..: V Praze mají vzniknout nové zastávky :..

Praha - V Praze by v dohledné době mělo vyrůst několik nových zastávek - Rajská zahrada, Podbaba, Liboc, Výstaviště v Holešovicích, Běchovice střed, Karlín, Zahradní Město, Slavia nebo obnovená zastávka Vyšehrad. Nejblíže ke své realizaci má Rajská zahrada, která by se měla začít stavět v roce 2007 a do provozu by měla být uvedena o rok později. Právoplatné územní rozhodnutí již je.

Nádraží by se líbilo i obyvatelům sídliště Černý Most. Tedy pokud by splňovalo určité podmínky. "Vlaky by tu nesměly končit nebo vést jen do Vysočan. Pokud by pokračovaly třeba na Holešovice, Smíchov, Masarykovo nádraží nebo do Vršovic, pomohlo by nám to," myslí si Jaroslav Hora z Cíglerovy ulice. Novou zastávku by měl z domu, co by kamenem dohodil.

"Návrhy na zřízení nových železničních zastávek průběžně projednáváme s magistrátem, společností Ropid, ministerstvem dopravy a Českými drahami," vysvětluje Bohuslav Navrátil, náměstek ředitele Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), serveru iDnes.

Magistrát se vzniku nových malých nádraží nijak nebrání. I když náměstek primátora Jan Bürgermeister přiznává, že investice do příměstské železniční dopravy jsou až za financováním dostavby městského okruhu a prodloužením metra C. "Železnice Prahu kolon aut nezbaví, ale umožní řidičům ráno zvolit, jak pojedou do práce," uvažuje Bürgermeister.

Jen dva roky po Rajské zahradě by mohlo na trati mezi Prahou a Kralupy nad Vltavou vzniknout nádraží Podbaba, které by navazovalo na Podbabskou ulici. Přibližně za šest let by mohly na trati na Kladno prokouknout železniční zastávky Bubny, Dejvice a Veleslavín a k nim přibýt zastávky Výstaviště a Liboc.

Kdy a kde mají nové zastávky vzniknout:

2007 - 2008 Rajská zahrada
2009 - 2010 Podbaba
2009 - 2012 Výstaviště, Liboc
2010 - 2015 Běchovice střed, Vyšehrad, Karlín, Zahradní město, Slavia

Zdroj: iDnes


CSPSV | 11.7.2006 (8:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Space 
15.07.2006 (23:03)  
ad Tunel na Žižkov:
Já si naopak myslím, že budou - už teď dojíždí plno lidí do firem do centra z Klánovic apod. a s tím Žižkovem je to obdobné (protože jet tu samou trasu autem = xkrát delší jízdní doba)
14.07.2006 (22:58)  
Podle plánu Prahy je to od trati ke stanici METRA nejméně 300 metrů, k tramvajové trati, resp. zastávce Křižíkova je to cca o 100 metrů dál. Bylo by logické, aby se tato zastávka stavěla v rámci "Nového spojení", resp. rekonstrukce a přeložení tratě mezi Libní a Masaryčkou. Nejrozumnnější by bylo ostrovní nástupiště dlouhé nejméně 210 metrů (tři jednotky 471), leč nikde se o podobné investici nepíše. Dodělávka do již modernizované trati bude jednak na obtíž provozu, jednak mnohem dražší, než při stavbě na "zelené louce". Nejpodstatnější záležitostí je, jaká by byla frekvence. Vizi, že by tam chodili cestující tunelem ze Žižkova příliš nesdílím.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
13.07.2006 (16:14)  
Kde přesně by ta zastávka Karlín měla být? Pokud někde v blízkosti Thámovy ulice (to je ta, do které ústí tunel pro pěší ze Žižkova), pak vzdálenost na MHD (metro+tram) nebude větší než 200m, což je plně srovnatelné s docházkovou vzdáleností na MHD z ŽST Praha-Vysočany. Otázkou samozřejmě je, pro koho by taková zastávka byla a jestli stojí za to tam každý den zdržet několik desítek vlaků řekněme na 1 minutu, kvůli pár jednotlivcům.
registrovaný uživatel Space 
13.07.2006 (13:17)  
Radek: To je vlastně pravda (blush). Nějak jsem to nedomyslel a hned jsem napsal, co mě zrovna napadlo...
registrovaný uživatel Racek 
13.07.2006 (11:57)  
2 Space: problém se zastávkami je v tom, že existující zastávka klidně může být nasypaná ze štěrku v úrovni kolejnice. Ale zastávku novou je třeba zkolaudovat a pro tuto příležitost musí vyhovovat všem platným normám, včetně bezbariérového přístupu, zábradlí, cedulí, výšky hrany nad TK a kdovíčeho ještě ...
registrovaný uživatel PZ 
13.07.2006 (0:40)  
Ještě nějaká?
12.07.2006 (23:21)  
Jo.Kdyby se radsi ty penize co se nesmyslne daji na budovani novejch zastavek v Praze dali radsi na modernizaci vozoveho parku CD a na modernizaci trati.To na CD nekdy jezdi je hnus.
registrovaný uživatel PZ 
12.07.2006 (22:35)  
Michal26: Ještě nějaká moudrá připomínka?
12.07.2006 (22:03)  
Praha ma malo zastavek???je jich tam hafo a jeste chtej budovat dalsi
registrovaný uživatel zaosai  mail  
12.07.2006 (20:00)  
Zajímavé a doufám,že se to uskuteční.V okolí Ústí n.L.se zrušily dvě zastávky-Vaňov a Brná.Všechny polit.strany po 1989 si daly za ůkol si je obnovit a dodnes nic.Snad máte v Praze schopnější politiky a né tlačhuby.Jsem zvědav na obnovu Podbaby.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko