Toto rozhodnutí se však nelíbilo obyvatelům dotčených měst a začali sepisovat petice. MD ČR jejich tlaku ustoupilo a ve středu 24.5.2006 oznámilo, že v železničních stanicích Lysá nad Labem a Velký Osek budou i nadále zastavovat rychlíkové spoje. Ministr dopravy Milan Šimonovský /KDU-ČSL/ navíc oznámil, že považuje zneužití projednávaného návrhu JŘ k předvolební agitaci za jednání odporující dobrým mravům.
Podobné problémy se vyskytly i na trati 170 a dotýkají se železničních stanic Zdice a Zbiroh, odkud dojíždějí cestující jak do Prahy, tak do Plzně. Obyvatelé dotčených měst také uvažují o sepsání petice. České dráhy prý nemohou návrh ovlivnit. „U rychlíkových spojů rozhoduje objednávka ministerstva,“ uvedl mluvčí drah Aleš Ondrůj.
zdroj: Ministerstvo dopravy ČR
Na druhou stranu zastávky mezi Plzní a Prahou jsou jako kdyby rychlíky z Moravy a Slovenska zastavovaly Přelouč, Kolín, Velim, Poříčany, Český Brod a Libeň. Jakpak by se vám to líbilo, přátelé z Moravy. To byste asi vlakem nejezdili co?
A k tomu Hradci - kdyby soudruzi udělali přípoje v Pardubicích na Hradec s přestupem hrana-hrana, pak by se nikdo necoural vyhlídkovou jízdou kolem Oseka a byla by to tak pro Sp vlaky.
takže, kdo je ten, kdo se tu snaží vydělat a bere si lidi jako "rukojmí"? není to nakonec Středočeský kraj s tím, co má v čele? dvě mouchy jednou ranou pro modré - v kraji zbude víc peněz a stát, prezentnovaný červenými je ten, kdo bude klopit, + ten, kdo bude před volbami za špatnýho, když ne.. bestiálně vychcané.. ;-)
každé zastavení v uzlu přeci generuje potenciální zpoždění dané čekací dobou v rámci síťového charakteru dráhy.. asi je to jedno ve Zbirohu, kde se na žádné přípoje nečeká, i když i tam způsobí zastavení zdržení vlaku o tři čtyři minuty (vynásobte si to počtem cestujících a máte zdržení všech, které vzniklo kvůli pár dupalům, kterým nevoní osobák) + výdaj navíc na energii, ale v Lysé, ve Zdicích, v Oseku si Ti, kteří dnes peticí vydupali zastavování, zítra vydupou i návaznost na přípoje, tzn. potenciální zpoždění deset minut z každé stanice.. pak je třeba ptát se: Stojí to zastavení za to? Je vhodné zvýšit spolehlivost za cenu mírného zhoršení dostupnosti pro pár ze Zbiroha, V.Oseka atp.? Zkuste si představit síťový charakter u autobusů + jejich zastavování na každém rohu mezi Prahou a Hradcem... jak by taková služba dopadla? byly by autobusy tak atraktivní, jako jsou dnes? nenašel by se ihned vykuk typu Student Agency, který by na takovém přístupu profitoval?
další věc je, že zvlášť Lysá se podepíše na obsazenosti vlaku z Prahy.. který cestující je cílovou skupinou, kterou se snažím v rámci trhu oslovit? ten do Hradce nebo ten do Lysé? chci toho, kdo pojede kousek nebo toho, kdo pojede pokud možno celou dráhu spoje? co chce ten, kdo jede do Hradce? stát mezi Prahou a Lysou, protože je plno? je dráha schopná mezi Prahou a Lysou regulovat kapacitu rychlíku bez ztráty času? koho má volit jako firma na trhu?
Co se týče vagónů, v čem zvýšená kultura cestování zvýší dostupnost, bezpečnost nebo spolehlivost? v čem dobu jízdy, když ta je limitována traťovými poměry a čekacími dobami? a jak dlouho ta kultura při kultuře určitých skupin zákazníků vydrží?
není tato diskuze o cestě, jak železnici zlikvidovat v rámci tvrzení, že sociální úloha je podstatnější než úloha ekonomická? MD se snaží, žel nenachází pochopení ani u těch, kteří jsou pro železnici.. smutné..
btw. z hlediska zpoždění, kterému se v rámci stavebních prací mezi Plzní a Chebem na jednokolejce nevyhnete, je stání v Praze vhodná věc na to, aby se z Prahy odjíždělo včas, což je podstatné pro cestujícího, který by díky nespolehlivosti dráhy šel na autobus.. není to správné místo, na kterém by se mělo šetřit..
Prumerna rychlost u kozenkovych "rychliku" na Hradec je pod 70km/h a v porovnani s autobusy bude cim dal smesnejsi.
Nevim, kdo jezdi rychliky mezi Plzni a Hradcem, ale vyznamnou prilezitosti k casovym usporam jsou prostoje na Hl.N. - nekdy delsi nez nez ctvrt hodiny a zbytecne...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.