..: Ve středu byla slavnostně zahájena optimalizace Plzeň – Stříbro :..
infoPlzeň - Úsek Plzeň – Stříbro dlouhý 33 km zahajuje modernizaci celého železničního ramene, které je součástí prioritního celoevropského projektu na zrychlení spojení z Atén přes Sofii, Budapešť, Vídeň, Prahu a Norimberk.

Slavnostní zahájení první stavby III. tranzitního železničního koridoru v úseku mezi Plzní a Stříbrem se uskutečnilo dne 24. 5. 2006. Letošní práce si vyžádají téměř 800 miliónů. Tento úsek by měl být hotový na začátku roku 2009 a bude stát 4,2 miliardy korun.

Na první část jsme z evropského kohezního fondu již obdrželi 2,4 miliardy. Tato stavba je pro nás důležitá i proto, že je první v rámci modernizace III. tranzitního železničního koridoru na větvi Praha - Plzeň - Cheb - státní hranice, který Evropská komise zařadila mezi 30 prioritních projektů evropského významu, a proto na něj výrazně přispívá. Slavnostního zahájení výstavby koridoru se v Plzni zúčastnil také Ad Poet, poradce Unie pro střední a východní Evropu. "V Bruselu jsme rádi, že Česká republika podporuje železniční dopravu," řekl.

V rámci modernizace prvního úseku v celkové délce 30 km je prodloužení dvoukolejné tratě o 21 kilometrů z Plzně do Pňovan u Stříbra, přestavba pňovanské zastávky, rekonstrukce 32 mostů, výstavba jednoho nového, úprava podchodů, propustků, nástupišť a zabezpečení. Stěžejní částí na trase Plzeň - Stříbro je výstavba druhé koleje mezi stanicemi Kozolupy a Pňovany, rekonstrukce železničního svršku a spodku, nástupišť, podzemních objektů, trakčního vedení a sdělovacího a zabezpečovacího zařízení v celém úseku. Mezi nově budované objekty patří spínací stanice Plzeň - Jižní Předměstí, měnírna ve Vranově u Stříbra, technologický objekt ve stanicích Vranov u Stříbra a Stříbro. V zastávkách a v železničních stanicích budou také nové přístřešky pro cestující. Všude bude nový informační systém pro cestující včetně zařízení pro orientaci nevidomých a slabozrakých. Samozřejmostí jsou bezbariérové úpravy všech prostor pro cestující. Ze SFDI je na něj letos vyčleněno 150 milionů korun. Město Plzeň se bude podílet na tomto úseku 140 miliony korun. Osm staveb se týká úseku Plzeň – Skvrňany - Křimice a s jejich zahájením se počítá koncem roku. Trasa už má platné stavební povolení. Smlouva na realizaci optimalizace byla podepsána dne 3. března 2006 s vítězem soutěže, společností ŽS Brno.

Současná rychlost na trati je 90 km/h, po optimalizaci se zvýší na 140 km/h pro vlaky s naklápěcí technikou a 110 km/h pro klasické soupravy. Na úseku Plzeň - Praha budou realizovány stavby (tunel Ejpovice a Praha Barrandov – Beroun), které vytvoří podmínky pro rychlost 300 km/h. Stát bude celý koridor financovat ze tří zdrojů - třetinu, asi 26 miliard, plánuje získat z evropských fondů, 32 miliard dodá Státní fond dopravní infrastruktury z daňových zdrojů a zbytek pokryjí úvěry a dluhopisy.

Moderní železniční koridor z Prahy přes Plzeň do Chebu a na hranice s Německem bude hotový na přelomu let 2015 a 2016 včetně tunelů za Prahou a u Plzně. Úprava celého koridoru si vyžádá 76 miliard.

Hejtman Plzeňského kraje Petr Zimmermann navíc připomněl, že pro kraj by bylo dobré, kdyby rychlovlaky v blízké budoucnosti mohly jezdit i přes Domažlice, protože Řezno a Mnichov se stávají stále významnějšími centry.

zdroj: Převzato ze zprávy Ministerstva dopravy ČR


CSPSV | 29.5.2006 (22:21)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Plzeňský


30.05.2006 (17:58)  
Já jen doplním, že v pondělí 5. června se začíná trhat 1. TK v úseku křimice kozolupy a v tomto úseku se vsoučasné době usilovně patkuje, u 1. TK je hotovo a pokračuje se u 2. TK. Proč se stavba opozdila je samozřejmě dílem soutěže a několika neopodstatněných žalob a jednoho neopodstatněného přepálení ceny o mnoho korun, Dál bych to nerad rozváděl. Jen jsem chtěl nastínit aby byl obraz jasnější. Akorát mě překvapilo ve zprávě, že návrhová rychlost je 110 a pro naklápěčky 140, což je pro koridor dost netypické, byl jsem zvyklý z Č. Třebové na 160tku:-), ale to jen tak na okraj. Také se ode mne možná dočkáte několikerých fotografií z této stavby neb bude mým denním chlebem.
registrovaný uživatel Mirda 
30.05.2006 (13:17)  
JP: Omlouvám se, byl jsem přepracovaný, sám sobě se divím, že jsem byl schopný vůbec něco vyplodit v tak pozdní noční dobu :-) Možná jsem to nešikovně formuloval, ale jedno z mnoha stavebních řízení bylo opravdu přerušeno kvůli nesrovnalostem ohledně zastávky Zadní Skvrňany - vycházím z tohoto oznámení:

<i>Dne 21.10.2005 podalo Statutární město Plzeň, náměstí Republiky 1/1, 301 00 Plzeň, IČ 75370 v zastoupení: ÚTVAR INVESTIC MĚSTA PLZNĚ, Jagellonská 563/8, 301 36 Plzeň, IČ 227285 v zastoupení: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, Stavební správa Plzeň, P.O.BOX 188, Purkyňova 22, 304 88 Plzeň, IČ 70994234 žádost o vydání stavebního povolení na stavbu: Optimalizace trati Plzeň - Stříbro - SO 40-32-01 Zast. Plzeň - Zadní Skvrňany, přístupové komunikace, SO 40-36-05 Zast. Plzeň - Zadní Skvrňany, osvětlení přístupových komunikací a podchodu, SO 40-36-06 Osvětlení lávky pro pěší v km 352,675, SO 40-36-07 Osvětlení podchodu v km 352,368 a SO 40-37-04 Zastávky Plzeň - Zadní Skvrňany, odvodnění podchodu a SO 40-38-11 Lávka pro pěší v km 352,675 na pozemcích: č. par. 2176/1, 2176/273, 2201/31, 2204/34, 2517/1, 2566, 2616/1, 2616/4 v katastrálním území Skvrňany, č. par. 947/11, 950/20, 953, 955/10 v katastrálním území Radčice u Plzně.
Jelikož předložená žádost spolu s přílohami neposkytuje dostatečný podklad pro posouzení navrhované stavby, Magistrát města Plzně, odbor stavebně správn pověřený Zastupitelstvem města Plzně vyhláškou 22/1992 vykonávat činnost speciálního stavebního úřadu pro stavby pozemních komunikací dle § 120 zákona č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů (dále jen stavební zákon) a jako stavební úřad příslušný dle § 117 stavebního zákona, v souladu s ustanovením § 60 odst. 1 stavebního zákona Vás vyzývá, abyste nejpozději do 31.03.2006 předloženou žádost doplnil(a) o:
1. Vyřešení připomínek vznesených při ústním jednání dne 22.12.2005. Z uvedených důvodů Magistrát města Plzně, odbor stavebně správní podle § 29 odst. 1 zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení, ve znění pozdějších platných novel, stavební řízení přerušuje.</i>

Nicméně děkuji za upřesnění některých věcí, které se běžný člověk nikdy nedoví.
30.05.2006 (11:05)  
Takže něco na upřesnění. Zastávka Plzeň - Zadní Skvrňany byla vyprojektována v roce 1997 a s ohledem na určité pozemkové problémy "počkala" na koridor a nikoliv naopak jak mlží Mirda. Důvodm zdržení byla jako obvykle soutěž, avšak detaily se človek obecný samozřejmě nedozví.

K Žel.am: Právě, že trať není žádným koridorem - je to poslední úsek trati Františka Josefa, končící na úplném konci Monarchie. Za komunistů se elektrizovala za účelem návozu sokolovského uhlí do jihozápadních Čech. Po roce 1990 ji někdo omylem nazval koridorem - asi proto, že tam jezdil jeden vlak až do Paříže, který byl záhy přesměrován. Naštěstí opravu trati projektant natolik zmrskal, že se do západní Evropy bude muset postavit nová trať ve směru původní České západní dráhy, která za stejné peníze bude pojížděna rychlostí 160 - 200km/h
registrovaný uživatel Racek 
30.05.2006 (9:23)  
Ve zprávě se nějak přesypaly číslice, to prodloužení dvoukolejky není o 21, ale jen o 12 kilometrů.

2 Payus: tunely na 300 km/h se dělají jako budoucí součásti VRT, v rámci koridoru se v nich bude jezdit jen 160
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
30.05.2006 (7:57)  
pro Němce to opravdu asi není tak prioritní...z Bavorska na Balkán vozí přes Rakousko a ze severní části na východ hlavně přes Polsko.my jsme pro ně výhodní jen na cestě ze severu na jih...a to jen někdy.
z Norimberka přes Plzeň a Prahu zpátky na jih je zajížďka a při pohledu na mapu mi to nikdo nevymluví
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
30.05.2006 (7:55)  
pro Němce to opravdu asi není tak prioritní...z Bavorska na Balkán vozí přes Rakousko a ze severní části na východ hlavně přes Polsko.my jsme pro ně výhodní jen na cestě ze severu na jih...a to jen někdy
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
30.05.2006 (7:50)  
300km/h? není to trochu zbytečné(a asi i nemožné zrychlení na tak krátké úseky),když všude jinde mimo tunely bude rychlost 110-140km/h?
registrovaný uživatel Zel.am  mail  
30.05.2006 (6:23)  
Tak to je síla, já byl na trati před 3 lety, za asi 8 hodin u štreky jsem potkal 2 náklady a asi 10 vlaků osobní dopravy. Kdysi to byla nejvytíženější trať, doufejme že její sláva ještě znuvu příjde. Divné je, že z německé strany není tahle směr prioritní, myslíte že trať uživí pár městeček na západě Čech?
registrovaný uživatel Mirda 
30.05.2006 (2:46)  
Twix: Dodatečně přidaná zastávka Plzeň-Zadní Skvrňany byla jedním z důvodů zdržení této stavby, která už měla začít loni na podzim. Jinak bych upřesnil, že stavební povolení je platné jen na úseky Plzeň-Kozolupy a Pňovany-Stříbro. V úseku budoucí dvoukolejky Kozolupy-Pňovany probíhá stále stavební řízení.

Mezi Jižní předměstím a Křimicemi je kolem 2.TK "vypatkováno" a pokračuje se směr do Kozolupy. Během června by měla začít nepřetržitá výluka 2.TK Jižní př.-Křimice.
30.05.2006 (1:10)  
1) "Česká republika podporuje železniční dopravu" ... no až tak bych v Bruselu nejásal.
2) Všude bude informační systém? U zastávky Sulislav očekávám že bude rozhrnuta buldozerem, ale co ty ostatní zastávky, je to tam potřeba?
3) Schází mi tam, jestli se tedy bude budovat nová zastávka Plzeň - Zadní Skvrňany.
4) Na ten Barrandovský tunel hotový v roce 2016 jsem zvědavý.
Jinak jsem ale rád že se na 3.koridoru konečně začalo stavět.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko