..: Berlín se připravuje na víkendové oslavy :..
Berlin Hauptbahnhof Berlín - V pátek 26.5.2006 začnou v 17:00 hod. slavnosti při příležitosti otevření nádraží Berlin Hauptbahnhof. Přesně v 18:03 hod. přijede na hlavní berlínské nádraží zvláštní vlak ICE, které pojede po nově zrekonstruované trase z Lipska a na jeho palubě bude kancléřka Merkelová, ministr dopravy Tiefensee či předseda představenstva DB Mehdorn. Vrcholní představitelé se přímo na nádraží setkají s evropským komisařem Günterem Verheugenem a berlínským starostou Klausem Wowereitem.
Ve 22:30 hod. se očekává světelná show "Willkommen in Berlin". Přímý přenos bude jako jediná přenášet Bahn TV v pátek od 18:00 do 23:30 hod. V sobotu bude Bahn TV vysílat z místa konání ve 12:00 a v 18:00 hod., v neděli pak bude připraven zvláštní pořad ve 12:00 hod.

ICE - Berlin HauptbahnhofV ironickém duchu se budou odehrávat oslavy v souvislosti s ukončením zastavování vlaků dálkové dopravy ve stanici Berlin Zoologischer Garten. V noci z 27. na 28.5.2006 se starostka místní části Berlína rozloučí s vlaky s příjezdem ve 22.15, 22.25, 23.03, 23.20, 0.16 a 0.23 hod. Od 28.5.2006 budou tímto nádražím vlaky IC/EC/ICE již jen projíždět. Proti tomuto rozhodnutí protestují zástupci všech významných politických stran, ale i společenských a hospodářských spolků. Pro zachování nádraží pro dálkové vlaky se vyslovilo více než 110.000 obyvatel. Berlin ZOO funguje jako nádraží pro dálkové vlaky již 122 let.

Zdroj: LokReport, Foto: DB


CSPSV | 22.5.2006 (21:41)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Německo


registrovaný uživatel TS 
28.05.2006 (22:47)  
Tak část ilustračních fotek už díky Vojtěchovi sedí na http://www.berlin.brejlovec.net/. Kdyby někdo stál o vyfocení nějakých dalších místních špeků, má ještě tři týdny na to, aby mě požádal.
28.05.2006 (19:01)  
Zveřejnil bych tvoje fotky. Nabízím libovolnou poddoménu na brejlovec.net
registrovaný uživatel TS 
27.05.2006 (23:19)  
Tak mám dvacet fotek, kdo má zájem a možnost je někde zveřejnit, nechť se ozve. Jsou toho necelé 3 MB.
registrovaný uživatel TS 
27.05.2006 (0:50)  
Právě jsem se vrátil z hradu. Pardon, z Hbf. Světelná show byla docela pěkná, s výjimkou začátku, kde zazněl mix ve stylu německé populární hudby 70. a 80. let. Ano, ta hudba se mi opravdu nelíbí, ale i pro její nadšence to muselo znít jako nesourodá splácanina (ale to je vlastně Berlín i architektonicky, obyvatelstvem apod.). Dál už to šlo a dojem nepokazil ani déšť.

Co se nádraží uvnitř týče, bylo dost plno, ale pohyb byl možný. Na podzemních nástupištích mě zaujaly tři věci. Jednak mi přišlo, že hrany jsou níž než 550 mm nad TK, ale to mohlo jen mást. Napadlo mě to po shlédnutí, jak snadno lidi slézají z hrany do kolejiště (policie je pak vyhnala zase zpátky). Další zajímavost je třetí kolejnice asymetricky mezi běžnými, na způsob splítky libereckých tramvají, viděl jsem to tu i jinde, důvod neznám. Třetí zajímavost bylo trakční vedení nikoli ze zavěšeného drátu, ale ze štangle profilu kolejnice. Zítra (vlastně už dnes) to projedu pendlem a zkusím vyfotit, všetně ohlášených výstavek soudobých i historických vozidel, bude-li to stát za to.
registrovaný uživatel M 
26.05.2006 (19:41)  
Asi tak... Jestli chceme v Brne nadrazi, kterym budou vlaky jen projizdet, tak to budou setsakramenstky drahe koleje:)

Ale otazka - castka, ktera je zminovana jako naklady nadrazi je jen cena toho "baraku" nebo ceho vlastne? Jako ne ze bych do toho chtel ryt z pohledu toho, ze bych oteviral nejak siroce otazku nadrazi v Brne, ale nemecky bratr udava, ze berlinske nadrazi postavil za 20 mld Kc. Cesky bratr by brnenske nadrazi chtel stavet za zhruba stejny (mozna vyssi, mozna nizsi peniz). Nepredpokaldam, ze by stavebni firmy mely jednotny sazebnik 20 miliard za nadrazi a stejne tak nepredpokladam, ze brnenske bude stejne velike jako berlinske, proto se lehce divim. Je tedy rozdil dany tim, ze do ceny noveho brnenskeho nadrazi je zahrnuta oprava koleji v nejakem extraokruhu kolem toho nadrazi nebo jak..?
26.05.2006 (7:53)  
Ad.MirekM : Jasně , na poloměru určitě záleží , ovšem moc pochybuji , že by tam tudy nějaký vlak projížděl ..., a to se týká i brněnského nádraží.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
26.05.2006 (5:36)  
Bertovec: jenže ono hrozně moc záleží na poloměru toho oblouku. Ten berlínksý nevypadá, že by se přes něj muselo jezdit třicítkou…
25.05.2006 (13:47)  
No prosím,další nádraží v centru města a navíc v oblouku. Co na to řeknou zastánci odsunu brněnského nádraží ?! Když jeden z jejich stupidních argumentů pro odsun , je že na stávající nádraží nemohou jezdit rychlovlaky typu ICE , protože je v oblouku ... Leda ,že německá die Kurve je jiná než česká oblouk ...
23.05.2006 (20:08)  
Geniální marketinkový tah. Nejdříve "zrušíme" zastavování Bln–ZOO a pak to s velkou slávou obnovíme … Pro Mehdorna typické … podobně se před časem rozplýval na "nejdokonalejším" tarifním systémem, který se podařilo zavést, o půl roku se stejnou vervou jásal nad tím, jak se dále povedlo systém vylepšit (v praxi se odstranily nejvíce kritizované nedostatky "nejdokonalejšího" systému).

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko