..: Archeologové nesouhlasí se stavbou tunelu v Istanbulu :..

infoIstanbul – Dodnes nemá Istanbul přímé vlakové spojení mezi evropskou a asijskou částí. Ty by měl do roku 2010 spojit podmořský železniční tunel. Proti jeho stavbě se začali bouřit archeologové. Stavební práce pod Bosporem komplikují nálezy z doby římského impéria. Nálezy pomalu oddalují původně plánovaný termín dokončení a není ani jisté, zda nedojde ke změně trasy podmořského tunelu. Nálezy ze 4. stol. n. l. se nachází v evropské části a jedná se o části přístaviště s ostatky 8 lodí.

Nejhlouběji položený podmořský tunel, největší turecké nádraží a nákupní středisko – to je projekt za 4 mld. USD. Snahou je odlehčit přetížené automobilové a lodní dopravě, kdy by pod Bosporem mohlo být přepraveno až 1 mil. osob denně ve dvanáctimilionovém Istanbulu. Stěny tunelu by měly vydržet zemětřesení o síle 9 stupňů Richterovy stupnice.

Archeologové zatím nemohou oznámit termín dokončení svých prací a stavbaři již nyní oznamují, že práce trvají o 4 měsíce déle, než se původně očekávalo.

V Istanbulu se nacházejí 2 hlavní nádraží – na evropské části Istanbul Sirkeci a na asijském kontinentu Istanbul Haydarpasa Gari.

Zdroj: Aktuálně.cz


CSPSV | 31.5.2006 (12:08)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Evropa


01.06.2006 (18:08)  
Ad Waszyn: Na dráze a pro dráhu dělám od roku 1986. Po plyšáku jsme se těšili, že se dráha pohne na úroveň západu a bohužel jsem byl osobním svědkem likvidace železnice pod heslem "Po roce 2000 nebudeme železnici potřebovat" Byly dokonce zlikvidovány střední školy a učňovská střediska. Díky Římanovi se to úplně nepovedlo, protože tehle dopravní imbecil probudil i ty největší zabedněnce, kteří se domnívali, že modroptáci něco udělají pro modrokřídlou železnici. S likvidátory jsem chodil po horách a jezdil na běžkách, takže to nemám z rádia Jerevan. Protože moroptáci mají stejnou strukturu jako komunisté, je zřejmé, že svojí demokratickou většinou budou i po 14 letech hlásat totéž. Samozřejmě jsou výjimky, které potvrzují pravidlo a tou je pan jihočeský hejtman, který by měl být vyzdvižen jako vzor. Jen se obávám, že to má "za pár" do penze.

Nevím pane kolego odkud jste, ale abyste byl v obraze - na tratích bývalé Jihozápadní dráhy se od roku 1992 do roku 2004 prakticky nedělala žádná údržba kolejí a výhybek v porovnáním s tím jak se dělala za komunistů. Jestliže jsem komunistický systém nesnášel pro nedostatečnou údržbu a minimální modernizaci, pak pochopíte proč nejsem nadšen blbečky, kteří jsou 50x horší než komouši ve vztahu k železnici.
registrovaný uživatel pájin 
01.06.2006 (13:32)  
Díky, mně to nedošlo. Podst.jméno POLOHA a sloveso POLOŽIT nemají stejný význam, příd. jméno POLOŽENÝ má vazbu na oboje...
registrovaný uživatel waszyn 
01.06.2006 (9:18)  
Jirka Panther:
protiželezniční modroptáci - mohl bych se zeptat proc si to myslite?
odpoved pred 8 lety Riman bla bla neberu.
prijde vam ze kraje preferuji pri ZDO autobusovou dopravu pred zeleznici? Ja ten pocit nemam. Sorry za out of topic ale na takovou blbost mi to nedalo nezareagovat.
01.06.2006 (8:41)  
Podívejte se na stránky tureckých železnic, tam je to znázorněno. Tunel nebude ražený ale položený na dno po jednotlivých betonových dílech.
01.06.2006 (6:44)  
Mně se zdá, že půjde skutečně o položený tunel, nikoliv ražený pode dnem jako zmíněné již provozované tunely. Proč by jinak otravovali archeologové???

Jinak si půjdu dát panáka, když i Turci začínají něco dělat s železnicí. To protiželezniční modroptáci budou muset hledat podporu ještě dále na Východě.
registrovaný uživatel pájin 
31.05.2006 (16:50)  
" Nejhlouběji položený podmořský tunel "

Nějak mi to vypadlo z paměti... Tento tunel bude veden hlouběji v porovnání s tunelem Honšů - Hokkaido, resp. Eurotunnel ???

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko