..: Děti jely pendolinem zdarma, ČD chystají nabídku pro rodiny s dětmi ve spojích SC :..
Jana Havranová a SC PendolinoOstrava - Děti různých věkových kategorií ze 3 ostravských dětských domovů přijely dnes v 7:31 hod. na holešovické nádraží spojem SC Pendolino 500 při příležitosti Mezinárodního dne dětí. Z Prahy do Ostravy cestují děti spojem SC Pendolino 511. České dráhy nabídly obě cesty zdarma. Pro děti byl rezervován celý vůz č. 7 a během cesty se o děti kromě vychovatelů starala „žena z plakátu“ Jana Havranová, která děti postupně doprovodila na stanoviště strojvedoucího. Kromě ČD se na akci podílí i společnost JLV, která dětem poskytla během jízdy zdarma drobné občerstvení.

České dráhy připravují na období letních prázdnin nabídku pro rodiny s dětmi ve spojích SC Pendolino. Nabídka bude zacílena zejména na víkendové cesty z Ostravy do Prahy či z Prahy do Olomouce. Cena této nabídky nebyla zatím stanovena a bude samozřejmě nižší než standardní jízdné SC Pendolino. ČD si od slevy slibují rozšíření skladby cestujících o novou cílovou skupinu – rodiny s dětmi cestující na víkendové výlety.

zdroj: Tisková zpráva ČD, Foto: Fotogalerie ČD


CSPSV | 1.6.2006 (21:10)
Related newsopen/close

More on Reportáže

More from ČR Moravskoslezský ČR Praha


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user Olda_K  mail  
02.06.2006 (12:18)  
A já si myslím, že v tomto úspěšném pruduktu ČD, žádná volná mísa nebyla a pan průvodčí slušně upozornil jiného cestujícího, že si už poněkolikáté sedá na cizí dítě a taktně se zeptal rodičů, zda by s tím nemolli něco dělat? ...:)
Vycházím z mých zkušeností.
Correspondent or Member of ŽelPage Adam  mail  
02.06.2006 (12:11)  
Ja si myslim, ze z toho dopisu logicky vyplyva, ze pruvodci dotycneho buzerovali, at si dite vezme na klin, i kdyz tam ta volna mista byla... coz zrejme je v rozporu s prepravnimi podminkam, ktere rikaji, ze to dite muze cestovat bez mistenky na volnem miste a teprve pokud se tato mista obsadi, pak je povinnen si ho vzit na klin.
Registered user waszyn 
02.06.2006 (12:08)  
M:
vy byste klidne mohl dělat v marketingu ČD...
chtit za rocni dite 200 kdyz je ten vlak stejne uplne prazdny je ubohost, navic kdyz rodic plati 450(KMB)oproti IC kde by platil za stejne(zadne)sluzby 250(KMB).
Proc CD je asi nejvyhodnejsi kdyz rodic s ditetem pojede autem a nebo preplnenym IC a misto 450 vydelaji 250 a pendolino jede jeste prazdnejsi.
Vase nenavistne komentare, ktere uz delsi dobu sleduji, vuci vsem prameni z ceho mohu li se zeptat?
Registered user PZ 
02.06.2006 (11:59)  
Srovnávat dděti s kajaky nebo rogaly není nejšťasnější řešení.
Registered user M 
02.06.2006 (11:54)  
Mno, asi budu nelida, ale co je na tom jako k nepochopeni? Nebo snad v letadle nebo autobuse muze "infant" cestovat zdarma na vlastnim sedadle?
Ta vase "zadost" mi prijde naprosto smesna

S temi danemi je to hodne trapny argument - stejne muze argumentovat treba fanda do rogal, ze si ve vlaku zaplaceneho z jeho dani nemuze prevazet kridlo; pripadne vodak svuj oblibeny kajak... Ostatne, proc vlastne pendolino nejezdi na trase Usti-Cheb? Vzdyt i tam prece plati dane...
02.06.2006 (10:10)  
Původní text zaslaný na www.cd.:

Odesláno: út 18.4.2006 8:16
Komu: info@cd.cz
Předmět: Dotaz na sluzby SC Pendolino děti

Dobrý den,

po dlouhé době jsem jel vlakem - na trati Olomouc - Praha - a to s ročním dítětem - zarazil mne ale přístup ČD k problému cestujících dětí v tomto "komfortním" vlaku. Dítě musí dle vašich intencí (resp. předpisů) sedět matce na klíně (mimochodem, zkoušeli jste někdy udržet roční dítě 2,5 hodiny na klíně ?) - nebo si zakoupit místenku v ceně 200 Kč - ač cestuje zadarmo !!!.

Nezlobte se na mne, preferujete kvalitu služeb - ale tato stránka je z vaší strany naprosto opomíjená - je logické, že dítě nemůže sedět celou dobu na klíně maminky - a vzhledem k rozměrům vašeho "supercity" zde není možno ani postavit kočárek !!

Je smutné, že tato jednotka za několik miliard Kč (i z mých daní), naprosto není vhodná pro cestovaní maminek - nebo rodičů s dětmi - možná, kdyby někdo z odpovědných cesdtoval ICE expresy na západ nebo na jih u OBB totéž, od našich hranic, tak by zjistil, že tam jsou hrací koutky pro tyto dětí - ale u ČD nic takového neexistuje. Možná na to nikdo při nákupu nepamatoval, věřím, že foirma Alstom by určitě malý koutek pro děti byla schopna vyrobit - resp. vložit do jednoho z vagónů.

Pro mne to znamená, že přístě pojedem opět autem, protože nechat se buzerovat průvodčími opravdu nemám náladu - při "komfortním" cestování.

Zvažuji i zveřejnění veřejné - myslím si, že pro spoustu cestujících s dětmi je tato informace velmi důležitá - ať se vás na to zeptají a hlavně informují potencionální zájemce o cestování. Co takhle místenka tomu dítěti zdarma ?

Obavám se, že tímto do vlakem v Evropě asi neuspějete - vždyt komfort pro cestovaní je to hlavní - z mého hlediska - ne jen počet přepravených pasažérů, ale vy asi žijete zcela v jiné době.
Registered user M 
02.06.2006 (9:16)  
Ceho se ta stiznost tykala, resp. v cem je to cestovani deti omezene?
02.06.2006 (9:06)  
Nevím nevím, jestli ČD čekají že pendolinem se bude jezdit s dětmi na výlet... Z Ostravy do Prahy můžou dva dospělí a dvě děti jet na KMB (nebo ne?) některým IC nebo EC, a vyjde je to na 750 Kč (což je teda obecně dost na jednosměrnou cestu na výlet), ale na kolik je to vyjde v Pendolinu, to radši nebudu počítat.
02.06.2006 (8:23)  
Docela zajimavá informace od ČD - já sám jsem psal dopis, proc je omezené cestovaní ve vlaku SC pro děti mladší 6 roků - viz přiložený dopis níže s odpovědí:
---------

Číslo jednací: 57620/2006-16/7
Datum: 27. dubna 2006
Odpověď na č.j.:
Ze dne:
Vyřizuje: Dalibor Slánský
Telefon: +420 9722 32447
Telefon ČD: 900 32447
Mobil:
e-mail: slanskyd@gr.pha.cd.cz



Věc: Stížnost na problémy při cestování s dítětem ve vlaku SC


Odbor interního auditu a kontroly nám postoupil k přímému vyřízení Vaši stížnost,
kterou jste podal prostřednictvím elektronické pošty dne 18.4.2006. Ve své stížnosti jste popsal problémy při cestování s dítětem ve vlaku kategorie SuperCity.
Přepravní podmínky ČD pro přepravu cestujících s dětmi ve vnitrostátní přepravě se řídí ustanoveními Vyhlášky Ministerstva dopravy a spojů č. 175/2000 Sb. a tarifní pravidla a ceny vycházejí z platného cenového výměru Ministerstva financí.
Stručně lze tyto podmínky shrnout následovně:
„Požaduje-li cestující pro dítě do dovršeného 6. roku zajištění místa k sezení v místenkovém voze, je povinen pro dítě zakoupit místenku. Jednu místenku lze využít i pro dvě děti do dovršeného 6. roku, pokud obsadí pouze jedno místo k sezení.
Cestující s dítětem, které je podle tarifu přepravováno bezplatně, mohou společně zaujmout jen jedno místo k sezení, nejsou-li ostatní místa volná; lze-li podle tarifu bezplatně přepravovat dvě děti, mohou tyto děti společně zaujmout jen jedno místo k sezení.“
V tomto citátu je obsažen návod jak postupovat při cestování s dítětem do dovršeného 6. roku i vlakem kategorie SC. Pokud pro dítě do dovršeného 6. roku požadujete samostatné místo s plným nárokem na jeho využití, pak musíte pro toto místo mít zakoupenu rezervaci místa. Jinak s Vámi společně cestuje dítě do dovršeného 6.roku na volném, neobsazeném, nerezervovaném místě a nikoliv na Vašem klíně. Na klíně jej budete muset mít až v případě, že jím obsazené zatím volné místo bude požadovat obsadit cestující s platnou rezervací místa., resp. nebude již jiné volné místo.
Koncepce interiéru jednotek řady 680 nasazených do provozu pro vedení vlaků kategorie SuperCity vychází z mezinárodních standardů a dlouholetých zkušeností železničních dopravců a výrobce těchto jednotek. Řešení interiéru jednotky provozované naší společností nabízí nejvíce prostorný interiér a pohodlí pro cestující z dosud provozovaných jednotek tohoto typu v Evropě. Pro srovnávání prostornosti a pohodlí této jednotky nelze používat klasické vozy nebo jednotky, které jste uvedl ve svém dopise, neboť tyto nemají funkci naklápění vozové skříně. Naklápění vozové skříně zrychluje provoz jednotek v obloucích tak, že je sníženo působení odstředivé síly. Tento technický prvek vyžaduje zmenšení šířky vozové skříně o 80 cm a to se jednoznačně musí projevit v interiéru, který např. jen velmi složitě pojme sedadla, která mají parametry stanovené pro nejvyšší stupeň kvality přepravy po evropských železnicích. Umístění oddílu pro hry a zábavu dětí do takto stísněného prostoru by bylo velmi tvrdým oříškem pro techniky a výrobce. Z pohledu provozovatele jednotek by umístění oddílu pro hry a zábavu dětí do už tak zmenšeného prostoru znamenalo zabrání prostoru pro sedadla cestujících a tedy snížení celkové přepravní kapacity, která byla zcela zásadní pro výpočet návratnosti a splácení komerčního úvěru, který naše společnost využila pro nákup těchto jednotek. Věřím, že toto stanovisko přijmete s pochopením a budete nadále spokojeným zákazníkem ČD.

Ing. Luďka Hnulíková, v.r. ředitelka odboru osobní dopravy a přepravy

České dráhy, a. s. – zapsané v obchodním rejstříku Městského soudu v Praze, oddíl B, vložka 8039 Nábřeží L. Svobody 1222, 110 15 Praha 1 IČ: 70 99 42 26 DIČ: 001 - 70994226 e-mail: info@cd.cz, www.cd.cz Tel. 9722 32218, fax 9722 33306,
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko