..: Dálkové řízení tratí č. 160 Plzeň - Žatec oficiálně spuštěno :..
Trať 160 - Dnes bylo oficiálně uvedeno do provozu dálkové řízení na trati Plzeň – Žatec. Jedná se o výrazný modernizační krok posilující dále bezpečnost dopravy, stejně jako zvyšující propustnost tratě. V úseku o délce cca 100 km se nachází 13 mezilehlých stanic – ty jsou nyní dálkově řízeny z jednoho moderního dispečerského centra v Blatnu u Jesenice.

Samotná realizace celé modernizace byla zahájena v závěru roku 2004 a v jejím rámci bylo zrekonstruováno nebo zcela nově vybudováno na padesát přejezdových zabezpečovacích zařízení. Ve stanicích, kde nebyla dosud reléová zabezpečovací zařízení (jedné se o všechny stanice, mimo Plasy a Třemošnou u Plzně), byla aktivována zabezpečovací zařízení s elektronickými prvky - z okolí tratě mizí drátovody a mechanická návěstidla.

Kromě změny řízení provozu budou vlaky moci rychleji projíždět dopravnami Kryry a Petrohrad, kde byly nahrazeny tzv. samovratné přestavníky u výhybek, které umožňoval traťovou rychlost pouze 40 km/h. Ty byly nahrazeny přestavníky elektromotorickými a tím je zařízení ve všech dálkově řízených dopravnách na trati sjednoceno : dálkově přestavované výhybky a výhybky ovladatelné z pomocných stavědel mají elektromotorické přestavníky, ostatní výhybky nutné pro místní práci (posun) jsou uzamčeny výměnovými zámky, jejichž klíče jsou drženy v elektromagnetických zámcích. Z těchto změn realizovaných při modernizaci trati vyplývá, že minimalizací vlivu lidského činitele do přípravy vlakových cest dochází k dalšímu výraznému zvýšení aktivní bezpečnosti železničního provozu v řízené oblasti. Změnou technologie přípravy vlakových cest došlo i ke zvýšení propustnosti uvedené trati.

zdroj: Tisková zpráva ČD a.s.

Martin Hanzal | 1.6.2006 (19:14)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Plzeňský


registrovaný uživatel medd 
02.06.2006 (10:34)  
Skutečně jde o zařízení ESA11 v konfiguraci tzv. distribuované TESA11. Jde o typ zařízení, kdy technologické počítače jsou umístěny v centrální stavědlové ústředně a prováděcí počítače pak v jednotlivých stanicích. Do tohoto systému lze zahrnout i samotné řídící počítače přejezdů a jejich řídící stanice. Jako diagnostická nádstavba je zde použit systém LDS (lokální diagnostický systém) opět firmy AŽD, kterým lze sledovat chování a stav zařízení TESA11, přejezdů a dotčeného traťového zařízení prakticky odkudkoliv. Systémem LDS je zároveň prováděno i měření a archiv sledovaných veličin. Podobné zařízení je například aktivováno v úseku Svinov - Opava, Ostrava Hrušov, s mírnou specifikací funguje i na Slovensku a připravuje se i na úsek Ostrava - Kunčice.
registrovaný uživatel balik 
01.06.2006 (22:47)  
Jinak (snad správně) předpokládám, že Signal Mont nic nevyvinul, míněn byl nepochybně AK signal Brno, a.s. (což jsou ale všechno dcery AŽD).
registrovaný uživatel balik 
01.06.2006 (22:41)  
(= to jakože trpím zájmem, zvlášť pokud by se vyskytly nějaké fotky z dispečerského pracoviště :-)
registrovaný uživatel balik 
01.06.2006 (22:40)  
E? Není Remote jenom na diagnotice? (A je tam vůbec remote?).
AŽD samo mluví o ESA11 -
http://www.azd.cz/tisk/tiskove-zpravy/tiskove-zpravy/detail-tiskove-zpravy/article/87/53/ , dle starších řečí na DFČD (jsou snad vyhledatelné z archivu) by ale tohle zařízení mělo být zajímavým kočkopsem - nikoliv dálkové ovládání lokálně umístěných zabezpečovacích zařízení, ale jediné ústřední stavědlo s pouhými decentralizovanými periferiemi...
No, skutečné informace by bodly, že...

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko