Praha — Před dvěma měsíci jsme zveřejnili krátký rozhovor se zástupcem společnosti Railtrans Petrem Šimralem. Dnes jsme pro čtenáře ŽelPage připravili rozhovor s projektovým manažerem společnosti Connex Česká Železniční Jiřím Schmidtem. Věříme, že i další společnosti budou tak ochotně spolupracovat jako dvě výše jmenované a ŽelPage bude schopna čtenářům přinášet nejen informace převzaté z tiskových zpráv a agentur.
1. Usiluje společnost Connex Česká železniční o provozování osobní železniční regionální dopravy v okolí Prahy (zejména trať Praha - Čelákovice - Milovice)?
Ano, společnost Connex Česká Železniční usiluje o provozování osobní železniční dopravy v rámci pražské aglomerace. Na uvedené trati ovšem v JŘ 2006/2007 provoz nezahájí.
2. Proč nezačnou jezdit soupravy CČŽ mezi Prahou a Milovicemi? Byl problém ze strany SŽDC (nepřidělení kapacity dopravní cesty), nepokrytí spojů (nedostatek vozů/souprav) či ze strany jiného dopravce? Budete usilovat o garanci ceny za 1 km trati na určité časové období?
Důvodem jsou stavební práce na Novém spojení, konkrétně dlouhodobě vyloučená traťová kolej Praha Libeň – Hrabovka. Omezení plynoucí z této výluky mají zásadní vliv na konstrukci JŘ, obrat vozidel a využití vozového parku. Otázka na garanci ceny je nejasná. Není zřejmé, jakou cenu máte na mysli.
3. Vzhledem k tomu, že v JŘ 2006/2007 nezahájíte provoz, budete usilovat o zařazení vašich spojů do JŘ 2007/2008? Jakým způsobem byste prodávali jízdenky (internet, přepážky, automaty ve vlaku)?
Ano, budeme usilovat o provozování osobní železniční dopravy v období platnosti JŘ 2007/2008. Forma prodeje jízdních dokladů je otázkou požadavků objednatele. Nabízíme hotovostní i bezhotovostní odbavení ve vlaku. Odbavení cestujících na nádražích a zastávkách ČD bude podmíněno dohodou s provozovatelem dráhy. Předpokládáme, že všechny spoje v rámci pražské aglomerace budou integrované do tarifního systému PID. Systém prodeje jízdních dokladů a rezervace míst prostřednictvím internetu je vhodný především pro jiné segmenty dopravního trhu (dálková železniční doprava).
4. Jaký přínos by měl vstup Vaší společnosti na železniční trh v okolí Prahy pro cestující?
Přínos pro cestující je možno definovat pouze na základě posouzení provozních parametrů na konkrétní relaci. Obecně lze uvést, že naším hlavním přínosem je:
- využití moderních vozidel, poskytujících cestujícím kvalitní podmínky při cestování,
- vysoká provozní spolehlivost a pravidelnost provozu,
- vysoký stupeň provozní integrace s návaznou železniční a autobusovou dopravou – námi navrhované provozní koncepty jsou prvotně zaměřeny na rozšíření přípojných vazeb,
- zkrácení jízdních dob a doby přepravy,
- zabezpečení bezbariérového nástupu a výstupu cestujících (umožňuje-li dopravní infrastruktura),
- rozšířená nabídka palubních služeb,
- flexibilní nabídka přepravních kapacit řízená přepravní poptávkou,
- aktivní a zákaznicky orientovaná komunikace s cestujícími.
Děkujeme za rozhovor!
1 2 | Zpráv na stránku: |
Nechce se mi věřit, že důvod provozování osobky nejdříve od JŘ 2007/2008 visí jen na Novém spojení.
Otázka číslo 4.Zní to hezky.Nevíte někdo kolik na trati je nyní obsazenost souprav a jakých souprav?-ještě jsem tam nikdy nejel.Jestliže tam nyní třeba jezdí 810ky tak ČD tam nasadí regionovy.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.