Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
V prosinci se bude měnit nejen jízdní řád, ale také jména vlaků. Fanoušci i cestující se již nebudou setkávat se jmény jako Šohaj, Galán či Krakonoš. Několik bezejmenných spojů se naopak dočká pojmenování. ČD tak nenapodobily západní sousedy (Deutsche Bahn), kde byla jména vlaků až na výjimky odstraněna. Šohaj jezdil již od roku 1976. "Šohaj - to je pojem. Každý hned ví, že se jedná o ranní vlak o půl páté do Prahy. Když tam jedu, vždy ho využívám," řekl Radek Salaquarda z Kostelan nad Moravou. Samotný spoj přitom nezmizí, jen zčásti pojede po jiné trase. O tom, zda ponese vlak nějaké jméno, nebo pojede pouze pod číselným označením, rozhoduje odbor osobní dopravy na ředitelství ČD. "Pokud je pojmenování v zájmu drah, je to buď kvůli propagaci, nebo název souvisí s historií, regiony či osobnostmi spojenými se železnicí," uvedl Aleš Ondrůj, tiskový mluvčí ČD. V posledních letech se pojmenování vlaku začíná čím dál častěji využívat i jako reklamního nástroje. "Používání komerčního názvu pro jméno vlaku stojí mezi 70 a 100 tisíci ročně.“ Jméno však nesmí být urážlivé či neslušné, vlak není možné pojmenovat ani po žijících osobnostech. Největší vlna pojmenovávání přišla v 50. a 60. letech. Z té doby pocházejí i dodnes používaná jména Ostravan či Brněnský drak. Jméno vlaku v letošní volební kampani využila i KDU-ČSL. Rychlík Klidná síla stále ještě jezdí mezi Plzní a Jeseníkem, lidovce stál 80 tisíc korun.
zdroj: MfDnes, foto: ilustrační
CSPSV | 15.9.2006 (16:36)
Související zprávy
18.09.2006 (18:54)
Volsky nazor: Ze by to byly prime vozy na EC 108/109..?
Antonin - Adobe Reader je program, ktery slouzi k otevreni souboru s priponou pdf. Takze podorucuji si najit jiny program na otvirani pdf (treba Foxit) nebo se szit s rodinou Adobe...
Antonin - Adobe Reader je program, ktery slouzi k otevreni souboru s priponou pdf. Takze podorucuji si najit jiny program na otvirani pdf (treba Foxit) nebo se szit s rodinou Adobe...
18.09.2006 (17:46)
Mě taky nejde to řazení. Chtěl bych se zeptat nemáte někdo návrh nového jízdního řádu v jiném formátu než je pdf adobe reader?Pokud ano pošlete my ho na e-mail m.pouch@tiscali.cz nebo my nechte nějáký odkaz na stránce. Předem děkuji.
18.09.2006 (17:17)
Dotaz, co to je za ptákovinu vlak IC 548/549 Český Těšín - Petrovice u Karviné - OLŠE ? To jako bude jezdit na tak krátkém úseku jezdit IC? To jsou ale volové
18.09.2006 (17:15)
To razeni me taky nejde (proto jsem ho jeste nevidel, jiny na netu neni a pokud vim).
To Avantime: No tak ta Vysocina mi bude chybet hodne, jezdil jsem s ni leta do Kutne Hory do skoly :(. Ani jsem si nevsiml, ze chybi...
To Avantime: No tak ta Vysocina mi bude chybet hodne, jezdil jsem s ni leta do Kutne Hory do skoly :(. Ani jsem si nevsiml, ze chybi...
18.09.2006 (15:44)
Mě taky nefunguje to řazení.
18.09.2006 (15:35)
Proč nefunguje www.zelpage.cz/razeni07 ?
18.09.2006 (13:06)
Mně bude chybět Vysočina (nyní R 672/673). :-( Ale přibyde R 276/277 Slovan (přes léto R 1202/1203 Jadran), tak aspoň něco. No a na Pannonii si naštěstí nikdo sáhnout nedovolí. :-)
18.09.2006 (10:11)
Ono tech pojmenovanych vlaku zmizi asi vic (nevidel jsem navrh razeni) - Jan Palach, Bradlo, Valdstejn a mozna i dalsi.
17.09.2006 (21:27)
To M:
Takovýhle pendolíno má něco do sebe...:)
Takovýhle pendolíno má něco do sebe...:)
17.09.2006 (21:08)
A otazka - co jsou zac CD Bmz 24173?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko