Stěžejním projektem obnovy vozového parku společnosti Viamont je modernizace lokomotivní řady 740. Jedná se o lokomotivy určené pro posun na vlečkách průmyslových podniků. K dnešnímu dni má společnost Viamont takto modernizováno 5 lokomotiv 740 na řadu 741.5 a jednu lokomotivu na řadu 742. K rekordním investicím do modernizace vozového parku společnost Viamont motivuje také rostoucí účast na trhu mezinárodní železniční přepravy. Například pro dopravu uhlí využívá VIAMONT modernizované vozy Falls, pro přepravu štěrku jsou určeny vozy Facs a Falns.
Společnost VIAMONT přepravila za prvních šest měsíců roku 2006 celkem 560 tisíc tun nákladu. Při porovnání se stejným obdobím roku 2005 jde o nárůst o 20 procent. Nejčastěji mezinárodně přepravovanými komoditami je uhlí, cement, obilí nebo pohonné hmoty. „V roce 2005 jsme například vyvezli 160 tisíc tun obilí z České republiky do Holandska. O cement je největší zájem v Rakousku, kam jsme loni dovezli asi 40 tisíc tun. O pohonné hmoty je zase poptávka v Maďarsku. Objem přepravy pohonných hmot do Maďarska dosáhl v roce 2005 výše 9 tisíc tun,“ vysvětluje ředitel pro nákladní dopravu a místopředseda představenstva společnosti VIAMONT Pavel Škarabela. Výkonové ukazatele společnosti VIAMONT v sektoru nákladní dopravy jednoznačně rostou. Zatímco v prvním pololetí roku 2005 dosáhla společnost VIAMONT při přepravě nákladu obratu 56,6 milionů korun, za prvních šest měsíců roku 2006 to bylo již 105,6 milionů korun (tedy nárůst necelých 87 %). Podle odhadů expertů ze společnosti VIAMONT bude růst nákladní přepravy dále pokračovat. Ústecká firma chce nadále spolupráci se zahraničními partnery rozvíjet. Například v roce 2006 byla společností VIAMONT rozšířena přeprava obilovin ze Slovenska do Holandska. Vedlo toho je například zajímavou komoditou kulatina, která je nejčastěji vyvážena z České republiky do Polska (především ve spolupráci s polským partnerem STK Wroclaw) a dovážena z Německa (ve spolupráci s německým partnerem rail4chem).
zdroj: Tisková zpráva Viamont
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.