dopravce.
„Bohužel i v roce 2005 stagnovaly tržby v osobní dopravě. Lepší výsledek zde očekáváme v letech 2006 a 2007, kdy bude VIAMONT provozovat osobní dopravu na nových tratích, mimo jiné v úseku mezi Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi,“ upřesňuje očekávané výsledky v následujícím období člen představenstva a ředitel úseku Regionální dráhy společnosti VIAMONT František Kozel. „Posilování aktivit v regionální dopravě vítáme. Nicméně je to stále málo na to, aby se dalo říci, že se český trh postupně liberalizuje. Úřady stále málo hledí na to, aby cestující dostal kvalitnější a komfortnější služby,“ doplňuje Kozel.

Connex Chrudim - Podobný názor má společnost Connex Česká železniční, která dle tiskové zprávy z 3. července letošního roku dlouhodobě usiluje o vstup na trh železniční osobní dopravy, zatím však bezúspěšně. Ani tato společnost nezvítězila ve 2 výběrových řízeních vypsaných MD ČR na provozování dálkové dopravy mezi Libercem a Pardubicemi a Plzní a Mostem.

zdroj: CČŽ a Viamont


CSPSV | 21.9.2006 (10:41)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
25.09.2006 (20:38)  
Já s KMB problém nenám. Třeba do Svobody nad Úpou zaplatím z Trutnova místo 7Kč 10Kč, ale bez jakékoliv slevy. A stejně mohu prodělat na tvrdošijně vyžadovaném používání KMB v síti ČD. Mám KMB a stejně musím pořád počítat, zda se nevyplatí jet jinak.
25.09.2006 (16:56)  
To je sice hezké že tam platí SONE ale třeba sítˇové jízdenky nebo KMB nebo i IN-GOLD nebo teda i dokonce režijka zde neplatí a to je dost blbé proty kdo třeba hojně využívají sítˇovou nebo KMB,protože na tohle je nejlepší jen jeden dopravce.
25.09.2006 (14:01)  
Ale ona síťová jízdenka ČD SONE+ u soukromníka nejen platí, ale sám ji i prodává. Takž to tak nebude úplně pravda.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
24.09.2006 (19:44)  
Tak přátelé, já myslím, že doplácení na provozování veřejné dopravy je sice problematické a kraje na to skutečně mít nemusí, ale hlavní problém celé železniční dopravy v ČR jsou hlavně naprosto nevyrovné podmínky vůči silniční dopravě. Zatímco železniční dopravce musí platit tuším přibližně 8 kč za 1km, silniční vůbec nic. Je to nehorázné a postavené na hlavu. Kdyby se podmínky vyrovnaly, železnice bude podstatně více kokurenceschopnější a tím i mnohem větší příjmy z přepravy.
22.09.2006 (17:25)  
A tak to je i na trati Trutnov-Svoboda nad Úpou kde jezdí taky 810 od ČD nebo třeba tratˇ Šumperk-Kouty nad Desnou-Sobotín taky 810 takže zas něco užásného to taky není ,,soukromníci"a ten motorový vůz co jsem viděl na trati Sokolov-Kraslice myslím že VT52 nebo tak něco ,tak to je daleko lepší 843 nebo 854 nebo 814...
22.09.2006 (17:17)  
Chtěl bych souhlasit s ,,WORLEM a xANRI05" narážky některých lidí na ČD jsou totiž sprominutím až přehnané.1,odpovím na jeden dotaz jestli vlastním režijku odpovídám že nevlastním a musím su kupovat právě sítˇové jízdenky a bych mohl využívat celou sítˇ ČR bohužel na některé tratě už se nedostanu kvůli soukromníkům.2,co mi bude platné že pojede přímý rychlík z Parbubic do Cotbusu když čeští cestující ztratí přípoje na tratě070,032,036,037,040atd a hlavně že bude plno přípojů v žitavě to je opravdu důležité ,,ALE TAK O VÍKENDU PRO NĚMCE".3,Všichni si myslí jak výborně nejezdí soukromníci ale ona je to otázka taky krajů ,,Když zaplatí a objedná kraj autobusy tak ani soukromníci nic nezmůžou.4,a navíc na lokálních tratích např.316Milotice-Vrbno pod pradědem jezdí půjčená 810 od ČD.
registrovaný uživatel waszyn 
22.09.2006 (14:59)  
to: xAnri05
tak me napada jestli by jeste CD nemely par tisic lidi nabrat kdyz maji takovy pozitivni socialni efekt!!!
jenom bych podotkl ze nejzbytecnejsimi zamestnanci u CD nejsou Ti co maji 10.000 brutto, nybrz urednici v radu tisicu ks, sedici zejmena v Praze, u kterych bych nepredpokladal, ze by si praci nenasli. I kdyz by se asi uz neflakali za 30 ale museli by makat za 20,coz rozumim ze pro ne nemusi byt snadne ze:)
pokud CD ztrati nektere regionalni trate, "pesaci" prejdou ke konkurenci.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
22.09.2006 (12:30)  
Zeli: dobra otazka! Myslim, ze dovody jsou TRI. Jednak je to porad mene penez, nez financovat zbrusu nove stroje soukromniku. Jednak si to strkaji do vlastniho - CD jsou statu a muzou je casem i vyhodne prodat, ze (viz kupr. Telecom). A v posledni a njedulazitejsi rade - CD jsou po statu druhy nejvetsi zamestnavatel (pokud se neplatu cca 60-70 tis. lidi) a pokud "krachnou" diky konkurenci, stat bude mit velke problemy (a to hodne velke). Ale i kdyby se CD nepolozily naraz, propousteni zhuntuje statni rozpocet velmi rychle - staci aby propustili 1/2 lidi a nezamestananost stoupne o 1/4 a to spolehlevi "odpravi" kazdou vladu (natoz ODS :)).
22.09.2006 (12:11)  
Pardubice - Cottbus, velmi důležitá relace... :-)))
22.09.2006 (11:25)  
Jenže ČD bude jezdit pouze Pardubice - Liberec. Dostane li to Connex udělá přípoje v Žitavě s Lausizbahnem tak, aby to hrálo všechny písničky.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko