..: Ministerstvo dopravy ustoupilo tlaku obcí :..
info - ilustracni obrazekLysá nad Labem - V návrhu JŘ 2006/2007 usilovalo Ministerstvo dopravy České republiky o podstatné zrychlení cestování v rychlících mezi Plzní a Hradcem Králové, především v jejich pokračování na Trutnov a zapojení na pražské hlavní nádraží. V této souvislosti se uvažovalo o tom, že vlaky kategorie R budou na trati 231 zastavovat pouze v Praze hl. n., Praze Vysočanech, Nymburce hl. n. a Poděbradech. Odpadlo by tak zastavování v Lysé nad Labem a ve Velkém Oseku.

Toto rozhodnutí se však nelíbilo obyvatelům dotčených měst a začali sepisovat petice. MD ČR jejich tlaku ustoupilo a ve středu 24.5.2006 oznámilo, že v železničních stanicích Lysá nad Labem a Velký Osek budou i nadále zastavovat rychlíkové spoje. Ministr dopravy Milan Šimonovský /KDU-ČSL/ navíc oznámil, že považuje zneužití projednávaného návrhu JŘ k předvolební agitaci za jednání odporující dobrým mravům.

Podobné problémy se vyskytly i na trati 170 a dotýkají se železničních stanic Zdice a Zbiroh, odkud dojíždějí cestující jak do Prahy, tak do Plzně. Obyvatelé dotčených měst také uvažují o sepsání petice. České dráhy prý nemohou návrh ovlivnit. „U rychlíkových spojů rozhoduje objednávka ministerstva,“ uvedl mluvčí drah Aleš Ondrůj.

zdroj: Ministerstvo dopravy ČR


CSPSV | 29.5.2006 (15:29)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Královéhradecký ČR Plzeňský ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
29.05.2006 (20:42)  
Souhlas s druhým příspěvkem SL. Je to taky o penězích v různých měšcích. Až bude jen ten modrý, pak pojedete hezky s SA s místenkou objednanou a zaplacenou měsíc dopředu.
29.05.2006 (20:39)  
Vážení, spádovost do Prahy je zřejmá. V okruhu 60km se naplní cokoliv. Kdysi dávno jezdily Os vlaky Plzeň - Praha s tím, že od Berouna nezastavovaly. Dneska končí v Berouně, kde je ideální přestup na panťák, co ještě 11x zastaví navíc. To je samozřejmě dopravní nesmysl. Logicky největší obce a městečka na trase požadují aby tam stavělo něco rychlejšího. Dá se to vcelku dobře aplikovat u lehkých vlaků v liché hodiny, které jsou výchozí/končící v Plzni, protože díky mnoha propadům rychlosti mezi Prahou a Plzní srovnají dvě zastavení navíc proti těžkým rychlíkům mezi Chebem a Východem republiky. Jen technická poznámka - zdržení při zastavení dělá dvě minuty.

Na druhou stranu zastávky mezi Plzní a Prahou jsou jako kdyby rychlíky z Moravy a Slovenska zastavovaly Přelouč, Kolín, Velim, Poříčany, Český Brod a Libeň. Jakpak by se vám to líbilo, přátelé z Moravy. To byste asi vlakem nejezdili co?

A k tomu Hradci - kdyby soudruzi udělali přípoje v Pardubicích na Hradec s přestupem hrana-hrana, pak by se nikdo necoural vyhlídkovou jízdou kolem Oseka a byla by to tak pro Sp vlaky.
registrovaný uživatel -sl- 
29.05.2006 (20:28)  
ještě, když o tom tak přemýšlím, není podstata problému v tom, že se kraji nechce platit osobáky (příp. i zrychlené) navíc, když má t.č. rychlíky, které hradí stát, zdarma?

takže, kdo je ten, kdo se tu snaží vydělat a bere si lidi jako "rukojmí"? není to nakonec Středočeský kraj s tím, co má v čele? dvě mouchy jednou ranou pro modré - v kraji zbude víc peněz a stát, prezentnovaný červenými je ten, kdo bude klopit, + ten, kdo bude před volbami za špatnýho, když ne.. bestiálně vychcané.. ;-)
registrovaný uživatel -sl- 
29.05.2006 (20:09)  
Ale pánové, od zastánců železnic bych čekal více pochopení..

každé zastavení v uzlu přeci generuje potenciální zpoždění dané čekací dobou v rámci síťového charakteru dráhy.. asi je to jedno ve Zbirohu, kde se na žádné přípoje nečeká, i když i tam způsobí zastavení zdržení vlaku o tři čtyři minuty (vynásobte si to počtem cestujících a máte zdržení všech, které vzniklo kvůli pár dupalům, kterým nevoní osobák) + výdaj navíc na energii, ale v Lysé, ve Zdicích, v Oseku si Ti, kteří dnes peticí vydupali zastavování, zítra vydupou i návaznost na přípoje, tzn. potenciální zpoždění deset minut z každé stanice.. pak je třeba ptát se: Stojí to zastavení za to? Je vhodné zvýšit spolehlivost za cenu mírného zhoršení dostupnosti pro pár ze Zbiroha, V.Oseka atp.? Zkuste si představit síťový charakter u autobusů + jejich zastavování na každém rohu mezi Prahou a Hradcem... jak by taková služba dopadla? byly by autobusy tak atraktivní, jako jsou dnes? nenašel by se ihned vykuk typu Student Agency, který by na takovém přístupu profitoval?

další věc je, že zvlášť Lysá se podepíše na obsazenosti vlaku z Prahy.. který cestující je cílovou skupinou, kterou se snažím v rámci trhu oslovit? ten do Hradce nebo ten do Lysé? chci toho, kdo pojede kousek nebo toho, kdo pojede pokud možno celou dráhu spoje? co chce ten, kdo jede do Hradce? stát mezi Prahou a Lysou, protože je plno? je dráha schopná mezi Prahou a Lysou regulovat kapacitu rychlíku bez ztráty času? koho má volit jako firma na trhu?

Co se týče vagónů, v čem zvýšená kultura cestování zvýší dostupnost, bezpečnost nebo spolehlivost? v čem dobu jízdy, když ta je limitována traťovými poměry a čekacími dobami? a jak dlouho ta kultura při kultuře určitých skupin zákazníků vydrží?

není tato diskuze o cestě, jak železnici zlikvidovat v rámci tvrzení, že sociální úloha je podstatnější než úloha ekonomická? MD se snaží, žel nenachází pochopení ani u těch, kteří jsou pro železnici.. smutné..

btw. z hlediska zpoždění, kterému se v rámci stavebních prací mezi Plzní a Chebem na jednokolejce nevyhnete, je stání v Praze vhodná věc na to, aby se z Prahy odjíždělo včas, což je podstatné pro cestujícího, který by díky nespolehlivosti dráhy šel na autobus.. není to správné místo, na kterém by se mělo šetřit..
registrovaný uživatel petrsv  mail  
29.05.2006 (18:41)  
Přesně tak. Dálnice do HK už klepe na dveře, tak se MD snaží navyknout lidi víc na vlaky. Což o to, já vlaky upřednostním, ale chtělo by to zlepšit kvalitu cestování. Bohužel, jak se asi před rokem vyjádřil ministr, trať Praha - HK se zatím nějak měnit nebude. To je pak těžký...:-(
registrovaný uživatel Best  mail  
29.05.2006 (18:20)  
M:Podle mých představ Bdmtee ,ale nízkopod. nást. prostor., spousteci okna a lepsi rozteč sedadel.
registrovaný uživatel M 
29.05.2006 (18:13)  
Jak zhruba by meli vypadat vagony pro rychliky s velkym poctem dveri..?
registrovaný uživatel Worel 
29.05.2006 (17:47)  
Seath a prostoje na hl.n.: Přesně tak.:-(
registrovaný uživatel honzaW  mail  
29.05.2006 (16:32)  
ja jezdim! /hk-pl/
29.05.2006 (16:29)  
Presne tak, to je zase reseni jako blazen. Myslim spis, ze CD zacinaji mit vitr z dokoncovane dalnice, ktera priblizi jizdni dobu CM-HK bliz jedne hodine.

Prumerna rychlost u kozenkovych "rychliku" na Hradec je pod 70km/h a v porovnani s autobusy bude cim dal smesnejsi.

Nevim, kdo jezdi rychliky mezi Plzni a Hradcem, ale vyznamnou prilezitosti k casovym usporam jsou prostoje na Hl.N. - nekdy delsi nez nez ctvrt hodiny a zbytecne...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko