Praha - V úterý 23.5.2006 bude za účasti politických špiček slavnostně proražen jižní tunel (blíž k Žižkovu) pod vrchem Vítkov. Tunel bude dlouhý 1.365 m, z toho 1.251 m je ražených. Jižní tunel razí společnost Metrostav. Severní tunel bude proražen 29.6.2006 a tunel razí společnost Subterra. Tento tunel bude dlouhý 1.316 m, z nichž 1.151 m je ražených. Severní tunel spojí Hlavní nádraží s Libní, jižní propojí Hlavní nádraží s Vysočany a Holešovicemi.
Dne 9.5. byla zahájena nepřetržitá výluka 2. traťové koleje Libeň - Masarykovo nádraží (na 1. TK je snížena rychlost na 40 km/h), během které se nyní budují nové konstrukce ve třech úsecích: dokončuje se opěrná zeď nad karlínskými kasárnami včetně zásypů, kope rýha pro odvodnění UCH1 žlabů v délce cca 200 metrů na západ od mostu "malá Palmovka" a před žst. Libeň se ubírá svah s jeho následným obložením svahovkami typu Big Löffel.
Vzhledem k častému používání Ua vozů, jeřábu EDK 80 a další kolejové mechanizace nebyla dosud 2. kolej vytržena, to se plánuje až na přelom května a června. Poté se dokončí odvodnění, pláně a položí nový svršek v úseku nad kasárnami a před Libní, prostřední necelý kilometr trati zůstane ve stávající podobě až do podzimu 2007 kvůli nevyhovujícím osovým vzdálenostem s 1. TK. Velké množství práce se realizuje v nočních výlukách 1. traťové koleje - tzn. při zastaveném provozu. Tak byl například v uplynulých dnech snesen původní most "malá Palmovka", nyní se odtěžují jeho opěry. Konec výluky a převedení provozu 2. TK do nové polohy v oblasti Sluncová je plánováno k datu 23.7.2006.
Práce na Novém spojení začaly předloni, celkem přijde na 7,85 mld. Kč a investorem je SŽDC. Nové spojení by mělo být otevřeno 1.12.2008.
Zdroj: Nové spojení, Metrostav, Foto: www.novespojeni.cz
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.