..: ICE-T od prosince také v Rakousku :..
Wien – Na rakouských kolejích se objeví nový vlak. Bude to ICE-T, které v těchto dnech provede měřící jízdy na Westbahn. ÖBB budou společně s DB provozovat 12 jednotek ICE-T. ÖBB již převzaly tři. Již od prosince letošního roku bude denně v provozu jeden pár vlaků mezi Vídní a Bregenzem a Vídní a Mnichovem. Od prosince roku 2007 hodlají DB a ÖBB vytvořit společně 2-hodinový takt mezi Vídní a Frankfurtem. S rychlostí 230 km/h, kterou ovšem nemůže v Rakousku využít, se tak tento vlak stane nejrychlejším na rakouských kolejích. Základem flotily pro dálkovou dopravu má být 23 vlaků railjet, které má dodat firma Siemens. Investice vložené do raijetů a ICE se pohybují kolem 300 milionů €.

zdroj: Bahnnews


CSPSV | 30.8.2006 (9:03)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel comar 
01.09.2006 (19:21)  
MZ: ÖBB urcite delat urdzbu nebude, tu budou zajistovat nemecka depa. Ale to jeste nemusi nic vypovidat o tom, kdo bude majitelem souprav.
Holandske zeleznice VLASTNI 4 jednotky ICE3, ale maji spolecne obehy a urdzbu s ICE3, ktere patri DB.
01.09.2006 (17:56)  
Určitě ÖBB nebudou nic kupovat, takovou hloupost nebudou dělat, mimo jiné i z důvodu údržby; DB prostě potřebují buď zvýšit „produktivitu práce" u ICE nebo jich mají relativní nadbytek a tak je mohou pronajímat partnerské železnici. Zkrácením jízdních dob se dají udělat ostřejší obraty a ušetří se tak soupravy.
Ve středu 30. srpna se ve vlacích DB objevilo „čerstvé" číslo časopisu MOBIL, kde se píše o 15. výročí zahájení provozu vlaků ICE. Článek uvádí, že měsíčně objede KAŽDÁ souprava v průměru zeměkouli a ročně je to cca půl milionu kilometrů.
DB mají souprav dostatek, tak pro ně není problém nasadit je na další vlaky. Navíc si tam nedělají problémy s půlhodinovými obraty vlaku, který objede doslova polovinu Německa … Na řadě tras se jezdí dvojmo 2x403, která se rozdělí nebo zase spojí (například v Hannoveru se spojuje souprava z Bremen a Hamburgu) a pak jedou do München nebo Nürnberg a naopak.
Ve čtvrtek 31.08. odpoledne jsem viděl v Hamburgu na „provozním" nádraží (ne v depu ICE Eidelstedt) jednu čtyřvozovou ICE–TD.
Vlaky do Berlína Hbf & Südkreuz jezdí z DD po jednokolejce přes Jüterbog, kde se vlak "plouží" jen 120 km/h (pravidelná trasa z Berlína). Zato 160 km mezi Hamburg Hbf a Ludwigslust ujede EC tažené lok řady 101 za 42 minuty … takže tam se těch 200 jede hezky naplno (analogická vzdálenost Praha – ČT a časově Praha TGM – Klučov).
Takže vize o tom, jak EJ 680 zkrátí jízdní doby do Berlína jsou liché. Podstatný rozdíl mezi sedmidílnou EJ 411 DB a sedmidílnou EJ 680 ČD je v tom, že EJ 411 má 305 míst ve II. třídě, zatímco EJ 680 o 77 míst méně (228), naproti tomu má EJ 411 „jen" 53 míst v první třídě, což zjevně i pro dálkovou dopravu v Německu stačí, zatímco EJ 680 má míst v jedničce o 50 více … Nehledě na mnohem větší cestovní komfort v německých soupravách ICE (včetně původních 401) v porovnání s EJ 680, který je takovým chudým příbuzným německého kolejového vozidla, o němž prohlásil v časopisu MOBIL šéf osobní dopravy DB, že jde o „lidový dopravní prostředek".
30.08.2006 (23:33)  
Vlaksexuál: Ono zase ty dvě hoďky jsou vykoupeny o 24 euro vyšší cenou :-))
30.08.2006 (20:30)  
Uz ted by z Vidne treba do Hamburku jel pres Prahu jen blazen: Vindobona za 11:32, ICE 90 za 9:39, odjezd z Vidne zhruba o pul hodiny drive. Rozdil: 2 hodiny a 2 kilometry :) A usetri si drncani pres Bezpravi a podobne libustky. Kdo tvrdil, ze by se pindolino vytizilo, kdyby jezdilo Viden - Nemecko? Myslim, ze OBB a DB nebudou mit s ICE-T a dalsimi spoji v CD s pindolinem (od slova pindat) zadnou konkurenci, i kdyby mu povolili vjezd do Nemec.
registrovaný uživatel Vláďa  mail  
30.08.2006 (14:51)  
Kuba: Pokud si dobře pamatuji tak SIEMENS nabízel za cenu, kterou stálo 7 Pendolin jen 5 souprav. Navíc o ICE-T jsem jednou mluvil se zaměstnancem DB a ten říkal, že problémy našich Pendolin nejsou nic, proti problémům ICE-T.
registrovaný uživatel comar 
30.08.2006 (14:43)  
Racek: ÖBB ty 3 jednotky kupuje? Ja sem myslel ze je pronajima. No mozne to je.

http://www.oebb.at/vip8/pv/de/Rund_ums_Reisen/Zugkategorien/4011/index.jsp
Tady z tohoto to nevyplyva, kdo vlastne bude majitelem.
registrovaný uživatel Racek 
30.08.2006 (13:42)  
Podle té originální zprávy vytváří ÖBB a DB společný pool 12 ICE-T, do kterého DB vloží 9 jednotek a ÖBB tři (které odkoupí od DB). Takže těch 300 milionů zaplatí rakušani za tři ojeté ICE-T a 23 railjetů, což jsou soupravy vagonů s řidičákem, samo to nejede ...
registrovaný uživatel comar 
30.08.2006 (13:32)  
Kuba: rozhodne to neni tak, ze by ÖBB za 300M € koupili 12 ICE-T a 23 RailJetu. Pokud vim, tak ÖBB budou mit ve sprave jen 3 nebo 4 ICE-T (jediny rozdil bude nahrazeni loga DB za ÖBB). Navic je nebudou kupovat ale jen provozovat. Kolik za to budou DB platit asi zustane obchodni tajemstvi.
O tom proc CD koupily pendolina a ne ICE se tady vedlo uz hodne diskusi...
registrovaný uživatel Kuba 
30.08.2006 (12:45)  
No já to pochopil že DB s ÖBB to budou napůl kupovat a celé to bude stát 300mil €, tudiž našich 14 pendolin a jak by řekl klasik: "A to se vyplatí!!!" Nechápu proč ČD nekoupil od Siemensu místo Piňdi ICE, vždyť ty jezdí i na DB i ÖBB tudíž s povolením by nebyl problém, a u nás by bylo jedno jestli se dělají zkoušky pro Piňdu nebo pro ICE.
registrovaný uživatel comar 
30.08.2006 (12:08)  
pokud vim, tak v tech 300M euro nejsou zapoctene ty ICE-T, ty jsou totiz majetkem DB a rakouske drahy se budou jen podilet na provozu.
A railjety jsou jen soupravy vozu ke kterym bude pripojen taurus (ktery tim padem asi taky neni v cene).
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko