..: ČD zablokovaly Babitron :..
Praha - České dráhy zablokovaly populární aplikaci na zjišťování zpoždění "Babitron". Vlna rozhořčených hlasů ale následně přivedla obě strany ke kompromisní dohodě - aplikace by měla na internetu v upravené podobě znovu ožít. Problém byl v tom, že data o zpožděních jsou veřejně dostupná na stránkách ČD, v aplikaci on-line poloha vlaku. Babitron byl naprogramovaný tak, že data průběžně stahoval a zpracovával do dlouhodobých tabulek. ČD proto minulý týden zablokovaly Babitronu data a ten tak "zamrzl" na stavu z 11. července, 19:50 hodin.

"Dosavadním způsobem stahování dat pro systém Babitron docházelo k neúměrnému zatěžování systému ČD a webové aplikace. ČD službu poskytují primárně pro individuální dotazy cestující veřejnosti na zjištění polohy a včasnosti konkrétního spoje. Právě obrovské množství automatizovaných dotazů pro získání dat snižovalo funkčnost služby," uvedl mluvčí drah Aleš Ondrůj.

Na pondělní schůzce se provozovatel Babitronu Robert Babilon dohodl se zástupci drah na kompromisním řešení. "Jsem přesvědčen, že provozováním Babitronu jsem neporušil žádný zákon, stejně tak ČD neporušily zákony tím, že znemožnily mé aplikaci stahovat jejich data. Jsem rád, že jsme se sešli a dospěli ke kompromisu, který podle mého názoru bude dostatečný pro cestující při plánování svých cest. Spokojen budu, až se tento návrh podaří prosadit ve vedení ČD," uvedl Robert Babilon. Podle Aleše Ondrůje z ČD by nové řešení mělo být užitečné při plánování cesty a na druhé straně nezatěžovat informační systém Českých drah. "Součástí dalších jednání budou i úvahy o možném využití expertních zkušeností z práce systému Babitron pro další zlepšení informovanosti cestujících," dodal Ondrůj.

Informace ze stránek Babitronu

  • Na schůzce s panem Mencem z ČD a.s. dne 17.7. jsme našli kompromis, který je na jedné straně užitečný pro cestující při plánování cesty a na druhé straně nepoškozuje zájmy ČD. Pan Menc se pokusí prosadit, aby upravený Babitron sloužil jako oficiální testovací verze této služby do doby, než bude zprovozněna na stránkách ČD.
  • Stahování dat bylo zastaveno. Přehled vlaku byl upraven do cca kompromisní podoby (byly by tam jenom stanice, kde vlak zastavuje). Podobná funkce by mohla být pro přestup mezi dvěma vlaky.

Aktualizace ze stránek Babitronu 25.7.2006

Panu Mencovi z ČD se povedlo získat souhlas k provozování aplikace podobné Babitronu. Pokud to dobře půjde, mohla by se aplikace (zatím na zdejších stránkách) do týdne rozjet.

Zdroj: iDnes


CSPSV | 21.7.2006 (12:33)
Related newsopen/close

More on Služby

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Editor or ŽelPage Administrator Nick  mail  
21.07.2006 (17:40)  
Pavel S.: Prave v tech spickach je problem. Tvuj system mel nejvyssi frekvenci dotazu a spolu s nim i Babitron a pripadne dalsi stahovaci. Ruku v ruce se spickou v doprave se i vypravci casteji dotazuji na polohu zpozdenych vlaku a take naval dat ze stanic vrcholi. Ono to mozna navenek vypada, ze je vse v poradku, ale treba server jede na 100% a musi nektere dotazy odkladat, nebo odmitat.
Registered user M 
21.07.2006 (17:20)  
Nové = soudobé?:-)
Registered user PES38 
21.07.2006 (17:18)  
Já pořát říkám, že by měl být ISOŘ-CDS veřejně přístupný a bude po ptákách. Zatížení serveru je hravě řešitelné instalací nové technologie.
21.07.2006 (16:24)  
Ještě doplním, že těch max. 10 dotazů/s bylo pouze v určitých časových intervalech a tedy ne po celý den. :-) Nicméně dva tři roky to prostě nevadilo a teď ...
Editor or ŽelPage Administrator Nick  mail  
21.07.2006 (16:16)  
Obejit limit 10 vterin neni nijak narocne i z jedne IP. Robert diky mnozstvi vlaku tento limit obesel. Myslenku, ze vytezoval system, bych tedy uplne nezatracoval. Problemem take budou ruzne "pseudobabitrony", ktere nebyvaji naprogramovany zrovna setrne, viz. Pavel S. s 10 dotazy za vterinu. A ze je pravidelnych stahovacu vice, nez jen Babitron, na to vemte jed. Kdyz k tomu prictete obycejnou zatez z on-line polohy, zatez mirici z jizdnirady.atlas.cz, pokud bezi vse centralne, tak na stejny stroj miri i dotazy z jednotlivych zeleznicnich stanic a zaroven ze stanic proudi data na ulozeni do systemu. Kdyz se toto vsechno poscita, muze to byt velmi solidni zatez na server a vykriky typu ze by 5,5 dotazu zvladl i mobil, jsou ponekud usmevne prave z duvodu, ze Babitron nebyl sam.

Vypadky na strane CDS v pripade nejvetsich pruseru, jsou ale take minimalne podezrele. Pravda tedy bude, jako u vseho, nekde uprostred.
21.07.2006 (15:11)  
Také jsem si provozoval podobný systém jako vynikající Babitron, ale jen pro svoji potřebu, sledovalo se téměř 600 spojů, tj. všechny zajímavé spoje od Sp výše. Celková zátěž na aplikaci ČD byla přibližně 8000 unikátních informací o zpoždění za den. Počet dotazů za den byl zhruba 3x vyšší. Špičková zátěž byla až 10 dotazů za sekundu.
Registered user qik-qak  mail  
21.07.2006 (15:06)  
cestující: (takhle je to správně):

e) Babitron pojede dál, ale vlaky se zpožděním nebudou zobrazovány. :)
21.07.2006 (14:28)  
milan: OK, ale stejně je ten počet požadavků, co jsem jenom orientačně spočítal, nadsazený.
21.07.2006 (14:27)  
d) Babitron pojede dál, ale vlaky se zpožděním nad 30 minut nebudou zobrazovány. :)
Registered user milan 
21.07.2006 (14:25)  
četl jste si někdo, co je napsáno na babitronu? Ten kompromis se mi velice líbí a (nechci obhajovat ČD), ale je dost možný, že jim to ten server trošku ohřálo:D bůh ví,co maj
mmch. Cestující: Babitron sledoval všecky vlaky,včetně všech Os > tzn.,že ne 1000,ale mnohem více;-)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko