..: Herkules poprvé na českých kolejích :..
Praha - Čtvrtek 17.8. přinesl jednu velmi zajímavou mimořádnost na českých kolejích a pro mnohé fotografy vítané zpestření připozdívajícího se léta. Na běžnou vnitrozemskou síť SŽDC totiž poprvé vlastní silou vyjela lokomotiva řady 2016 Herkules rakouských spolkových drah ÖBB, která se z Břeclavi vydá na cestu na zkušební okruh v Cerhenicích.

Celá akce je součástí zkoušek jiné lokomotivy z produkce společnosti Siemens, řady 1216 Taurus, které tento víkend probíhají na ŽZO v Cerhenicích. Herkules totiž bude použit jak jako brzdící vozidlo, tak coby vozidlo hnací pro přepravu zkoušené lokomotivy na okruh. Taurusy totiž kvůli problémům s rušením kolejových obvodů nejsou zatím pro provoz v České republice schváleny.

Podle informací ŽelPage by měly obě lokomotivy dorazit okolo druhé hodiny odpoledne do Břeclavi. Poté vyrazí přes Brno a Havlíčkův Brod do Cerhenic, příjezd na ŽZO se očekává okolo 20.00. Samotné jízdní zkoušky Taurusu se budou konat 19. a.20. srpna s maximálním využitím časového fondu, lapidárně řečeno, od svítání do soumraku.

Návrat lokomotiv domů do Rakouska se předpokládá v nedělní večer. Informace hovoří o odjezdu zhruba v 17.00 z Cerhenic a příjezdu do Břeclavi o pět hodin později.


Honza Beránek / JTB | 19.8.2006 (11:15)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Vezak  mail  
29.08.2006 (20:10)  
Přesněji odjeli asi kolem 17:45 z Cerhenic stihil jsem akorát dojet a vystoupit na zastávce a jednu fotku, tak mě to moc mrzelo protože jsem se moc těšil.V
registrovaný uživatel kade  mail  
24.08.2006 (12:48)  
A čemu to vadí že se někdo školí nebo umí jezdit na vozidle, které tu není schváleno nebo které k nám zajíždí jen na základě Ujednání ? Nebo jestli máte na mysli přímo tu jízdu do/z Velimi, tak na to stačil jeden z břeclavských fírů, kteří rakouské lokomotivy znají a za zády měl navíc samozřejmě celou cestu rakouského kolegu.

Onu dohodu ze 64 roku se skutečně sice ještě nepodařilo překonat ale v r. 1996 se vše přestěhovalo ze Šatova do Znojma a železniční hraniční přechod je od té doby oficiálně veden jako Znojmo - Retz. Každopádně mám potvrzeno z ministerstva i odboru provozování dráhy že zajíždění Herkulesů do Znojma je podle Ujednání.
22.08.2006 (19:58)  
To znamená, že strojvedoucí ČD prováděli zaškolení na obsluhu a řízení vozidla, které nebylo schváleno k provozu na tratích SŽDC, jen na základě toho, že tohle vozidlo je schválené v Rakousku a na české koleje může podle níže citované vyhlášky ?
K Vašemu odkazu na seznam hraničních přechodů s dovllením odkazuji na http://normis.cdrail.cz/LexDATA/lex_sb.nsf/f58bcd597eebe624c1256aaa0030ff16/2cc57945e19e9084c12566d40072009e?OpenDocument

což je vyhláška

č. 85/1964
VYHLÁŠKA
ministra zahraničních věcí
ze dne 9. března 1964
o Dohodě mezi Československou socialistickou republikou
a Rakouskou republikou o úpravě pohraničního přechodu
železnic.

Ta uvádí, že se jedná o přechod Šatov –Retz.
registrovaný uživatel kade  mail  
21.08.2006 (12:35)  
Přechod je až do Znojma (viz např. http://www.mvcr.cz/doprava/prechody/zelezn.html), takže toto je rovněž na základě Ujednání, podle nějž se do naší PPS muže dostat i vozidlo, o jehož schálení tu nikdo neusiluje. Jízda do Cerhenic byla jízda neschváleného vozidla „pro účely zkušebního provozu a při zkouškách pro schválení typu" podle zákona o dráhách (§ 43), takže bez nějakých smluv. Ale z technického hlediska tedy provoz do Znojma samozřejmě výhodu znamenal, protože i pro provoz do PPS se musí posuzovat vliv na infrastrukturu. Co myslíte "papíry od DÚ", když jde o neschválené vozidlo ? Až do letošního března vozidla pro provoz dle Ujednání DÚ ani vubec neměl v kompetenci.
18.08.2006 (19:59)  
Nemyslím si, že někdo chce být chytřejší než ostatní, ale lok 2016 jede vlastní silou i do Cerhenic na zkoušky nepochybně taky na základě nějaké "nestandardní smlouvy"… založené především na skutečnosti, že má "papíry" prvotně získané pro jízdu na trati Šatov - Znojmo.
18.08.2006 (16:25)  
PK: Potvrzuji, v tomto smyslu celou newsu aktualizuji a doplním fotky. Zdroj od Siemens hovoří o odjezdu v 17.00.
registrovaný uživatel kade  mail  
18.08.2006 (12:11)  
Samozřejmě i ti , kteří si neodpustili být chytřejší než ostatní, to chápou, že je fakticky i legislativně něco jiného zajíždět v rámci dodatkových ujednání nebo jiných nestandardních smluv do stanic v příhraničí a něco jiného projet do vnitrozemí. Upřesním, že Dispoherkules jezdí do chebu od srpna loňského roku.
Zpáteční cesta z okruhu by se měla uskutečnit v neděli večer, odjezd cca 17-18, protože chtějí stihnout trasu z Břeclavi do Rakous někdy kolem 22 h.
registrovaný uživatel VLAK81 
18.08.2006 (8:26)  
Pro informaci: Herkules společnosti Siemens Dispolok již do ČR zajíždí s nákladními vlaky od roku 2005. Zajiždí pravidelně do stanice Cheb. Tzn. že se poprvé objevil na SZDC teprve teď.
17.08.2006 (16:17)  
Herkules se "poprvé" objevil na tratích SŽDC dne 15.12.2002 – první den provozu na spěšných vlacích Znojmo – Wien, což je nepochybně "běžná síť" nikoli příhraniční vozba Šatov – Retz … resp. zajíždění lok 2016 do Břeclavi.
Vzhledem k nezbytnosti zaškolení strojvedoucích ČD se samozřejmě musel objevit dříve. Mimo jiní i proto, aby "dostal papíry" od DÚ.
registrovaný uživatel PazdeR 
17.08.2006 (14:52)  
Hm, rekl bych, ze spravne je Hercules (ne Herkules). Stve me, ze sem ten prujezd Brnem prosvihl, ted uz to na nadr nestihnu:(
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko