..: Rekonstrukce žst. Praha hlavní nádraží nabírá zpoždění :..

Praha hlavní nádražíPraha - Na začátku ledna t. r. informovala ŽP o tom, že rekonstrukce pražského hlavního nádraží začne v květnu letošního roku. Tento termín byl posunut na červen a nyní je jasné, že se opravy zdrží nejméně o čtvrt roku, protože společnost Grandi Stazioni nestihne dodržet avizovaný termín. "Právě probíhá tendr na dodavatele stavebních prací a čekáme na vyřízení stavebního povolení. Abychom o něj mohli požádat Drážní úřad, musíme sehnat velké množství dokladů," vysvětluje neplánované zdržení mluvčí GS Martin Hamšík.

Dráhy se smířily s tím, že projekt Živá nádraží v Praze hl. n. se zpozdí. Tiskový mluvčí ČD Aleš Ondrůj řekl, že "oprava hlavního nádraží je naše priorita, ale kvůli byrokracii musíme počítat s průtahy". Navíc dodal, že "Masarykovo nádraží bude v centru fungovat, dokud se na hlavním nezvýší počet kolejí, třeba v dalším patře. Nepoužívané koleje na Masarykově nádraží nahradí administrativně-komerční budova." Alois Kašpar z Odboru osobní dopravy a přepravy GŘ ČD k tomu dodává: "S uzavřením Masarykova nádraží pro provozování železniční dopravy se v letošním, ani v dalších letech ze strany ČD neuvažuje. Nádraží je připravováno na výraznou revitalizaci v rámci projektu "Živá nádraží". K tomuto účelu je založena dceřiná společnost, která činí intenzivní kroky k urychlené realizaci připravovaného projektu. Ve všech připravovaných variantách je však počítáno se zachováním železniční dopravy."

Plánovaná rekonstrukce hlavního nádraží začne nejdříve na konci září, spíše ale v říjnu. Jak se ukazuje, tak společnost Grandi Stazioni není příliš připravena. Doposud nepodala žádost o stavební povolení na stavební sekci Drážního úřadu, který má na vydání povolení 60 dní. Zároveň společnost nemá ani povolení památkářů. Projektová dokumentace je nyní v procesu schvalování. Národní památkový ústav se vyjádří až v druhé polovině června a šéf pražských památkářů dodal, že se vyjádří až na začátku července. "Respektujeme, že se Grandi Stazioni musí potýkat s různými byrokratickými nástrahami," řekl mluvčí podniku Ondrůj. Rekonstrukce začne opravou vstupní haly a dál se bude pokračovat směrem nahoru k příchodům na nástupiště. Pokud vše dobře půjde, bude rekonstrukce trvat 4 roky a přijde na 700 mil. Kč. Autorem projektu rekonstrukce nádraží je Patrik Kotas.

Josef Bazala

Projekt Živá nádraží zahrnuje komplexní revitalizaci přibližně 60 nádražních objektů v Česku a rozhodujícím kritériem pro zařazení je intenzita pohybu cestujících. "Z pohledu cestujícího mají České dráhy tři strategické priority, které by měly jednoznačně vést ke zvyšování atraktivity cestování vlakem. Kromě modernizace vozového parku a rozvoje služeb pro cestující je třetím pilířem právě komplexní revitalizace železničních stanic. Náš cíl je jediný: posílit image Českých drah coby přepravce, který se dynamicky mění a cestujícím stále více nabízí služby s vysokou přidanou hodnotou. Proto představujeme strategii Živé nádraží právě pod touto značkou; proto zároveň hodláme z nádraží učinit místa, která budou reprezentativní součástí center českých a moravských měst.", dodal generální ředitel ČD Josef Bazala.

zdroj: MF Dnes - 3.6.2006, www.zivanadrazi.cz, ČD, Foto: Idnes, ČD


CSPSV | 4.6.2006 (11:42)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel mic 
07.06.2006 (10:52)  
Podchod na východních koncích perónů pro spojení s hln a florencem určitě. Samože vybavený pokladnou. Prostor vepředu kloudně napojit na metro - patrně by stačilo dotáhnout z vestibulu ten slepý kout do dvorany. Tam by mělo být taky zázemí pro cestující, abych nemusel kamsi do pokladny a pak zpátky. Prostor stávajících pokladen by se naopak klidně mohl využít komerčně. je to jediné přirozeně bezbariérové nádraží v ideální poloze.
05.06.2006 (19:35)  
Odsun Masaryčky "pod magistrálu" je nesmysl, protože z této polohy se nedá jezdit do Buben. K tomu, aby se mohlo jezdit do Buben by muselo nádraží přesunout do "Hrabovky", čili cca 1500 metrů východním směrem, kde není žádné napojení na MHD. Podobně je iluzorní úplné zahloubení masaryčky, protože by se muselo zahloubit minimálně o sedm metrů, což by znamenalo problematické vyjíždění na Negrelliho viadukt. Pokud by bylo zahloubení vůbec možné, protože pod masaryčkou vedou v poměrně malé hloubce tunely metra trasy C. Zrušení Masaryčky a převedení provozu na HLN navozuje otázku, k čemu se tedy staví v rámci Nového spojení propojení trati z Masaryčky směrem Vysočany. To by se ta novostavba pak zbourala, resp. stavělo by se místo toho spojení od Buben na HLN ???
Pokud by někdo chtěl něco na Masaryčce zlepšit, tak by měl fofrem postavit podchod pod Masaryčkou mezi ulicemi Opletalova / Na Florenci, kde by byla obchodní pasáž a byl by přístup na nástupiště z východního směru.
05.06.2006 (19:34)  
Odsun Masaryčky "pod magistrálu" je nesmysl, protože z této polohy se nedá jezdit do Buben. K tomu, aby se mohlo jezdit do Buben by muselo nádraží přesunout do "Hrabovky", čili cca 1500 metrů východním směrem, kde není žádné napojení na MHD. Podobně je iluzorní úplné zahloubení masaryčky, protože by se muselo zahloubit minimálně o sedm metrů, což by znamenalo problematické vyjíždění na Negrelliho viadukt. Pokud by bylo zahloubení vůbec možné, protože pod masaryčkou vedou v poměrně malé hloubce tunely metra trasy C. Zrušení Masaryčky a převedení provozu na HLN navozuje otázku, k čemu se tedy staví v rámci Nového spojení propojení trati z Masaryčky směrem Vysočany. To by se ta novostavba pak zbourala, resp. stavělo by se místo toho spojení od Buben na HLN ???
Pokud by někdo chtěl něco na Masaryčce zlepšit, tak by měl fofrem postavit podchod pod Masaryčkou mezi ulicemi Opletalova / Na Florenci, kde by byla obchodní pasáž a byl by přístup na nástupiště z východního směru.
registrovaný uživatel waszyn 
05.06.2006 (15:43)  
Divím se,že se pořád najdou lidi co si myslí,že ODS je stranou pro bohaté.Neberu Vám Váš názor,ale není to pravda.Volí je slušní pracovití demokraticky smýšlející lidé od dělníků přes živnostníky,zaměstnance až po důchodce.
Pokud byste porovnal volbu těch Vašich zbohatlíků možná byste se divil,kolik z nich naopak volí ČSSD,protože "zbohatli" na různých internetech do škol apod...
Čili oprosťme se od vynášení jednoduchých soudů a bavme se raději o železnici.
Podpora železnice nemusí nutně znamenat sypání peněz do černé díry,ale například preferování dopravců,kteří se hlásí do výběrových řízení s opravdu moderními vozidly za opravdové ceny.
05.06.2006 (15:23)  
Zrovna v sobotu jsem byl na Termini na veceri - jsem zvedav, jestli se nekdy na Wilsonu doziju, ze nadrazi bude mistem, kam se da po praci zajit na veceri do restaurace, ktera neni drazsi nez rychle obcerstveni, pritom je cista a napr. hudbu zajistuje pianista "live" (tak jako tomu treba prave v Rime je).

Mimochodem co je na ceske odnozi GS krome penez italskeho?
A kdyz uz spojujeme s volbami - dokud jsou vytvareny podminky, ze na prakticky cokoliv je potreba spousta zbytecnych administrativnich povoleni (ktere nekdo musel z titulu sve funkce vymyslet a uvest v zivot) neni se co divit, ze se projekty protahuji...
05.06.2006 (14:28)  
to waszyn:
Asi žijeme každý v jiné ČR.V mém předešlém příspěvku jsem vůbec nepsal, že v zemi žije 35% zbohatlíků.Lidé volili ODS, protože chtějí změnu po 8 letech dále některým voličům vadí spolupráce ČSSD a KSČM a tak ti co dali před 4 lety hlas ČSSD se rozhodli pro pravici naopak někteří nerozhodnutí mezi ČSSD a KSČM nechtěli vládu ODS a tak dali hlas ČSSD proto a z dalších důvodů ČSSD měla stejný úspěch jako v 2002,zatímco KSČM propad.ODS tak nevolili jen zbohatlíci,nýbrž taky podnikatelé,zdravotníci a mnoho dalších lidí.Tento výsledek voleb je pro ČR z ekonomických důvodů špatný.
registrovaný uživatel mic 
05.06.2006 (12:43)  
Zrushit Masnu by bylo hodně hloupé. Komerční zástavbě to nebrání. Koleje můžou malinko níž a nad nimi může stát barák. Rozhodně bych tam nechal ukončenou většinu elektrické PID, motorovou trakci bych nechal na HLn a Beroun bych protáhl přes Smíchov-Hln-Libeň-Malešice-Hostivař do Benešova.
registrovaný uživatel waszyn 
05.06.2006 (12:37)  
to Petr Krček:
myslíte si že v této zemi žije 35% zbohatlíků?
Asi žijeme každý v jiné ČR.
Jinak s masaryčkou byl docela rozumný projekt posunutí pod magistrálu+nová stanice metra mezi florencem a hlavním.lepší využití historické budovy v centru..
05.06.2006 (12:01)  
Další roky jsou ztracený jenom proto, že volby skončily remízou.Politici se tak budou neustále hádat,lítat facky a mnoho rozumného neudělají,koruna bude ztrácet hodnotu a budem mít dražší dovolenou.Pozitivum je,odpískaná rovná modrá daň pro zbohatlíky.Vidím to na předčasné volby.Co jsme si zvolili to máme.Masaryčka:Mě by se líbil ten projekt podzemního nádraží s přestupem rovnou na metro.Masaryčka se nemůže zrušit,do doby než se rozšíří a přestaví hlavní(Praha by nápor neunesla) nádraží a to jen tak nebude.Hlavně at nedopadne jako slávistický stadion v Edenu,samý makety a skutek utek.
Bezdomovci:škoda že se nepostupuje podle SPPO-nádraží by tak byla čistější.
registrovaný uživatel qik-qak  mail  
05.06.2006 (10:52)  
No ani bych se nedivil kdyby to tak bylo... víte co říkal např. HamBurgermaister (ODS)? Masarykovo nádraží zabírá místo komerčnímu využití, zrushit! :) jó když lid prahy chce jezdit spíš v autech :) ...
dočkejte času, ta pravá ostuda teprve začne!
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko