..: Lokomotiva se vydala na testy :..
ČD 380 Plzeň - Brány plzeňské Škodovky opustila včera první z dvaceti nových třísystémových lokomotiv řady 109E, určených pro České dráhy. Zatím ale nesměřovala na koleje. Jednalo se o třináctitunovou karoserii, která zhruba po dobu 2 měsíců absolvuje ve VÚKV Cerhenice statické zkoušky pevnosti a namáhání skeletu a použitých materiálů. Přepravu karoserie provedla specializovaná firma po silnici.

Výběrové řízení na dodávku lokomotiv vyhrála Škoda Transportion v roce 2004. Stroje předá ČD do tří let.
Dokončeny jsou hrubé stavby skříní pro 2 stroje, podvozkové rámy a hlavně zátěžovými zkouškami už prošly trakční motory ze Škody Elektric.

Doplnění : První lokomotivy opustí škodovácké výrobní prostory v příštím roce, další vozy obdrží zákazník v letech 2008 – 2009.
Informace s fotografiemi také ZDE


Zdroj : Deníky Bohemia , ŠKODA Holding, a.s.

oliva Poslat mail autorovi | 5.9.2006 (16:09)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Plzeňský ČR Středočeský Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
05.09.2006 (22:30)  
Slovo karoserie mi sedi spise pro silnicni vozidlo nez pro zeleznicni, ale to vec nazoru.
05.09.2006 (22:19)  
Hawkey: ty ses opravdu chytrolin, koukni se na zdroj a musis chapat ze o skrinich nemuze byt pro nezeleznicni lid ani slova, slovo karoserie je mnohem vhodnejsi pro dany ucel. BTW: V Cerhenich samozdrejme sidli krome VUZ take zkusebna VUKV, nahodou to tam znam vice nez dobre ;-) http://www.vukv.cz/ odkaz zkusebna
05.09.2006 (21:53)  
Jen kontrolní dotaz, proč je u článku neaktuální obrázek lokomotivy?
05.09.2006 (21:35)  
Hawkey: hrubá stavba skříně podstoupí pevnostní statickou zkoušku podle evropských předpisů TSI. Zkoušky zahrnují statické namáhání, odzkoušení určitého vzorku materiálu skříně a zkoušku formou simulované situace. Výsledky zkoušek jsou důležitým mezníkem v homologačním procesu nového typu lokomotivy a budou známé nejdříve za čtyři týdny. Toť výcuc z www.skoda.cz
PS: je tam i pár fotek, kdo nemá :-)
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
05.09.2006 (21:33)  
Tak kdyz uz tu chceme slovickarit .. CD patri VUZ a ZZO, takze CD prece jen nejake koleje maji :) Nicmene CD porad spravuji sit se SDC pro SZDC

No a tech 15kV se resi odbockou na trafu
registrovaný uživatel PZ 
05.09.2006 (21:20)  
Tady se sešla banda chytrolínů jedna lepší než druhá. Libouši speciálně : koleje patří pod SŽDC, ne pod ČD.
05.09.2006 (21:04)  
a co mají, kolejnice?
registrovaný uživatel Jugy  mail  
05.09.2006 (20:50)  
to Hawkey: když máš zapotřebí poučovat, že lokomotiva nemá karoserii, ale skříň, pak bych zase já rád poučil tebe, že ČD nemají žádné koleje.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
05.09.2006 (20:43)  
Mala poznamka .. karoserie .. to muze rict pouze zeleznicni analfabet, lokmotivy vzdy meli a maji SKRIN. Dalsi zasadni chyba .. VUKV (Vyzkumny ustav kolejovych vozidel) sidli v Praze, v Cerhenicich je experimentalni zakladna Vyzkumneho Ustavu Zelezniho, zkracene VUZ.

Mel bych pak dotaz k autorovi clanku, jake vsechyn zkousky se budou na skrini delat? Jen klasicke staticke nebo i pevnostni zkousky kabiny dle novych norem?

Samlep: Nejaky fotky mam, nicmene jak jsem uz nekolikrat rek, nehodlam jiz na ZP dat jedinou fotku. Duvodu pro to mam hned nekolik a nehodlam je rozpitvavat.

Luxian: Design, proc byla cela znmenena o tom byla diskuze na Rial Days. Je to z duvodu nove normy pevnosti skrine

Crash151: Tak to mas zcela urcite pravdu, ze lokomotvni rekord 219 musi byt prekonan pri TBZ, o tom jesli se bude zkouset prekonat Pendolino .. toto otazka, ono ho stejne pendolino bude muset jeste prekonat, je jen otazka zda to bude na kolejich CD.
registrovaný uživatel JOHNZ 
05.09.2006 (20:33)  
Semík: Požadovalo sa striedavé napätie 16 kV ... a načo by tam bol extra 16 kV trafák, keby to nemalo byť schopné jazdiť u germánov?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko