Berlín - V pátek 26.5.2006 začnou v 17:00 hod. slavnosti při příležitosti otevření nádraží Berlin Hauptbahnhof. Přesně v 18:03 hod. přijede na hlavní berlínské nádraží zvláštní vlak ICE, které pojede po nově zrekonstruované trase z Lipska a na jeho palubě bude kancléřka Merkelová, ministr dopravy Tiefensee či předseda představenstva DB Mehdorn. Vrcholní představitelé se přímo na nádraží setkají s evropským komisařem Günterem Verheugenem a berlínským starostou Klausem Wowereitem.Ve 22:30 hod. se očekává světelná show "Willkommen in Berlin". Přímý přenos bude jako jediná přenášet Bahn TV v pátek od 18:00 do 23:30 hod. V sobotu bude Bahn TV vysílat z místa konání ve 12:00 a v 18:00 hod., v neděli pak bude připraven zvláštní pořad ve 12:00 hod.
V ironickém duchu se budou odehrávat oslavy v souvislosti s ukončením zastavování vlaků dálkové dopravy ve stanici Berlin Zoologischer Garten. V noci z 27. na 28.5.2006 se starostka místní části Berlína rozloučí s vlaky s příjezdem ve 22.15, 22.25, 23.03, 23.20, 0.16 a 0.23 hod. Od 28.5.2006 budou tímto nádražím vlaky IC/EC/ICE již jen projíždět. Proti tomuto rozhodnutí protestují zástupci všech významných politických stran, ale i společenských a hospodářských spolků. Pro zachování nádraží pro dálkové vlaky se vyslovilo více než 110.000 obyvatel. Berlin ZOO funguje jako nádraží pro dálkové vlaky již 122 let.
Zdroj: LokReport, Foto: DB

Co se nádraží uvnitř týče, bylo dost plno, ale pohyb byl možný. Na podzemních nástupištích mě zaujaly tři věci. Jednak mi přišlo, že hrany jsou níž než 550 mm nad TK, ale to mohlo jen mást. Napadlo mě to po shlédnutí, jak snadno lidi slézají z hrany do kolejiště (policie je pak vyhnala zase zpátky). Další zajímavost je třetí kolejnice asymetricky mezi běžnými, na způsob splítky libereckých tramvají, viděl jsem to tu i jinde, důvod neznám. Třetí zajímavost bylo trakční vedení nikoli ze zavěšeného drátu, ale ze štangle profilu kolejnice. Zítra (vlastně už dnes) to projedu pendlem a zkusím vyfotit, všetně ohlášených výstavek soudobých i historických vozidel, bude-li to stát za to.
Ale otazka - castka, ktera je zminovana jako naklady nadrazi je jen cena toho "baraku" nebo ceho vlastne? Jako ne ze bych do toho chtel ryt z pohledu toho, ze bych oteviral nejak siroce otazku nadrazi v Brne, ale nemecky bratr udava, ze berlinske nadrazi postavil za 20 mld Kc. Cesky bratr by brnenske nadrazi chtel stavet za zhruba stejny (mozna vyssi, mozna nizsi peniz). Nepredpokaldam, ze by stavebni firmy mely jednotny sazebnik 20 miliard za nadrazi a stejne tak nepredpokladam, ze brnenske bude stejne velike jako berlinske, proto se lehce divim. Je tedy rozdil dany tim, ze do ceny noveho brnenskeho nadrazi je zahrnuta oprava koleji v nejakem extraokruhu kolem toho nadrazi nebo jak..?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











