..: Zahájen provoz vlaků na trati Karlovy Vary – Kadaň v elektrické trakci :..
infoKarlovy Vary – Modernizace a elektrizace železniční trati Karlovy Vary – Kadaň probíhala po dobu 3 let. Od listopadu 2005 byly dokončeny stavební práce na úpravě trati, výstavbě zabezpečovacího zařízení a dokončení výstavby trakčního vedení v posledním úseku z Vojkovic do Klášterce nad Ohří. Nyní jsou všechny práce skončeny a 26. 5. 2006 od půl desáté proběhlo slavnostní otevření trati a první slavnostní jízda elektrické lokomotivy.

Elektrizace trati přišla na 2,7 mld. Kč. Cestující poznají modernizaci nejen díky rekonstrukci zastávek a stanic, ale především přechodem na pravostranný provoz v celém úseku Karlovy Vary – Kadaň. Původně se předpokládalo, že celý elektrizovaný úsek bude zprovozněn až v listopadu 2006, stavební práce však byly výrazně zkráceny a díky tomu začal provoz v elektrické trakci o půl roku dříve.

Dokončení elektrizace umožnilo zkrátit jízdní dobu spojů přibližně o 30 minut. Zvláštní vlak ve složení 363+Aee+Aee+WRmz+Ampz odjel z Kadaně za účasti premiéra Jiřího Paroubka, generálního ředitele ČD Josefa Bazaly, zástupců SŽDC a dalších hostů v 10:10 hod. Většina vlaků tak od dnešního dne přechází na elektrickou vozbu většinou dvousystémovými lokomotivami. ČD provozují na 46 km dlouhém úseku 8 párů dálkových spojů, které jezdí ve dvouhodinovém taktu.

Úsek Kadaň – Karlovy Vary je v síti českých železnic již sedmým vnitrostátním úsekem, kde budou nasazeny dvousystémové lokomotivy. Trať Kadaň – Karlovy Vary byla současně poslední dvoukolejnou tratí v Česku, kde ČD provozovaly rychlíkové spoje vedené výhradně motorovými lokomotivami a vozy.

zdroj: Ministerstvo dopravy ČR, Tisková zpráva ČD


CSPSV | 27.5.2006 (12:12)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel zaosai  mail  
30.05.2006 (0:14)  
Ať žijou fantastové,tyto nesmysly o předělávání lok.jsou slyšet už 10let a skutek utek.
registrovaný uživatel fTo 
29.05.2006 (11:44)  
no nevim jestli jste v obraze a jen rypete, ale vsem je znamo, ze (ne)rychly persouni z bohumina si daji rande s pomalymi esy v Prerove a vymeni si podvozky...
28.05.2006 (18:04)  
No vida, tak ony se 162 předělají na 362. To je jedna z mála rozumných věcí, která se mohla udělat už na první sérii 163 (001-020), kterým bude letos 22 let a měly mít za sebou už jednu generálku …
28.05.2006 (17:18)  
Dovolím si ještě připomenout motorový a dvoukolejný úsek Brno - Střelice, který i čistokrevnou rychlíkovou vozbou oplývá. ČR nekončí u Humpolce.
28.05.2006 (16:18)  
240.025: Za dva roky přibude 20ks ř.380. Ty by měly převzít vozbu všech EC/IC. Pro rychlíky bude určeno 21ks ř.362 (z bohumínských 162 se mají předělat další na 362) a zbyde 95ks ř.363, které (snad) budou stačit na Os a náklady.

Juraj: Na rychlíkách ř.363 DKV Plzeň
registrovaný uživatel J.K.  mail  
28.05.2006 (15:05)  
"Zvláštní vlak ve složení 363+Aee+Aee+WRmz+Ampz" Je to od drah hezké, že taky předvedou vozy, které už tam cestující nikdy neuvidí.
28.05.2006 (10:55)  
a proč ty el. lokomotivy nikdo nevyrobí...když v nákladní dopravě budou jezdit diesly?
registrovaný uživatel zaosai  mail  
28.05.2006 (9:47)  
Motorová trakce bude nadále jezdit v tomto úseku na nákladní vozbě-nejsou el.lok.
Dělení mezi předvěstí a vjezdem do Kadaně od Klášterce opět vymysl projektant od stolu.Nikdy asi neseděl na lok.Bude ještě "veselo" na této trati.
registrovaný uživatel zaosai  mail  
28.05.2006 (9:34)  
Motorová trakce bude nadále jezdit v tomto úseku na nákladní vozbě-nejsou el.lok.
Dělení mezi předvěstí a vjezdem do Kadaně od Klášterce opět vymysl projektant od stolu.Nikdy asi neseděl na lok.Bude ještě "veselo" na této trati.
28.05.2006 (9:14)  
ake elektricke loko tam budu chodit? myslim konkretne rady
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko