..: Obnovení provozu na trati Břeclav-Vídeň :..
ÖBBVídeň - Povodní poničená trať Břeclav-Vídeň bude od 29. května alespoň částečně opět uvedena do provozu. Poškozený úsek dlouhý 12 km bude průjezdný sníženou rychlostí a navíc pouze po jedné traťové koleji.
V důsledku snížené propustnosti budou obnoveny pouze dálkové vlaky EuroCity a osobní vlaky 29135, 2301, 2353, 2303, 2815, 2355, 2305, 2307, 2333, 2312, 2358, 2320, 2360, 2322, 2362, 2324 a 2334. Všechny ostatní vlaky budou v úseku Drösing-Angern vedeny náhradní autobusouvou dopravou. Vzniklé zpoždění v důsledku pomalé jízdy resp. NAD bude činit asi 10 minut. Osobní vlaky ve směru Vídeň budou z Břeclavi vyjíždět o 10 minut dříve.

Zdroj: orf.at

comar | 16.5.2006 (15:12)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Rakousko


  1 2      Zpráv na stránku:   
01.06.2006 (13:08)  
Udaje o vlacich jsou chybne. Vsechny uvedene osobni vlaky budou nahrazeny autobusovou dopravou mezi Angern - Drosing a opacne.
registrovaný uživatel M 
18.05.2006 (0:17)  
Jak jsem napsal niz - kdyz nevim, tak to napisu tak, abych vedel:-))
17.05.2006 (22:34)  
Vážení komentující,
pokud narazíte v newskách na gramatické nebo drobné faktické problémy, řešte to prosím přímo s autorem (ICQ, email, soukromá zpráva přes redakční systém ŽelPage) případně s někým z adminů - komentáře ke zprávě tu máme pro rozšíření informací a výměnu názorů k tématu článku, ne pro takový extrém, jako 11 a 12 tarifních kilometrů a mezera za datem a citace s tématem zcela nesouvisejících zdrojů (PČP) jako třeba v tomto případě. V každém případě snahu o přesnost a akurátnost vítáme, ale ne jako divadlo pro všechny. Díky.
registrovaný uživatel comar 
17.05.2006 (20:47)  
ano, ja ty komentare opravdu ctu a opravuju to! ... ;-)
ale vazne: to s tema mezerama jsem proste nevedel. Myslel jsem, ze u fyzikalnich jednotek (napr. "km") se mezera nedela. Proto sem taky u "10 minut" mezeru udelal a u "12km" ne. Tak su zase o neco chytrejsi :)
Chtel jsem tam dat i nezalamovaci mezery, ale redakcni system je automaticky konvertuje na normalni... :(
registrovaný uživatel CSPSV 
17.05.2006 (20:12)  
ŽelPage je stránka věnovaná železniční dopravě. Písemná podoba musí ale za všech okolností splňovat správný pravopis a odpovídat normám ČSN.

I my se učíme a někdy všechno nevíme. Navíc je nyní zkouškové období, kdy je času opravdu málo. Uvědomuji si, že na ŽP porušujeme více pravidel, ale s číslovkami a daty máme největší problémy:-) Věřím, že nepatříme k těm webovým stránkám, kde je chyb víc než je zdrávo.



17.05.2006 (10:59)  
Mylsel jsem si že toto jsou stránky věnované železnici a nyní zjišťuji, že zaměření se orientuje na český jazyk
registrovaný uživatel lada 
17.05.2006 (10:30)  
Sypu si popel na hlavu, uz se pry prosadily nejake novoty a je mozne i napriklad 17.05.2006

Píšeme-li datum, je možné vypsat měsíc slovem; pak se píše vzestupně 9. října 1999. Tento způsob je běžný v osobní a soukromé korespondenci. Údaje místa a času v datech není vhodné oddělovat čárkou x( V Praze, dne...), přestože v korespondenční praxi čárku často vidíme (možná i pod vlivem korespondence cizojazyčné). Mezi řadovou číslicí, která označuje den, a názvem měsíce by měla být mezera. Mezeru obvykle zachováváme i tehdy, když název měsíce píšeme číslicí: V Praze (dne) 31. prosince 2000; Kutná Hora 2. března 1999; Poděbrady 6. 6. 2001.

Psaní data v obchodních a úředních dopisech může mít podle státní normy ČSN 01 6910 (poslední aktualizace je z listopadu 2002) také podobu číselně-znakovou: Den a měsíc se přitom vyjadřují dvoumístně arabskými číslicemi a uspořádání je sestupné (rok-měsíc-den); mezi jednotlivé údaje se klade spojovník. Připouští se rovněž psaní vzestupné: den a měsíc dvoumístně, údaje se oddělují tečkami bez mezer. Letopočty po roce 2000 se doporučuje psát čtyřmístně. Datum 5. února 2002 tedy můžeme zapsat 2002-02-05 nebo 05.02.2002.
registrovaný uživatel lada 
17.05.2006 (10:19)  
Jeee, on to tu nekdo vazne cte a opravuje. Tak si rypnu jeste jednou :-)))

Za radovou cislovkou se pise tecka a mezera, napriklad "130. vyroci", coz necini nikomu problem. Stejne se ale pise i datum, tedy napriklad 17. 5. 2006, coz uz problem pro drtivou vetsinu lidi je. Jak jsem se tak dival po webu, tak toto pravidlo znaji napriklad na iHned a na serverech ComputerPressu, neznaji ho na iDnes, Novinkach, Lidovkach, Ceskych drahach, Zelpage...
registrovaný uživatel lada 
17.05.2006 (6:51)  
Jeste si dovolim okopirovat cast "pravidel", admin to prinejhorsim smaze:

Mezi číslicí a značkou je mezera, např. 10 km = deset kilometrů, 5 % = pět procent, mezera však není, jestliže se jimi vyjadřuje přídavné jméno, např. 50km rychlost = padesátikilometrová rychlost, 6V baterie = šestivoltová baterie, 3% roztok = tříprocentní roztok, 60š úhel = šedesátistupňový úhel, 12š pivo = dvanáctistupňové pivo. Bez mezery se píšou tyto výrazy také v případech, kdy je značka vyjádřena slovně: 50kilometrová rychlost, 3procentní roztok, 60stupňový úhel apod. Podobně se píše 20x = 20krát (bez mezery), 20násobný (nikoli 20tinásobný) = dvacetinásobný.

PS: Nevim, proc to lidem pripada jako problem. "10 minut" napisete bez problemu s mezerou a bez mezery by to bylo do oci bijici. Ale "12km" je najednou dohromady?
registrovaný uživatel lada 
17.05.2006 (6:41)  
Nespokojeni.
Omlouvam se, ze rypu do gramatiky, ale ani tech "12km" neni spravne :-)
1) Cislo s jednotkou se totiz pise jako podstatne jmeno (Vas pripad) s mezerou. Napriklad usek dlouhy dvanact kilometru = usek dlouhy 12 km.
2) Cislo s jednotkou se pise jako pridavne jmeno bez mezery. Napriklad dvanactikilometrovy usek = 12km usek.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko